Niet stationair lopen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Rob62
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 feb, 2021 15:59

Niet stationair lopen

Bericht door Rob62 »

Mijn Mustang van '67 V8 heeft 9 jaar stilgestaan.
Dus alle benzine was opgedroogd in de tank en de carburateur.
Nieuwe benzine erin maar niet starten, Carburateur (Holley 2bbl 2300) Uitelkaar gehaald en in ultrasoon bad gedaan. Nieuwe pakkings kit gekocht.
Alles in elkaar gezet. en gemonteerd in de auto.

Het starten gaat goed maar hij slaat af als ik het gas loslaat. Alleen als ik blijf pompen blijft de motor lopen. Als ik het gaspendaal bv op 2000 toeren houd slaat de moter ook af.
Benzine is er genoeg en ook schoon. Vacuum kon ik meten maar alleen als ik pompend gas bleef geven( dan had ik zelf -0,8 bar onderdruk.

Iemand nog suggesties waar ik nog na moet kijken/controleren?

Groet
Rob
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Niet stationair lopen

Bericht door mymustang »

Misschien toch eens kijken of je vlotternaald niet blijft hangen? Lijkt mij toch een probleem in de toevoer van benzine.
Vooral omdat je moet blijven pompen om benzine te krijgen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Niet stationair lopen

Bericht door Dakloos »

Heee Rob,

Ik zou toch maar eens goed zoeken naar een vacuümlek. Slang achterop inlaat spruitstuk naar vacuüm modulator van de automaat, rembekrachtiger en bij een 67'er Mustang met airco wordt elk klepje van de kachelunit met vacuüm geregeld dus dan kun je al gauw een probleem hebben.....vooral na 9 jaar stilstaan.
Erwin

1966 convertible
Rob62
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 feb, 2021 15:59

Re: Niet stationair lopen

Bericht door Rob62 »

Bedankt voor het meedenken allemaal. Het was een vacuumprobleem. De nieuwe voetpakking die ik bij de revisieset van de carburateur kreeg was niet goed. Een heel gezoek maar hij loopt weer.
Nu bezig met de remmen. Weet iemand een adres om onderdelen te kopen hiervoor met normale prijzen of bestellen jullie dat allemaal in de USA?

Ik hoor graag.

Groet
Rob
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Niet stationair lopen

Bericht door sjirafje »

Voor standaard slijtage onderdelen is het vaak toch het goedkoopst om deze uit de VS te laten overkomen. Verder zijn er wel een aantal topics hier op het forum waar een aantal betaalbare NL/EU shops genoemd worden.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Niet stationair lopen

Bericht door grandmaster n »

Ik haal bijna alles bij Rockauto (USA).

gr
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Niet stationair lopen

Bericht door sjirafje »

Als je daar besteld vergeet dan de 5% korting niet.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Niet stationair lopen

Bericht door mymustang »

Als je voor een remconversie gaat dan heb je voor een € 1000 al schijfremmen met bekrachtiging en dual hoofdremcilinder voor de voorkant. Als je met trommels blijft rijden zijn er op marktplaats of 2de hands wel onderdelen te vinden. Vanuit de USA is soms voordelig maar ligt er al eens aan hoe de dollar staat en wat de verzendkosten en invoerrechten gaan zijn. Zelf al redelijk wat bij cj pony parts besteld en daar kan je een optie nemen door to door handeling. Dan zijn alle kosten gedekt en alles netjes aan de deur geleverd meestal duurt het ongeveer 10werkdagen.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”