Mustang afslepen.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Mustang afslepen.

Bericht door hingst »

Hoi,

Moet de Mustang afslepen, want ambulance is defect, kan ik gewoon de aandrijfas verwijderen? en loopt me dan de automaatbak niet leeg?

Groeten Peter
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang afslepen.

Bericht door peer »

Nee dit gaat helaas niet zo makkelijk. Als je de auto niet voor optakelt dan zou er geen olie uit de bak moeten lopen. maar zodra je een viaduct, afrit, heuveltje of zelfs een drempel op gaat loopt er meteen olie uit de bak.

Wat je zou kunnen doen is de aandrijfas van het diff losmaken en dan vanuit onder vast maken aan bijvoorbeeld de uitlaat zodat deze nog in de bak blijft zitten. Of een andere Yoke zoeken en die in de bak op 1 of andere manier vast zetten.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Mustang afslepen.

Bericht door Aron66 »

Logixc bellen? Voor € 120,- door heel Nederland. Zou ik het risico op grotere schade niet voor willen lopen.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Mustang afslepen.

Bericht door edgar »

Dit is toch voor wegbrengen n.a.v. je alarm problemen?

Ze zullen je auto moeten starten daar. Als je je aandrijfas los maakt aan je differentieel kant en het wegbindt; geef ze dan uitdrukkelijke instructies om je bak niet niet uit park / neutral te halen. Idem voor als je je alleen je yoke laat zitten. Kans is dat die er uittrilt tijdens transport of er bij draaiende motor uit schiet. Mooiste is om je yoke te verwijderen en het gat dicht te maken. Er zijn bij de verschillende onderdelen leveranciers hiervoor speciale pluggen te koop. Kost wel tijd. Ik weet de maatvoering niet, maar je komt wellicht met wat grijs riolerings pvc van de bouwmarkt al een heel eind in de buurt. Of de over of ondermaat van een lijmmof of spie.

Hoe ver moet je rijden? Kan je niet beter je startrelais hotwire-en en zo zelf met de auto er naartoe rijden. Het is niet handig om instructies hiervoor op het forum te zetten helaas, maar zijn makkelijk online te vinden.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Mustang afslepen.

Bericht door hingst »

Hoi,

De wegenwacht heeft de solenoide ook gehotwired maar wagen sloeg niet aan, hij heeft vervolgens bij de startonderbreking bij het dashboard "iets "gedaan en toch sloeg ie wel aan, maar weet dus niet precies wat.
Mechanisch heb ik de Mustang helemaal uit elkaar en weer in elkaar geschroefd, maar qua electrisch ben ik een leek.
Ik zal de aandrijfas loshalen en vervolgens ergens onder de wagen aan vast maken en een blaadje op het stuur plakken, opdat men de wagen niet in een versnelling mag zetten, ik durf dat " hotwiren "niet aan en sleep hem maar gewoon naar SAS, dan kunnen zij het hopelijk oplossen.
Bedankt voor jullie reactie's ik zal jullie op de hoogte houden wat er aan de hand is cq was.

Groeten Peter
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Mustang afslepen.

Bericht door mymustang »

Je kan ook een stevige plastic zak er over schuiven met een stevige elastiek of duc tape... en je zal niet veel olie verliezen. Is niet dat er druk op staat en het is ook maar voor een korte periode. De kans dat je cardan er vanonder valt is des te groter!
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”