Remlicht switch
Moderator: Shelby GT-H
Remlicht switch
Goedenavond,
Zojuist mijn '67 voorzien van CSRP schijfremconversie op de voorwielen. Alles past (boven verwachting) perfect.
Ook het rempedaal vervangen met een hoger liggend scharnierpunt, wat zo ongeveer het meest frustrerende werk was..
Dat lukte uiteindelijk en na alles ontluchten een keihard aanvoelend pedaal.
Nu het volgende.. ik heb de originele remlicht switch teruggezet die het vervolgens niet doet.
Het ding werkte kennelijk op de speling pedaal/pushrod van de remcilinder. Nu zit er een rembooster tussen pedaal en cilinder; nu zonder speling waardoor de switch niet werkt..
Iemand daar ervaringen mee..?
Zojuist mijn '67 voorzien van CSRP schijfremconversie op de voorwielen. Alles past (boven verwachting) perfect.
Ook het rempedaal vervangen met een hoger liggend scharnierpunt, wat zo ongeveer het meest frustrerende werk was..
Dat lukte uiteindelijk en na alles ontluchten een keihard aanvoelend pedaal.
Nu het volgende.. ik heb de originele remlicht switch teruggezet die het vervolgens niet doet.
Het ding werkte kennelijk op de speling pedaal/pushrod van de remcilinder. Nu zit er een rembooster tussen pedaal en cilinder; nu zonder speling waardoor de switch niet werkt..
Iemand daar ervaringen mee..?
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Remlicht switch
Dan heb je de rembooster waarschijnlijk te strak afgesteld tussen de booster en rem cilinder, hier moet een minimale speling op zitten. Zodra je de motor start en er ontstaat een vacuüm komt hierdoor wat minimale speling op het pedaal. Als het goed is staat dit ook in de omschrijving van de booster.
Let op een te strak afgestelde booster (0 speling) zorgt voor slepende remmen waardoor ze ook erg heet gaan worden.
Of zit er bij de booster een verstelbare pushrod voor het rempedaal? Dan kan deze ook nog te strak zijn afgesteld.
Let op een te strak afgestelde booster (0 speling) zorgt voor slepende remmen waardoor ze ook erg heet gaan worden.
Of zit er bij de booster een verstelbare pushrod voor het rempedaal? Dan kan deze ook nog te strak zijn afgesteld.
Re: Remlicht switch
Peer,
In de manual van de conversie set staat alleen vermeld dat pedaal(hoogte) af fabriek al staat ingesteld.
Die instelling zie ik tussen pedaal en booster zitten en heb er (nog) niets aan gewijzigd.
De oude situatie met trommels en zonder booster vertoonde het pedaal veel meer vrije slag voordat de remmen pakten.
In de manual van de conversie set staat alleen vermeld dat pedaal(hoogte) af fabriek al staat ingesteld.
Die instelling zie ik tussen pedaal en booster zitten en heb er (nog) niets aan gewijzigd.
De oude situatie met trommels en zonder booster vertoonde het pedaal veel meer vrije slag voordat de remmen pakten.
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Remlicht switch
Er zit een verschil tussen de remlichtschakelaar (brakelight switch) voor power en non power brakes.
Als je de conversie gedaan hebt van manual naar power brakes, moet je een andere switch monteren anders gaan je remlichten niet of te laat branden.
Michel.
Als je de conversie gedaan hebt van manual naar power brakes, moet je een andere switch monteren anders gaan je remlichten niet of te laat branden.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Remlicht switch
Ah is dat het. Toen ik naar een rembekrachtiger ging kwam had de remlichtschakelaar inderdaad teveel ruimte. Had een dun metaal plaatje geplaatst om dat op te vangen. Heb pas geleden de bekrachtiger eruit gehaald en toen branden de remlichten al zonder pedaal in te drukken.
Toen ik de remlichtschakelaar ging controleren kwam ik dat plaatje weer tegen ( was het al weer vergeten). Plaatje er weer uit en de remlichtschakelaar werkte weer naar behoren
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Remlicht switch
Dat ervaar ik net andersom. In de oude situatie was er zoveel speling tussen pedaal en het duidelijk grotere oog van pushrod van oude remcilinder, dat de switch gewoon werkte.
Met de booster er tussen die een kleinere pushrod pedaaloog heeft, is er nagenoeg geen speling meer. En kan de switch niet werken..
Met de booster er tussen die een kleinere pushrod pedaaloog heeft, is er nagenoeg geen speling meer. En kan de switch niet werken..
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Remlicht switch
Voor een 65-66'er zit er geen verschil in remlichtschakelaar tussen power en non power......mustang66coupe schreef: ↑zo 06 jun, 2021 13:03 Ah is dat het. Toen ik naar een rembekrachtiger ging kwam had de remlichtschakelaar inderdaad teveel ruimte. Had een dun metaal plaatje geplaatst om dat op te vangen. Heb pas geleden de bekrachtiger eruit gehaald en toen branden de remlichten al zonder pedaal in te drukken.
Toen ik de remlichtschakelaar ging controleren kwam ik dat plaatje weer tegen ( was het al weer vergeten). Plaatje er weer uit en de remlichtschakelaar werkte weer naar behoren
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Remlicht switch
Dan moet het aan de pushrod hebben gelegen want die heb ik ook vervangen.Dakloos schreef: ↑zo 06 jun, 2021 18:56Voor een 65-66'er zit er geen verschil in remlichtschakelaar tussen power en non power......mustang66coupe schreef: ↑zo 06 jun, 2021 13:03 Ah is dat het. Toen ik naar een rembekrachtiger ging kwam had de remlichtschakelaar inderdaad teveel ruimte. Had een dun metaal plaatje geplaatst om dat op te vangen. Heb pas geleden de bekrachtiger eruit gehaald en toen branden de remlichten al zonder pedaal in te drukken.
Toen ik de remlichtschakelaar ging controleren kwam ik dat plaatje weer tegen ( was het al weer vergeten). Plaatje er weer uit en de remlichtschakelaar werkte weer naar behoren
Best vreemd want de rembekrachtiger was ook van een csrp ombouw voor de mustang en de nieuwe is een universele.
Je zou dus eerder een probleem met de universele pushrod verwachten toch?
In ieder geval werkt het weer zonder aanpassing
66 coupe aut. V8 in progress
- richard66coupe
- Berichten: 472
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Remlicht switch
Ik had dit probleem ook met mijn 66-er en de CSRP kit met bekrachtiger. De speling tussen pedaal en oog was te weinig waardoor de schakelaar niet ingedrukt werd. Dit heb ik ook opgelost door een dun plaatje er bij tussen te maken(+zorgen dat ie blijft zitten).
Re: Remlicht switch
Het probleem is opgelost.
Heb een nieuwe schakelaar geplaatst; geschikt voor i.c.m. rembooster. Uiterlijk geen verschil te zien met de originele dus ik dacht daar gaan we weer..
Tot mijn verassing werkt het nu perfect. Maar.. blijf het een houtje-touwtje constructie vinden. Zoals meer aan de Mustang..
Allen dank voor het meedenken en aangedragen oplossingen!
Gr.
Roel
Heb een nieuwe schakelaar geplaatst; geschikt voor i.c.m. rembooster. Uiterlijk geen verschil te zien met de originele dus ik dacht daar gaan we weer..
Tot mijn verassing werkt het nu perfect. Maar.. blijf het een houtje-touwtje constructie vinden. Zoals meer aan de Mustang..
Allen dank voor het meedenken en aangedragen oplossingen!
Gr.
Roel
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop