Elektrische benzinepomp mustang
Moderator: Shelby GT-H
Elektrische benzinepomp mustang
Hallo,
Zijn er mensen die ervaring hebben met een elektrische benzinepomp op een mustang 64-65?
Als mijn mustang lang stil staat (1-2 weken) start de auto slecht, geen benzine aanvoer. Ik zit er aan te denken om er een elektrische benzinepomp op te zetten.
Zijn er mensen die weten hoe je deze het beste kunt installeren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijn er mensen die ervaring hebben met een elektrische benzinepomp op een mustang 64-65?
Als mijn mustang lang stil staat (1-2 weken) start de auto slecht, geen benzine aanvoer. Ik zit er aan te denken om er een elektrische benzinepomp op te zetten.
Zijn er mensen die weten hoe je deze het beste kunt installeren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Ik zou eerst eens op zoek gaan waarom je een slechte benzine aanvoer hebt. Heb je geen rotzooi in je tank? Is het je carburateur niet?
Als ik na 6 maanden winterstop mijn Mustang 10 seconden doorstart loopt deze weer als een zonnetje. Gewoon een carburateur met mechanische benzinepomp en een schone tank met benzine.
Als ik na 6 maanden winterstop mijn Mustang 10 seconden doorstart loopt deze weer als een zonnetje. Gewoon een carburateur met mechanische benzinepomp en een schone tank met benzine.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Dat is ook mijn gedachte, beter het probleem oplossen in plaats van dit soort oplossingen. Het zou gewoon goed moeten werken.
Re: Elektrische benzinepomp mustang
De tank is nieuw en benzine ook.
Laatste keer zo vaak starten dat accu leeg raakte vandaar deze gedachte
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste keer zo vaak starten dat accu leeg raakte vandaar deze gedachte
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Het zou ook je benzinepomp kunnen zijn. Die van mij gaf het ook op na 50 jaar.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Mijn vorige Mustang had dit probleem ook. Nieuwe tank, twee nieuwe vlotters, nieuwe leidingen, nieuwe benzinepomp, filters en nieuwe carburateur. Niets hielp. Zelfs een terugslagklepje in mijn brandstofleiding voorkwam niet dat mijn leidingen leeg kwamen te staan na 1 of 2 dagen en het starten daardoor lang duurde.
Voordat de carburateur benzine kreeg was ik dus wel een seconde of 20 aan het starten. Merkwaardig was het.
Voordat de carburateur benzine kreeg was ik dus wel een seconde of 20 aan het starten. Merkwaardig was het.
1966 Mustang Fastback
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Wat was het probleem nu uiteindelijk?
Doet hij het nu wel goed?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Doet hij het nu wel goed?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Andere vraag: heb je kunnen constateren dat de vlotterkamer van je carburateur leeg staat?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Ja de vlotterkamer stond leeg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Brandstof in de vlotterkamer verdampt na verloop van tijd via de ontluchting van de vlotterkamer, het is dan normaal om de motor eerst rond te moeten starten voordat er brandstof in de vlotterkamer staat. Vervolgens moet je een keer of twee trappen zodat de accelerator pump voldoende brandstof verneveld om te kunnen starten. Voordat de vlotterkamer droog komt te staan is er meestal echter wel een aanzienlijke tijd verstreken, bij mij al snel een maand of 2.
Een veel voorkomende oorzaak van brandstof gerelateerde startproblemen is een defecte accelerator pump diaphragm, vaak uitgedroogd, gescheurd, etc.
Bij een volle vlotterkamer het pedaal eens intrappen en kijken of je ziet dat er brandstof in de venturies mooi verneveld wordt, als je niets ziet of enkel een paar dikke druppels dan is het tijd voor vervanging.
Ook de brandstofpomp zelf kan een probleem geven.
Start de motor wel goed na bijvoorbeeld een dag of 2 ?
(Dat wil zeggen 2 keer pedaal intrappen trappen en aanslaan?)
Als de vlotterkamer na een nacht al nagenoeg leeg staat, dan wordt wellicht de carburateur te warm waardoor de brandstof snel verdampt na het uitzetten van de motor. Er zit neem ik aan wel een spacer onder de carb ?
Michel.
Een veel voorkomende oorzaak van brandstof gerelateerde startproblemen is een defecte accelerator pump diaphragm, vaak uitgedroogd, gescheurd, etc.
Bij een volle vlotterkamer het pedaal eens intrappen en kijken of je ziet dat er brandstof in de venturies mooi verneveld wordt, als je niets ziet of enkel een paar dikke druppels dan is het tijd voor vervanging.
Ook de brandstofpomp zelf kan een probleem geven.
Start de motor wel goed na bijvoorbeeld een dag of 2 ?
(Dat wil zeggen 2 keer pedaal intrappen trappen en aanslaan?)
Als de vlotterkamer na een nacht al nagenoeg leeg staat, dan wordt wellicht de carburateur te warm waardoor de brandstof snel verdampt na het uitzetten van de motor. Er zit neem ik aan wel een spacer onder de carb ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Elektrische benzinepomp mustang
Heb het nooit kunnen verhelpen en was er gewend aan geraakt. Uiteindelijk een andere Mustang gekocht en deze verkocht (niet om deze reden).
Je leest ook wel eens over een “in lijn” elektrisch pompje. Dan gebruik je die alleen voor het starten en neemt de mechanische pomp het daarna over.
Hopelijk kun je een mooie oplossing vinden. Laat je niet verleiden door voor een té bijzondere elektrische pomp te gaan, die maken nog al eens een flink rottig kabaal.
1966 Mustang Fastback