1968 mustang fastback

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Maarten
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jan, 2021 21:47

1968 mustang fastback

Bericht door Maarten »

Hallo,
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een 1968 mustang fastback en ik vraag mij af of deze auto een goede daily drive zou zijn of niet aangezien het een oldtimer is.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door saf1908 »

Dat kan altijd, maar vergeet niet dat een goede 1968 Mustang Fastback meer dan €40.000 zal kosten en het weer in NL/BE vaak slecht is. Daarbij wordt er in de winter pekel gestrooid. Deze auto’s zijn gevoelig voor roest en mijns inziens moet je je auto dat niet aan willen doen.

Dat is vanuit het perspectief van de auto bekeken, maar vergeet ook jezelf niet. Tenzij je veel aanpassingen verricht zijn deze oude auto’s relatief gevaarlijk.
Moderne auto’s remmen bijv. beter en bij regenachtig weer kun je zo achterstevoren staan.

Ik zou het je auto niet aandoen en zelf zou de lol er ook zo van af zijn in het najaar hier.

Maar als je een garage hebt en op de slechtste dagen kun je hem wel laten staan, dan zou ik het zeker wel doen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door sjirafje »

Tsjah in 68 was het natuurlijk ook gewoon een dagelijkse auto :lol:
Zelf was ik het met mijn eerste 66er van plan. Is uiteindelijk toch anders gelopen.
Laatst gewijzigd door sjirafje op ma 01 feb, 2021 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door Dakloos »

Een GOEDE daily drive?

NEE!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door peer »

Zoals de andere al zeggen, hoe jammer het ook is, nee het zal nooit een goede daily zijn in de huidige standaard. Het kan wel een redelijke worden als je erg diepe zakken hebt. Je kan er 1 helemaal moderniseren.
Moderne ophanging, moderne remmen, climate control enz het is allemaal te koop. Dan moet je nog iemand hebben die het kan bouwen.
Tegen die tijd heb je zo'n 100.000 geïnvesteerd. En dan It je nog met een verbruik die 4 tot 5 keer zo hoog is dan een moderne auto.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door grandmaster n »

Daily driver? Tuurlijk wel!!!
Je moet wel veel beter anticiperen op het verkeer omdat de wegligging en bijv de remmen niet te vergelijken zijn met moderne auto's. Verder is idd roest een dingetje.
Maar ik heb tot voor een paar jaar terug altijd gereden met auto's uit de late seventies als daily driver. (sixties of seventies maakt niet zoveel uit...)
No problem :v: En elke kilometer genieten :ok:

gr
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door Aron66 »

Goedkoper om een Peugeot 107 of zo te rijden en de Mustang als hobby-auto. Beleef je ook meer plezier als je in het weekend een ritje zou doen.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door saf1908 »

grandmaster n schreef: ma 01 feb, 2021 18:48 Daily driver? Tuurlijk wel!!!
Je moet wel veel beter anticiperen op het verkeer omdat de wegligging en bijv de remmen niet te vergelijken zijn met moderne auto's. Verder is idd roest een dingetje.
Maar ik heb tot voor een paar jaar terug altijd gereden met auto's uit de late seventies als daily driver. (sixties of seventies maakt niet zoveel uit...)
No problem :v: En elke kilometer genieten :ok:

gr
Ieder zijn ding... Dan heb je vast niet elke dag van Breda naar Rotterdam - en terug - gereden in de file. :mrgreen:

Geen doen!

Maar het is maar wat je verwacht van een daily driver. Mijn vader rijdt al jaren bijna elke dag in een Traction Avant uit 1956 (techniek uit de jaren ‘30!) naar zijn werk. Zelfs door de sneeuw...
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: 1968 mustang fastback

Bericht door grandmaster n »

saf1908 schreef: ma 01 feb, 2021 19:22 Ieder zijn ding... Dan heb je vast niet elke dag van Breda naar Rotterdam - en terug - gereden in de file. :mrgreen:
Geen doen!
Nee, niet die file maar wel een andere :mrgreen:
Was prima te doen, wel met een automaat, natuurlijk.

gr
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”