Motor 351 4V Q loopt niet lekker.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iwan
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 26 okt, 2015 14:18

Motor 351 4V Q loopt niet lekker.

Bericht door Iwan »

Wie heeft een tip voor mij, ik heb nieuwe lifteren stoters en rockearms geplaatst in mijn mustang 351c 4v q code, ik heb zelf geinstaleerd maar ik vind dat het niet zo goed draait, ik heb een gele mustang met een zwarte streep en Shelby velgen gr. Iwan
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Motor 351 4V Q loopt niet lekker.

Bericht door Gearz »

Just to be sure...

Heb je de juiste break-in procedure gevolgd na het vervangen van de lifters ?
Hierbij moet de motor met speciale inloopolie en ingevette camlobes direct na de eerste keer starten, 20 minuten op flink verhoogd toerental draaien om de lifters en cam op elkaar te laten inlopen met behulp van extra (spat)smering en inloop olie met de juiste ZDDP additieven.
Dit is absoluut essentieel voor een motor met een nieuw gemonteerde cam en/of nieuwe flat tappet lifters.
Zo niet, dan ben ik bang dat het metaal van de lifters en/of de cam is weggevreten en je helaas weer opnieuw kunt beginnen.

Als je dit allemaal wel gedaan hebt, of als je een upgrade gedaan hebt en rollerlifters gemonteerd hebt, dan kunnen we dit als oorzaak mogelijk uitsluiten en gaan we verder kijken.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”