Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Moderator: Shelby GT-H
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
In het echt is hij iets donkerder blauw als op de foto's (telefoon camera). De lak die ik heb gebruikt is VHT SP153 - Old Ford blue. Kwam op diverse Amerikaanse fora tegen dat dit dé kleur is voor een blok uit 1966. En moet zeggen dat ik het ook wel een mooi kleurtje vind, hij is niet té donker.
Ik zal van het weekend eens kijken of ik met de spiegelreflex camera een kleur getrouwere foto kan maken.
Ik zal van het weekend eens kijken of ik met de spiegelreflex camera een kleur getrouwere foto kan maken.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Goed bezig Arjan! Kleur is altijd moeilijk te bepalen van een foto maar lijkt me wel goed. De uitlaatspruitstukken zaten af fabriek zonder pakking tegen de koppen! Ik durfde dat niet aan en heb de pakkingen met een knabbelschaartje in vieren geknipt:
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Oh dat is best een nette oplossing, dan zie je die lelijke tussenstukken tenminste niet.
Ik had in de Haynes manual inderdaad al gezien dat er normaal gesproken geen pakkingen tussen zitten. Aangezien ze in de pakkingset wel gewoon zaten en ik 'gewend' ben om het uitlaatspruitstuk met een pakking te monteren, deze bij de Mustang er ook gewoon tussen gezet.
Ik had in de Haynes manual inderdaad al gezien dat er normaal gesproken geen pakkingen tussen zitten. Aangezien ze in de pakkingset wel gewoon zaten en ik 'gewend' ben om het uitlaatspruitstuk met een pakking te monteren, deze bij de Mustang er ook gewoon tussen gezet.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Nette oplossing zou met de pakking. Lijkt me inderdaad beter er één tussen te zetten.
Het Ford Old Blue is inderdaad een mooie kleur, heb ik ook gebruikt voor de motor van mijn Capri's. Mijn straight six (200CI) heeft echter een donderblauwe kleur. Als ik naar de VHT lijn zou ik zeggen dat het Dark Blue is. Lees ook dat deze wellicht rood had moeten zijn. Weet iemand de correcte kleur voor o.a. de kleppendeksel van een straight six?
Het Ford Old Blue is inderdaad een mooie kleur, heb ik ook gebruikt voor de motor van mijn Capri's. Mijn straight six (200CI) heeft echter een donderblauwe kleur. Als ik naar de VHT lijn zou ik zeggen dat het Dark Blue is. Lees ook dat deze wellicht rood had moeten zijn. Weet iemand de correcte kleur voor o.a. de kleppendeksel van een straight six?
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Alle motoren van Ford (USA) waren in 1966 "Ford Corporate Blue" inclusief kleppendeksels zelfs sommige rubberen slangen en een dikke spuitnevel op uitlaatspruitstukken en carburateur spacer.jvdiest schreef: ↑vr 22 mar, 2019 20:37 Nette oplossing zou met de pakking. Lijkt me inderdaad beter er één tussen te zetten.
Het Ford Old Blue is inderdaad een mooie kleur, heb ik ook gebruikt voor de motor van mijn Capri's. Mijn straight six (200CI) heeft echter een donderblauwe kleur. Als ik naar de VHT lijn zou ik zeggen dat het Dark Blue is. Lees ook dat deze wellicht rood had moeten zijn. Weet iemand de correcte kleur voor o.a. de kleppendeksel van een straight six?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Kleur is afhankelijk van het bouwjaar, mustangandfords.com heeft een mooi overzicht op hun site: http://www.mustangandfords.com/how-to/p ... ine-paint/jvdiest schreef: ↑vr 22 mar, 2019 20:37 Nette oplossing zou met de pakking. Lijkt me inderdaad beter er één tussen te zetten.
Het Ford Old Blue is inderdaad een mooie kleur, heb ik ook gebruikt voor de motor van mijn Capri's. Mijn straight six (200CI) heeft echter een donderblauwe kleur. Als ik naar de VHT lijn zou ik zeggen dat het Dark Blue is. Lees ook dat deze wellicht rood had moeten zijn. Weet iemand de correcte kleur voor o.a. de kleppendeksel van een straight six?
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Als ik de website bezoek krijg ik een popup venster met de tekst: Due to the EU’s Global Data Protection Regulation, our website is currently unavailable to visitors from most European countries.
Vervolgens kan ik niet naar de website
Vervolgens kan ik niet naar de website
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Als ik de website bezoek krijg ik een popup venster met de tekst: Due to the EU’s Global Data Protection Regulation, our website is currently unavailable to visitors from most European countries.
Vervolgens kan ik niet naar de website
Goed om te weten overigens betreft de kleur, zal kijken wat ik daar voor informatie over kan vinden
Vervolgens kan ik niet naar de website
Goed om te weten overigens betreft de kleur, zal kijken wat ik daar voor informatie over kan vinden
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Oh dat klopt inderdaad, ik kan het bericht bekijken door vlak voordat hij die melding geeft (maar wel de tekst al is geladen) op 'escape' te drukken, dan laat hij de pagina gewoon zien.
Ik heb de webpagina als PDF voor je opgeslagen en op mijn Google drive gezet, te bekijken via volgende link: https://drive.google.com/file/d/1hxY5Ju ... sp=sharing
Ik heb de webpagina als PDF voor je opgeslagen en op mijn Google drive gezet, te bekijken via volgende link: https://drive.google.com/file/d/1hxY5Ju ... sp=sharing
1966 Ford Mustang Coupe 289
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Zo, na een radiostilte van een paar maand weer eens tijd gemaakt voor de Mustang.
Tussentijds nog wel even bezig geweest aan onze andere trots, de Model A had lekkage bij de waterpomp, dus daar maar weer eens mee bezig geweest. Als de lekkage verholpen is kunnen we daar van de zomer in ieder geval weer mee touren, de Mustang is voorlopig nog wel uit de running.
Deze week komt er wel weer een bestelling uit de VS binnen en afgelopen weekend begonnen met schuren.. Pff, daar gaan nog wel heel wat uurtjes inzitten, de Mustang zit goed dik in de verf!
Tijdens het verwijderen van de richtingaanwijzers voor nog wat kunstige kabel-connecties tegen gekomen:
Tussentijds nog wel even bezig geweest aan onze andere trots, de Model A had lekkage bij de waterpomp, dus daar maar weer eens mee bezig geweest. Als de lekkage verholpen is kunnen we daar van de zomer in ieder geval weer mee touren, de Mustang is voorlopig nog wel uit de running.
Deze week komt er wel weer een bestelling uit de VS binnen en afgelopen weekend begonnen met schuren.. Pff, daar gaan nog wel heel wat uurtjes inzitten, de Mustang zit goed dik in de verf!
Tijdens het verwijderen van de richtingaanwijzers voor nog wat kunstige kabel-connecties tegen gekomen:
1966 Ford Mustang Coupe 289
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Heb momenteel de carburateur uit elkaar liggen om eens goed schoon te maken, lekker door de ultrasoon heen.
Nu kwam ik tijdens de demontage een 'blikje' tegen die ik op de schema's (van oa het revisie setje) niet tegen kom. Het lijkt alsof er op beide kanten een soort coating heeft gezeten die nu begint los te laten, of dit is vuil wat zich heeft aangezet maar dan is het wel heel gelijkmatig erop gekomen.
Weten jullie waar dit blikje voor is?
Hij zat gemonteerd onder de 'pump outlet ofifice screw' op de venturi in onderstaande afbeelding.
(klik voor groter)
En het betreffende blikje:
Nu kwam ik tijdens de demontage een 'blikje' tegen die ik op de schema's (van oa het revisie setje) niet tegen kom. Het lijkt alsof er op beide kanten een soort coating heeft gezeten die nu begint los te laten, of dit is vuil wat zich heeft aangezet maar dan is het wel heel gelijkmatig erop gekomen.
Weten jullie waar dit blikje voor is?
Hij zat gemonteerd onder de 'pump outlet ofifice screw' op de venturi in onderstaande afbeelding.
(klik voor groter)
En het betreffende blikje:
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Gisteravond het rechter voorscherm gedemonteerd en tot mijn verbazing staat onder het voorscherm ook nog een chassisnummer ingeslagen. Gelukkig is dit nummer exact hetzelfde als aan de rechterkant en op het plaatje in de deur!
Ik wist niet beter als dat het chassisnummer bij een 66er alleen aan de linkerkant ingeslagen staat en op het plaatje in deur staat.
Zie hieronder de 'bekende' locatie in het rood omcirkeld, de extra gevonden locatie heb ik met oranje omcirkeld.
Komt dit vaker voor of het dit een andere reden? (Ik kan zo niet bedenken waarom hij er 2maal in zou staan)
Ik wist niet beter als dat het chassisnummer bij een 66er alleen aan de linkerkant ingeslagen staat en op het plaatje in deur staat.
Zie hieronder de 'bekende' locatie in het rood omcirkeld, de extra gevonden locatie heb ik met oranje omcirkeld.
Komt dit vaker voor of het dit een andere reden? (Ik kan zo niet bedenken waarom hij er 2maal in zou staan)
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Je zult je nog meer verbazen want onder het linkerscherm staat de VIN nog een keer ingeslagen! Waarom? Geen idee maar ik weet wel dat alle 65-66 Mustangs dit hebben.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Oh oke, dat wist ik niet. Ik had er wel even snel op ge-googled, maar kon zo snel er niks over vinden.
Weer wat geleerd!
Weer wat geleerd!
1966 Ford Mustang Coupe 289