Vanwege olielekkage heb ik o.a. mijn intake manifold eraf gehaald. Tot mijn verbazing zag ik dat 2 koelpoorten waren dichtgelast. Waarom zou iemand zoiets doen?
In het verleden had ik al koelproblemen. Hij werdt te warm. Ik heb toen een dikkere radiator geplaatst. Toen kwam ik er ook achter dat er geen thermostaat in zat. Helaas weet ik niet hoe ik foto's moet plaatsen. De 2 achterste koelpoorten zijn dichtgemaakt.
Iemand een idee waarom iemand dat zou doen?
intake manifold
Moderator: Shelby GT-H
intake manifold
Mustang coupe 1966 289 automaat
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: intake manifold
Als het de achterse "poorten" van je 289, 302 V8 manifold is dan zou ik ze niet uitboren of uitslijpen...
Het hoort namelijk dicht te zijn. Het lijkt voor jou misschien gelast maar het is geerrodeerd (uitgevreten). Toen je manifold nieuw was was het gewoon vlakgefreest.
Het hoort namelijk dicht te zijn. Het lijkt voor jou misschien gelast maar het is geerrodeerd (uitgevreten). Toen je manifold nieuw was was het gewoon vlakgefreest.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: intake manifold
Maar waarom zitten er op de cylinder koppen dan wel koelpoorten op die plekken?
Mustang coupe 1966 289 automaat
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: intake manifold
Omdat ze in de fabriek geen linker- en rechter-koppen hebben gemaakt en ze het gat nodig hadden om de gietkern van het watergedeelte in de kop stabiel op zijn plaats te houden tijdens het gieten van de cilinderkop.
Dus nu een universele cilinderkop. Ze sluiten de poort die niet gebruikt wordt (de 2 achteraan) af met het manifold.
Dus nu een universele cilinderkop. Ze sluiten de poort die niet gebruikt wordt (de 2 achteraan) af met het manifold.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: intake manifold
Interessant!
Ik heb een oudere Edelbrock Performer intake op mijn 289 met functionerende rear coolant passage.
Wil ik gaan gebruiken als aanvoer van kachelradiatorr.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik heb een oudere Edelbrock Performer intake op mijn 289 met functionerende rear coolant passage.
Wil ik gaan gebruiken als aanvoer van kachelradiatorr.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.