Scheurtjes in de lak
Moderator: Shelby GT-H
Scheurtjes in de lak
Mijn Mustang heeft scheurtjes in de lak. Volgens mijn spuiter als gevolg van torsie.
Dit betreft de c-stijl.
Wat kan ik aan de achterzijde upgraden om er voor te zorgen dat ik over 10 jaar niet nog een keer hoef te spuiten.
Sway bar ?
Minder gas geven is ook een optie .... maar dat plezier wil ik me niet ontnemen.
Dit betreft de c-stijl.
Wat kan ik aan de achterzijde upgraden om er voor te zorgen dat ik over 10 jaar niet nog een keer hoef te spuiten.
Sway bar ?
Minder gas geven is ook een optie .... maar dat plezier wil ik me niet ontnemen.
Re: Scheurtjes in de lak
Dat is een bekend probleem bij de eerste generatie Mustangs. Een relatief makkelijke oplossing is het monteren van subframe connectors. Je rijgedrag zal het ook zeker ten goede komen en de torsie zal ook veel minder zijn.
1966 Mustang Fastback
Re: Scheurtjes in de lak
Ik lees dat ze in de USA ook vaak de cabrio verstevigingen in een coupe of fastback. Maar dat is eigenlijk alleen zinvol bij een volledige restauratie.
Re: Scheurtjes in de lak
Ik zal eens even kijken hoe subframe na te rusten is
- Big_fun_58
- Berichten: 1805
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Scheurtjes in de lak
Een niet al te dikke stalen plaat om het gat achter je achterbank af te dichten help veel tegen het flexen van de achterkant.
Export brace helpt ook om body flex aan de voorkant te verminderen.
Succes.
Export brace helpt ook om body flex aan de voorkant te verminderen.
Succes.
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op za 13 jun, 2020 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Scheurtjes in de lak
Mijn coupe had die scheurtjes ook. Toen ik nog meetings bezocht eens goed opgelet en 8 van de 10 65-66'er coupés hadden hier last van. Op diverse Amerikaanse fora komt dit onderwerp ook ter sprake, zoals hier
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Scheurtjes in de lak
De metalen plaat achter de achterbank is één van de meest effectieve en simpele maatregelen.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Scheurtjes in de lak
Dat klinkt inderdaad makkelijk.
Of een X
Is er een how-to of een sjabloontje ?
Of een X
Is er een how-to of een sjabloontje ?
Re: Scheurtjes in de lak
Men noemt het ook een rear firewall aangezien e.e.a. bij een aanrijding aan de achterzijde kan voorkomen dat de tank openbarst en de benzine door de impact het compartiment binnendringt (ooit benoemt tot grootste veiligheidsissue bij de eerste generatie mustang).
Ik heb simpelweg de bank er uit gehaald en uit karton een sjabloon geknipt, vervolgens daaruit de rear firewall gemaakt en gemonteerd.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Scheurtjes in de lak
Ik heb datzelfde nu van hardboard. Die moet ik echter flinke buiken en martelen om hem erin te krijgen.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: Scheurtjes in de lak
Plaat achter de bank staat bij mij ook nog op de planning. Subframes heb ik al, en dat merk je meteen aan de deuren wanneer je onder een hoek een drempel over rijdt bijvoorbeeld.
1970 Mustang Hardtop