intake manifold

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Tobi
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 jul, 2020 19:37

intake manifold

Bericht door Tobi »

Vanwege olielekkage heb ik o.a. mijn intake manifold eraf gehaald. Tot mijn verbazing zag ik dat 2 koelpoorten waren dichtgelast. Waarom zou iemand zoiets doen?
In het verleden had ik al koelproblemen. Hij werdt te warm. Ik heb toen een dikkere radiator geplaatst. Toen kwam ik er ook achter dat er geen thermostaat in zat. Helaas weet ik niet hoe ik foto's moet plaatsen. De 2 achterste koelpoorten zijn dichtgemaakt.

Iemand een idee waarom iemand dat zou doen?
Mustang coupe 1966 289 automaat
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: intake manifold

Bericht door Big_fun_58 »

Als het de achterse "poorten" van je 289, 302 V8 manifold is dan zou ik ze niet uitboren of uitslijpen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het hoort namelijk dicht te zijn. Het lijkt voor jou misschien gelast maar het is geerrodeerd (uitgevreten). Toen je manifold nieuw was was het gewoon vlakgefreest.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Tobi
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 jul, 2020 19:37

Re: intake manifold

Bericht door Tobi »

Maar waarom zitten er op de cylinder koppen dan wel koelpoorten op die plekken?
Mustang coupe 1966 289 automaat
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: intake manifold

Bericht door Big_fun_58 »

Omdat ze in de fabriek geen linker- en rechter-koppen hebben gemaakt en ze het gat nodig hadden om de gietkern van het watergedeelte in de kop stabiel op zijn plaats te houden tijdens het gieten van de cilinderkop.
Dus nu een universele cilinderkop. Ze sluiten de poort die niet gebruikt wordt (de 2 achteraan) af met het manifold.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: intake manifold

Bericht door edgar »

Interessant!

Ik heb een oudere Edelbrock Performer intake op mijn 289 met functionerende rear coolant passage.

Wil ik gaan gebruiken als aanvoer van kachelradiatorr.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”