Paar vraagjes
Moderator: Shelby GT-H
Paar vraagjes
Waar dient dit hendeltje voor (bij m'n vinger) en hoe moet het aangesloten worden? Het hangt er nu los en doelloos bij, het is een motorcraft 2100:
En ik heb het gevoel dat aan de bovenkant en onderkant van de idler? arm iets ontbreekt:
En ik heb het gevoel dat aan de bovenkant en onderkant van de idler? arm iets ontbreekt:
Gr,
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Re: Paar vraagjes
Hetzelfde stangetje hangt aan mijn 2150 Motorcraft eveneens doelloos los.. en ontbreekt ook het vacuüm doosje.
Benieuwd naar reacties,
Groet
Roel
Benieuwd naar reacties,
Groet
Roel
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Paar vraagjes
De kickdownrod ontbreekt of zit niet gemonteerd op de eerste foto.
Het "vacuum doosje" is een dashpot t.b.v. slow closing throttle adjustment, dit zit niet op alle 2V carbs gemonteerd en hangt af van type en bouwjaar.
Op de tweede foto ontbreken inderdaad enkele componenten van de idlerarm, deze is incompleet !
Michel.
Het "vacuum doosje" is een dashpot t.b.v. slow closing throttle adjustment, dit zit niet op alle 2V carbs gemonteerd en hangt af van type en bouwjaar.
Op de tweede foto ontbreken inderdaad enkele componenten van de idlerarm, deze is incompleet !
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Paar vraagjes
Ok, dank.
Dus daar hoort de kickdown aan te zitten? Die zit nl. in mijn situatie anders werkend. Zal daar een afbeelding van proberen te uploaden.
Die ontbrekende dashpot hoort dan niet van toepassing op een '67 automaat ?
Gr.
Roel
Dus daar hoort de kickdown aan te zitten? Die zit nl. in mijn situatie anders werkend. Zal daar een afbeelding van proberen te uploaden.
Die ontbrekende dashpot hoort dan niet van toepassing op een '67 automaat ?
Gr.
Roel
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Paar vraagjes
Omdat je zegt dat je een Motorcraft carburateur hebt is deze niet origineel voor een 67'er en zal deze wel van een ander type Ford afkomen inclusief de hendeltjes. Het zal allemaal wel werken maar origineel (met een Autolite 2100) zat er een extra stang aan je gaspedaal mechanisme. Daaraan zat een afstelbare kabel naar je kick down aansluiting op je bak:
Er zitten dan ook veel minder hendeltjes aan een '67 carburateur voor een Mustang:
De dashpot werd alleen op carburateurs gekoppeld aan een automaat toegepast.
Er zitten dan ook veel minder hendeltjes aan een '67 carburateur voor een Mustang:
De dashpot werd alleen op carburateurs gekoppeld aan een automaat toegepast.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Paar vraagjes
Bedankt voor deze heldere uitleg!
Inderdaad twijfelde ik aan de originaliteit in mijn setting.
Het betreft een '79 302 blok met 2150 carb.
Het werkt weliswaar allemaal prima.
Misschien nog advies ter upgrade van deze 2150, Edelbrock wellicht?
Groet,
Roel
Inderdaad twijfelde ik aan de originaliteit in mijn setting.
Het betreft een '79 302 blok met 2150 carb.
Het werkt weliswaar allemaal prima.
Misschien nog advies ter upgrade van deze 2150, Edelbrock wellicht?
Groet,
Roel
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Paar vraagjes
Mijn auto is ooit omgebouwd van automaat naar handbak in de VS (toploader). Ik heb die dashpot nog wel op de carburateur zitten. In mijn geval 'remt' die het gaspedaal af als ik volledig gas los laat. Zonder dat ding drukt het gaspedaal anders zo ver terug dat de auto afslaat als ik me goed herinner.
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
Re: Paar vraagjes
Klopt, de volledige naam is ook en anti-stall dashpod en normaal alleen nodig voor een automaat om te voorkomen dat hij afslaat. Bij een handbak zou je dit niet nodig moeten hebben, maar het kan ook geen kwaad...TedVlemmings schreef: ↑do 23 sep, 2021 09:09 Mijn auto is ooit omgebouwd van automaat naar handbak in de VS (toploader). Ik heb die dashpot nog wel op de carburateur zitten. In mijn geval 'remt' die het gaspedaal af als ik volledig gas los laat. Zonder dat ding drukt het gaspedaal anders zo ver terug dat de auto afslaat als ik me goed herinner.
Re: Paar vraagjes
Oei, als ik het zo bekijk mis ik nogal wat. Hoe zit die kick down rod eigenlijk bevestigd en wat doet ie?
@Gearz: op jouw foto kan ik niet zien waar die hendel naartoe gaat, de versnellingsbak?
@Gearz: op jouw foto kan ik niet zien waar die hendel naartoe gaat, de versnellingsbak?
Gr,
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Re: Paar vraagjes
Je hebt modellen met een kabelbediening van het gaspedaal naar de versnellingsbak en je hebt er, zoals in mijn geval, met een vaste stang van de carburatorgashendel naar de versnellingsbak.
Als je aan het rijden bent op een wat laag toerental bijvoorbeeld en je accelereert, dan gaat de kickdown er voor zorgen dat je bak een versnelling lager gaat.
Beste merk je dat als je een brug of heuvel oprijdt, als je dan wat op het gas duwt dan gaat hij automatisch terugschakelen.
Als het geheel natuurlijk goed afgesteld staat.
Als je aan het rijden bent op een wat laag toerental bijvoorbeeld en je accelereert, dan gaat de kickdown er voor zorgen dat je bak een versnelling lager gaat.
Beste merk je dat als je een brug of heuvel oprijdt, als je dan wat op het gas duwt dan gaat hij automatisch terugschakelen.
Als het geheel natuurlijk goed afgesteld staat.
Re: Paar vraagjes
Kickdown werkt alleen als je het gaspedaal helemaal intrapt en is bedoeld om geforceerd terug te schakelen bijvoorbeeld bij inhalen.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Paar vraagjes
Klopt Erwin, ik bedoel dan ook als je een brug zou oprijden en je zit wat laag in toeren en je duwt het gas goed in dan gaat hij terug. Net als je iemand gaat inhalen. Als je al flink in de toeren zit, dan doet hij niets.
Je kan in principe ook zonder rijden want als je gewoon wat gas bijgeeft dan gaat het paard ook wel vooruit!
Re: Paar vraagjes
Ok helder.
Aan de versnellingsbak hangt inderdaad nog een kabeltje. Dan zal zoals al eerder gezegd is geworden de carburateur niet meer origineel zijn. Het "hendeltje" aan de carburateur blijft dan in mijn geval zonder functie. Moet nu alleen kijken of mijn gaspedaal combinatie geschikt is om het kabeltje van de kick down aan te bevestigen.
Aan de versnellingsbak hangt inderdaad nog een kabeltje. Dan zal zoals al eerder gezegd is geworden de carburateur niet meer origineel zijn. Het "hendeltje" aan de carburateur blijft dan in mijn geval zonder functie. Moet nu alleen kijken of mijn gaspedaal combinatie geschikt is om het kabeltje van de kick down aan te bevestigen.
Gr,
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Ruud
'67 Mustang V8 coupe