Waterafvoer cabrio

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Waterafvoer cabrio

Bericht door mymustang »

Een misschien wat domme vraag, maar eerder deze week vroeg ik mij af waar het water naartoe loopt bij mijn cabriodak als hij in de regen staat. Bij een 65' ligt de chroomlijst bijna een cm hoger dan waar het dak eindigt.
Ik heb nooit goed geweten waar het afvloeit. Ik heb zo'n dak er ook nog nooit afgehaald.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Waterafvoer cabrio

Bericht door Dakloos »

Via onderstaande goot. Water loopt dan aan de binnenzijde van de quarterpanels via wat gaten door de kokerbalken naar buiten.

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Waterafvoer cabrio

Bericht door edgar »

Ik heb op de uiteinden twee kleine trechters gemonteerd en met een slangetje een afvoer door de rockers naar buiten gemaakt. Bij mij geen nattigheid meer aan de binnenkant.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Waterafvoer cabrio

Bericht door mymustang »

Oké.Ik had al een vermoeden dat het ergens binnen moest weglopen. Dat verklaart waarom er bij vele cabrios onder aan de quaterpanels de wagens dikwijls rot zijn. Als die kanaaltjes verstopt zijn krijg je een vijver binnen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Waterafvoer cabrio

Bericht door Dakloos »

Die gaten zijn zo groot dat ze niet snel verstop raken maar zitten niet op het laagste punt! De kokerbalk loopt iets schuin naar buiten en daar blijft dus het water instaan. In de fabriek werd er een dikke laag kit in de hoek tussen binnenzijde quarterpanel en bovenzijde kokerbalk gesmeerd zodat het water daar niet bleef staan maar kit droogt uit en dan loopt het erachter en dan kan het helemaal niet meer weg. Goed te zien op onderstaande foto:

Afbeelding

en hier een foto van mijn auto (voor de restauratie :wink: ) waar duidelijk de uitgedroogde kit te zien is. Gelukkig was het bij mij niet doorgerot!

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Waterafvoer cabrio

Bericht door mymustang »

Ik heb daar met de inspectie camera gekeken en daar zat vooral wat vliegroest. Vind dat niet de moeite om de hele zijkant eraf te gaan snijden. Heb daar een goeie coating wax ingespoten en de rest van de balken dan ook maar. De auto staat hier altijd binnen kort bij de ketel,dus zoveel vocht krijgt hij niet meer en bij slecht weer blijft hij ook binnen... De jongen is dan ook al oud hè. 😂
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”