Hallo,
Mijn Mustang heeft een half jaartje stil gestaan. Toen ik weer thuis kwam en aan de praat had gekregen bleek er iets 'vreemds' met de transmissie. Die pakte niet direct maar pas als ik wat meer gas gaf. En dan natuurlijk met een flinke schok in beweging. Zowel voor als achteruit. Na een miuut of 5 rijden is het over en merk je er niets meer van.
Toen maar een paar dagen gereden in de hoop dat het vanzelf over zou gaan maar koud blijft de transmissie die kuren vertonen. Naar garage gebracht en die hebben transmissieolie vervangen en banden gesteld. Maar daarmee konden ze het toch niet oplossen. Hij schakelt nu wel een stuk eerder dan eerst. Vraag me af of dat wel helemaal klopt. Bovendien, als ik nu voor een verkeerslicht stop dan springt ie na een seconde of 10 een beetje naar voren. Ik heb de voet op de rem dus er gebeurt niets maar is toch steeds even schrikken. Geen idee wat er dan gebeurt. Ik neem aan dat bij het remmen er gewoon teruggeschakeld wordt want als ik sta te wachten en de voet van de rem haal wil ie gewoon weg. Maar er gebeurt dus ook nog iets '"extra's" dat 'm vooruit doet springen.
De garage gaf me de specs die ze gebruikt hadden om de banden te stellen. Daar viel me op dat er alleen C4 en C6 transmissie systemen werden genoemd. Volgens mij heb ik namelijk een FMX versie. Tenminste, ik lees nu op een aantal plaatsen dat een 1969 351W een FMX type bak heeft.
Nu vraag ik me dus af of de garage de juiste afstelling heeft gebruikt. Maar hoe ik ook zoek, ik vind nergens een afstellingsinstructie voor een FMX bak.
Lang verhaal ter achtergrond.............. maar in het kort dus 2 vragen:
1. Wat kan de reden zijn dat bij koude motor de transmissie niet goed werkt? Ik moet dus wat extra gas geven om weg te komen....
2. Waar vind ik instelgegevens voor de banden van een FMX type transmissie?
Thanks a bunch!
1969 351W Transmission probleem
Moderator: Shelby GT-H
1969 351W Transmission probleem
Met vriendelijke groet,
Michel
Michel
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 1969 351W Transmission probleem
C4 en C6 hebben volgens mij een aluminium versnellingsbakhuis.
Een FMX heeft een gietijzeren bakhuis.
Ben je bij een mustang specialist geweest ?
Als bakolie MOET ATF-F gebruikt worden, geen dextron of zo.
Een FMX heeft een gietijzeren bakhuis.
Ben je bij een mustang specialist geweest ?
Als bakolie MOET ATF-F gebruikt worden, geen dextron of zo.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: 1969 351W Transmission probleem
Nee, nog niet naar specialist geweest.
Zal 's kijken of ik uit kan vinden of het alu of gietijzer is. Zal ook nog even soort olie navragen.
Heb intussen ook van alles gevonden over 'vacuum modulator'. De symptomen van een kapotte zijn dezelfde als ik heb. Maar het zou ook nog het slangetje er naar toe kunnen zijn lees ik.
dank je wel voor je antwoord.
Zal 's kijken of ik uit kan vinden of het alu of gietijzer is. Zal ook nog even soort olie navragen.
Heb intussen ook van alles gevonden over 'vacuum modulator'. De symptomen van een kapotte zijn dezelfde als ik heb. Maar het zou ook nog het slangetje er naar toe kunnen zijn lees ik.
dank je wel voor je antwoord.
Met vriendelijke groet,
Michel
Michel
Re: 1969 351W Transmission probleem
Ik ben geen geen automaat specialist maar dit lijkt verdacht veel op oude seals die niet meer optimaal afdichten. Als die warm worden zetten ze iets uit en dan dichten ze weer af....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 1969 351W Transmission probleem
'oude seals', waar ergens dan? Of zitten die in die vacuum modulator?
Met vriendelijke groet,
Michel
Michel
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 1969 351W Transmission probleem
Hallo Michel
Ik had je topic gelezen.
Zoiets heb ik in het verleden ook gehad.
Bij mij zat er te weinig olie in de bak (ik had er teveel uitgehaald. Ik dacht dat er veel teveel olie in de bak zat, maar mijn buis van de peilstok was te kort ) .
Maar goed. Je kunt misschien advies vragen aan Tminus3. Dat is onze automaatbak goeroe .
Groetjes Willem
Ik had je topic gelezen.
Zoiets heb ik in het verleden ook gehad.
Bij mij zat er te weinig olie in de bak (ik had er teveel uitgehaald. Ik dacht dat er veel teveel olie in de bak zat, maar mijn buis van de peilstok was te kort ) .
Maar goed. Je kunt misschien advies vragen aan Tminus3. Dat is onze automaatbak goeroe .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: 1969 351W Transmission probleem
Olie compleet vervangen. Alhoewel ik het zelf niet heb gecontroleerd (zal ik nog doen) ga ik er van uit dat de garage zoiets wel goed heeft gedaan.
Ga ik vragen, dank je wel Willem.
Mvg, Michel
Ga ik vragen, dank je wel Willem.
Mvg, Michel
Met vriendelijke groet,
Michel
Michel