Bovenste draagarm suggesties

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
marchano
Berichten: 31
Lid geworden op: do 22 aug, 2013 19:16
Locatie: Houthulst

Bovenste draagarm suggesties

Bericht door marchano »

De bovenste draagarmen van mijn 65 Mustang zijn aan vervanging toe.
De schroefdraad van de bevestigingsas is volledig versleten.

Zijn er aandachtspunten waarmee ik rekening mee moet houden bij het bestellen van nieuwe?
Eventueel upgrades of verbeteringen zijn ook een optie, als de OEM look maar behouden blijft.
thx
65 mustang 302 coupe
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Bovenste draagarm suggesties

Bericht door JaCo »

Effe googlen en de plaatjes bekijken,
ook OEM look een keur aan mogelijkheden,
persoonlijk hecht ik meer waarde aan verbetering dmv roller spring perches , de rubber in de OEM versie is relatief snel naar de knoppen,

groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Bovenste draagarm suggesties

Bericht door peer »

Het spul is allemaal niet zo duur, maar je zal hem uiteindelijk wel moeten uitlijnen. Daarom zou ik altijd als je de bovenste of onderste draagarm vervangt, de andere ook vervangen, zowel links als rechts.(en zoals Jack zegt, de spring perches zijn vaak ook aan vervanging toe)

Orgineel is voor 99% van de mensen goed genoeg. Het loshalen van de veren (en vooral het terug monteren) kan wel een uitdaging zijn.
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Bovenste draagarm suggesties

Bericht door richard66coupe »

Je moet er een beetje geluk mee hebben maar Ik heb goede ervaring met Scott Drake draagarmen. Ik heb destijds ook een goedkopere versie gehad maar hiervan was de ballpoint minder waardoor ik met Shelby drop en inveren tegen de aanslag zat voordat ie tegen het stootblok kwam. :shock:
Verder kun je de as verdraaien als je de bouten eruit tikt. Kijk hierbij dus even goed hoe de oude zat. Mocht je meer Caster willen kun je dat hier ook wat mee beïnvloeden. Houd ook rekening met vetnippels zodat je er nog bij kunt.
Tenslotte zijn er ook velen die de grote moeren aan weerszijden vastzetten met een puntlas om loslopen te voorkomen. Zelf heb ik dit gedaan dmv een boutje. Als het soepel draait en goed gesmeerd is zal dit denk ik wel meevallen.
Qua spring perches heb ik de roller versie en kan ik aanraden. Nieuwe repro’s liepen bij mij na 500 km alweer te schuren tegen de draagarm(rubber was losgekomen). Er zijn ook vast betere standaard versies te koop.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”