Comp Cams Magnum Roller tip rockers

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Comp Cams Magnum Roller tip rockers

Bericht door richard66coupe »

Hallo,

Onlangs heb ik even de rockers(tuimelaars) gedemonteerd vanwege o.a. wat tjielpend geluid dat hij soms doet en een tik geluid.
De tik komt door een lifter en ga ik vervangen. Aangezien de tuimelaars een bij elkaar geraapt zooitje is en er wel een stuk of 6 tuimelaars zijn die ik graag zou willen vervangen zit ik te denken om deze aan te schaffen:
Comp Cams Magnum Roller tip rockers
https://www.summitracing.com/int/parts/cca-1431-16

Iemand daar ervaring mee? Ik lees weleens dat ze lawaaiig zijn, iets wat ik wel minder zou vinden.
Heeft iemand toevallig nog een setje liggen?

De koppen zijn van een 302 uit '68 met screw-in studs en rail tuimelaars(met de langere klepstelen)
Het onderblok is een '87 roller blok met Mustang nokkenas en .445 lift.

Alvast bedankt.
Richard
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Comp Cams Magnum Roller tip rockers

Bericht door blackmercury »

Ik heb die set in mijn 351W gehad en die is luider dan de steel stamped stock versie.
Vooral als je alu klepdeksels hebt; die werken als een klankkast...….
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Comp Cams Magnum Roller tip rockers

Bericht door richard66coupe »

Ik heb inmiddels de Comp Cams Magnum Roller tip rockers bemachtigd, geïnstalleerd en er mee gereden.
Daarbij moet ik zeggen dat ik blij verrast ben!
Ze zijn toch wel mooi stil. Ook in de auto met de ramen dicht hoor je ze er niet bovenuit komen. Met die originele tuimelaars kon ik het dan altijd goed horen. Ik heb wel stalen klepdeksels.
Qua afmeting en afwerking zagen ze er ook goed uit.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Comp Cams Magnum Roller tip rockers

Bericht door saf1908 »

richard66coupe schreef: do 20 mei, 2021 20:17 Ik heb inmiddels de Comp Cams Magnum Roller tip rockers bemachtigd, geïnstalleerd en er mee gereden.
Daarbij moet ik zeggen dat ik blij verrast ben!
Ze zijn toch wel mooi stil. Ook in de auto met de ramen dicht hoor je ze er niet bovenuit komen. Met die originele tuimelaars kon ik het dan altijd goed horen. Ik heb wel stalen klepdeksels.
Qua afmeting en afwerking zagen ze er ook goed uit.
Wat zijn precies de voordelen t.o.v. stock/standaard?
Betere prestaties?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Comp Cams Magnum Roller tip rockers

Bericht door richard66coupe »

Het schijnt dat het qua prestaties iets scheelt. Ik zou me er niet te veel bij voorstellen.
De hoofdreden waarom ik het gedaan is afgekauwde klep stelen. Ik heb zogenaamde rail-rockers die centreren via de klep steel. Volgens mij zijn deze daar wat gevoeliger voor dan de andere variant.
Aangezien ik nieuwe kleppen erin heb was dit het moment om dit te doen. Ik heb de stoterstangen ook vervangen.
Ander voordeel is dat ze consequent gemaakt zijn. De (nog vrijwel nieuwe) tuimelaars die in dit revisie blok zaten waren van heel wisselende slechte kwaliteit. Ze waren scheef, raakvlak erg ruw, pitting, stukjes eruit. Niet zoals Ford ze ooit gemaakt heeft.. Qua prijs zijn ze even duur als standaard dus is te doen.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”