Na de tip van Gearz met het rietje en alle andere hulp qua engine codes kom ik inderdaad uit op een 5,9L dus een 360ci.
Nu dus de vraag.. is dit een goede basis om verder mee te gaan voor de mustang?
Ik heb de motor en bak als een 390ci met C6 automaat gekocht. en nu blijkt het een 360CI te zijn... en ik zie na het schoonmaken ook een grote 4 op de bak staan, dus zal het me niet verbazen als dit dan ook een C4 automaat is.
Aangezien ik hierin niet de ervaring heb die jullie wel hebben hoor ik graag jullie advies aan. Hou ik dit als basis, of stuur ik het terug naar de verkoper en zoek een andere motor en bak??
Thanks in elk geval al voor de adviezen
352ci
Moderator: Shelby GT-H
Re: 352ci
Je kunt een C4 simpel onderscheiden van een C6 aangezien de C4 een losse/aparte bellhousing heeft terwijl de C6 bestaat uit 1 geheel.
Een 360 FE is feitelijk een low-compression truck variant terwijl de 390 FE wat hoger koppel heeft en eveneens in de personenwagens te vinden is.
Feitelijk is een 360 een 390 block met een 352 rotating assembly, een laag compressie motor met kortere drijfstangen waardoor vreemd genoeg de 360 ook nog eens meer brandstof consumeert als de 390 omdat het 'm meer energie kost om het roterende gedeelte op gang te houden.
Zoals blijkt, is het 360 blok uiterlijk amper van de 390 te onderscheiden op wat kleine details na, je kunt er zelfs door simpelweg het monteren van een 390 krukas en drijfstangen gewoon een legitieme 390 van maken, monteer je daarbij 360 zuigers dan heb je een 390 High-compression.
Michel.
Een 360 FE is feitelijk een low-compression truck variant terwijl de 390 FE wat hoger koppel heeft en eveneens in de personenwagens te vinden is.
Feitelijk is een 360 een 390 block met een 352 rotating assembly, een laag compressie motor met kortere drijfstangen waardoor vreemd genoeg de 360 ook nog eens meer brandstof consumeert als de 390 omdat het 'm meer energie kost om het roterende gedeelte op gang te houden.
Zoals blijkt, is het 360 blok uiterlijk amper van de 390 te onderscheiden op wat kleine details na, je kunt er zelfs door simpelweg het monteren van een 390 krukas en drijfstangen gewoon een legitieme 390 van maken, monteer je daarbij 360 zuigers dan heb je een 390 High-compression.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55
Re: 352ci
Gebruik de lage compressie om er een twin turbo setup van te maken, buiten de aanschaf van de turbos nog een komplete MSD set en vlammen maar !
Re: 352ci
Als het toch eens zo simpel was..blackmercury schreef: ↑do 01 okt, 2020 07:50 Gebruik de lage compressie om er een twin turbo setup van te maken, buiten de aanschaf van de turbos nog een komplete MSD set en vlammen maar !
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55
Re: 352ci
Volgens YouTube en Roadkill wel !
Re: 352ci
Ik denk dat het zinvol is om te zien of je auto idd een S-code is voordat je er een bigblock in legt. De carrosserie is ook versterkt in zo’n geval, vooral rond je shocktowers. Niet onbelangrijk bij de keuze van een juiste motor.
Verder lees ik dat je headers wil monteren, dan is je keuze met een bigblock ook al beperkt, omdat er simpelweg erg weinig plaats is voor montage van de headers. Believe me, I know. Het is schijnbaar mogelijk maar erg moeilijk.
Een 351 blok, smallblock dus, W of C kan in zo’n geval interessanter zijn.
Dus ff wat stof tot nadenken.
Verder, mooie wagen! veel succes met de build!
Verder lees ik dat je headers wil monteren, dan is je keuze met een bigblock ook al beperkt, omdat er simpelweg erg weinig plaats is voor montage van de headers. Believe me, I know. Het is schijnbaar mogelijk maar erg moeilijk.
Een 351 blok, smallblock dus, W of C kan in zo’n geval interessanter zijn.
Dus ff wat stof tot nadenken.
Verder, mooie wagen! veel succes met de build!
Groetjes, Robin
Re: 352ci
Ik ga eerst kijken in wat voor staat het blok uberhaupt is voor hij ingebouwd gaat worden. Verder heb ik het plan om de auto eerst rijdbaar met APK te hebben en vanaf daar te kijken wat ik allemaal wil gaan veranderen. Aangezien er best veel delen missen ga ik per onderdeel bekijken of ik meteen t onderdeel zoek wat ik wil of wat eerst goed genoeg is.