69 mach 1 survivor; the story so far

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Ow, heb net een spacer gevonden, simpel bij Gooze.

Dat is al punt 1!
Eens kijken hoever ik kom..... :mrgreen:

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Heb je de kickdown echt nodig ?
Ik rij al 15 jaar zonder
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Tsja, zit er idd aan te denken om em ervanaf te laten maar ik vind het toch ook wel leuk als die wel werkt.
Ik ga kijken hoe het met de nieuwe spacer gaat uitpakken
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door sjirafje »

Goed dat ik je laatste foto's gezien heb. Ik was van plan om een originele filter+slurf aan te schaffen. Maar ik had me helemaal niet gerealiseerd dat dit niet past met die Montecarlo bar.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Ja, kan ik me voorstellen. Twas voor mij ook een verrassing. :mrgreen:
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door 1970TwisterSpecial »

sjirafje schreef: za 09 feb, 2019 20:25 Goed dat ik je laatste foto's gezien heb. Ik was van plan om een originele filter+slurf aan te schaffen. Maar ik had me helemaal niet gerealiseerd dat dit niet past met die Montecarlo bar.
Op een 65-er zou het best wel kunnen passen.
Een 69-70 heeft een groter luchtfilter, en ook de snorkel is anders van vorm.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door sjirafje »

1970TwisterSpecial schreef: zo 10 feb, 2019 17:51
sjirafje schreef: za 09 feb, 2019 20:25 Goed dat ik je laatste foto's gezien heb. Ik was van plan om een originele filter+slurf aan te schaffen. Maar ik had me helemaal niet gerealiseerd dat dit niet past met die Montecarlo bar.
Op een 65-er zou het best wel kunnen passen.
Een 69-70 heeft een groter luchtfilter, en ook de snorkel is anders van vorm.
Het is in elk geval wel iets om eerst serieus uit te zoeken en er niet vanuit gaan dat het zondermeer past.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Voor de liefhebbers!

https://youtu.be/QIREwjudX-o

Ik krijg de video helaas niet op deze pagina gezet.
Ik snap niet wat ik fout doe.
Mischien kan een moderator ff helpen? Mijn dank is groot!
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door sjirafje »

Ik denk dat er misschien iets mis gaat met de forum software, er zijn meerdere youtube filmpjes die het op het forum niet meer doen die het in het verleden wel deden.

Ik ben wel jaloers op je garage btw :roll:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

sjirafje schreef: za 16 feb, 2019 19:26 Ik denk dat er misschien iets mis gaat met de forum software, er zijn meerdere youtube filmpjes die het op het forum niet meer doen die het in het verleden wel deden.

Ok, vandaar!

Ik ben wel jaloers op je garage btw :roll:
Dank je Sjirafje! Ik krijg tegenwoordig meer complimenten voor de garage dan voor de auto die er in staat :mrgreen:

By the way, met de vulring op de carburateur zijn nu alle problemen opgelost. Alleen de wissermotor nog; heb er nu 2 met hetzelfde probleem. Tanden afgebroken van de gears. Is er een revisiekitje verkrijgbaar misschien? Het motortje zelf draait als een tierelier, niks mis mee.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door stefke »

Heb je een foto met wat maten, misschien heb ik nog iets liggen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

stefke schreef: za 16 feb, 2019 22:34 Heb je een foto met wat maten, misschien heb ik nog iets liggen.
Van De tandwielen bedoel je? Bij deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Update;

Alle motorische ( ook carburateur) problemen zijn opgelost! De edelbrock heeft wat tegengesputtert maar dat is allemaal goed gekomen. Afstellingen zijn gedaan en alles reageert meer dan prima! De testritten zullen uitwijzen of er nog getweakt moet worden.

Deuren zijn er uit geweest en de scharnieren aangepakt en busjes vervangen.
Cowl en achter de deuren/spatborden is afgelakt in matblauw ( acapulco bleu) cowl is van binnen ingespoten met was (ml) en daarmee roestbestendig gemaakt.

Ruitenwissermotor is vervangen! Via Adamscc, die had een goede 2e hands liggen. Steffan (stefke) had wel nog wat tandwielen gevonden om de oude alsnog te herstellen ( wordt nog vervolgd)

Geëxperimenteerd met wielen/ banden. Dit levert flinke discussies op over smaakverschillen 😂
De keystone wielen op de foto had ik gekocht maar ze gaan het niet worden! Dus staan weer te koop. Als iemand interesse heeft...staat op marktplaats

Deuren terug geplaatst, fenders, motorkap en cowldeksel.
Hierna 2 weken af en aan bezig geweest om alles een beetje uiteglijnd te krijgen. Perfect bestaat volgens mij niet met deze auto’s maar je komt wel een heel eind met veel geduld en licht gevloek en frustratie :oops:

Vandaag de voorbumper nog gedaan, schokbrekers achter vervangen.
En .... de eerste proefrit gemaakt. Remmen laten nog te wensen over en hebben nog aandacht nodig maar een groter probleem is dat de bak niet wil schakelen. Hiervoor heb ik maar ff een apart topic voor gemaakt.
Wie het weet mag het zeggen!

Dat was em weer voor nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 189
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Rmustang »

Goed bezig hor, de lijnen van motorkap enzo zien er strak uit. Beter dan orgineel 8)
Hoe ga je precies te werk daar mee? Eerst de deur netjes afhangen en daarna fenders, dan motorkap.
En is er dan altijd genoeg ruimte in de montage bouten om het goed te kunnen stellen? Of is dat vijlen en lassen ?

Groeten Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Hey Roy, het is exact zoals je beschrijft. Er zit speling genoeg op de “schuifmoeren” als je origineel plaatwerk hebt, zoals ik, red je het daarmee. Bij aftermarket spul kan het zijn dat je idd moet lassen en aanvullen etc. Alles wat geoorloofd is wat mij betreft.

Maaaar, het is geen fluitje van een cent, komt er op aan hoe snel je tevreden bent. Ik ben er 2 weken ofzo af en aan mee bezig geweest totdat ik er gek van werd en het is nog niet helemaal naar mijn zin. Tis 85% De rest komt de komende weken nog wel.
Groetjes, Robin
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”