Bepalen van lengte pushrods 302

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Bepalen van lengte pushrods 302

Bericht door mymustang »

Hallo,
Ik probeer te bepalen welke lengte pushrods ik moet hebben.
Ik heb een blok van 72' die gereviseerd is.
Volgens de engine rebuild gide moet je bij positive studs non adjusteble valves de stoters vastdraaien tot je net geen speling meer hebt.
Vervolgens aandraaien tot einde draad en dit moet je bereiken binnen 0.8 tot 1.75 omwentelingen. Als dit klopt op moment aandraaien 17 tot 23 lbs.
Haal je het niet dan moet je langere stoters steken bij te weinig omwentelingen van dr moer en korter indien je teveel omwentelingen hebt.
Ook schrijven ze standaard pushrods voor deze motor van 72' lengte 6.905"
Nu zit er 6.877" in.
Klopt deze methode? Ik lees verschillende informatie dus ga ik tewerk volgens de rebuild gide.
Ik heb een verstelbare pushrod tool en zoek nu nog uit welke de juiste methode is om de correcte speling te krijgen. De hydraulische lifters vangen wel wat op maar het moet juist zijn.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Bepalen van lengte pushrods 302

Bericht door Cobretti »

mymustang schreef: di 16 jun, 2020 20:29 Klopt deze methode?
Interessante/terechte vraag uiteraard. Ik reageer even omdat ik later mogelijks ook deze info zal nodig hebben voor mijn '69 302.
Ik weet enkel dat correcte pushrodlengte zeer belangrijk is, maar daar heb je niet veel aan natuurlijk. :D

Misschien zetten deze 3 filmpjes je op weg (ik moet ze nog bekijken, maar wou ze al posten, wat Thunderhead289 vertelt houdt altijd wel steek)





Greets,
C. 8)
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Bepalen van lengte pushrods 302

Bericht door mymustang »

De mijne heeft al gedraaid. Hij staat wel al een paar weken stil. De lifters zijn wel leeggelopen, ik kan ze indrukken met de stoters. Bij de huidige stoters krijg ik na zero lash amper een halve toer gedraaid en dan zit ik einde draad. Volgens het rebuild boek minimum 0.8 tot 1.75 toeren van de moer of stoters aanpassen. Dus vroeg ik me af of de methode klopt en er langere stoters in moeten?
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”