Hallo, elektriciteit is niet direct mijn sterkste punt dus vroeg ik me af hoe je kan testen of nu de alternator of de regelaar goed werkt? Hoe weet je of de alternator zelfregelend is en de regelaar eigenlijk overbodig is? Kan je die er eventueel tussenuit gooien dan?
Je kan op de batterij testen als de wagen draait en dan moet hij al boven 13v aangeven, toch?
Iemand die stroomtechnisch bekend is mag altijd een reactie nalaten. Alvast bedankt!
De alternator testen
Moderator: Shelby GT-H
- lee iacoca
- Berichten: 601
- Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
- Locatie: drenthe
Re: De alternator testen
Als het goed is in stilstand 12,3 in ieder geval niet minder dan 11,9 en draaiend 14,4 plusminus al kan hij stationair en met winterse kou wat minder aangeven.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Re: De alternator testen
Dan weet je of alles oké is tot zover. Maar de vraag is of het dan aan de regelaar ligt of alternator? De alternator kan werken maar kan het ook zijn dat de regelaar niet de juiste spanning doorgeeft en de batterij niet of onvoldoende oplaad?