Dynamo tuff stuff

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Dandaan
Berichten: 28
Lid geworden op: di 10 jan, 2017 22:23

Dynamo tuff stuff

Bericht door Dandaan »

Heeft er iemand ervaring met het monteren van een dynamo van tuff stuff op 65 289
Het past gek genoeg niet, zal wel iets verkeerd doen
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Dynamo tuff stuff

Bericht door Cobretti »

Dandaan schreef: za 02 mei, 2020 07:53 Heeft er iemand ervaring met het monteren van een dynamo van tuff stuff op 65 289
Het past gek genoeg niet, zal wel iets verkeerd doen
Geen ervaring, maar je kan hen altijd een mailtje sturen. Tech support by Matt Oliver.
Heeft me recent geholpen met hun waterpump.

Anders enkele foto's hier posten ter verduidelijking ?

Greets,
C. 8)
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Dynamo tuff stuff

Bericht door Vincent »

Meestal is het een kwestie van de 3 of 4 bouten van de dynamo los te draaien en de gehele behuizing een slag te draaien zodat je hem wel kunt monteren.
Tenminste heb ik ook wel eens gehad met een dynamo die ik niet kon monteren omdat de aansluitingen op de achterkant in de weg zaten.
Misschien is dit bij jou ook het geval?
Of komen de ophangbeugels niet overeen met de ophangpunten op je blok.?
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Dandaan
Berichten: 28
Lid geworden op: di 10 jan, 2017 22:23

Re: Dynamo tuff stuff

Bericht door Dandaan »

Inmiddels heb ik de dynamo op een Positie dat het kan. Vanmiddag even een paar snaren ophalen om te passen en moet nog van de bouten het schroefdraad ver opsnijden. ( setje gisteravond besteld)
Hoe plaats ik hier foto s ? Lukt me vreemd genoeg niet.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Dynamo tuff stuff

Bericht door Cobretti »

Dandaan schreef: do 07 mei, 2020 07:32 Inmiddels heb ik de dynamo op een Positie dat het kan. Vanmiddag even een paar snaren ophalen om te passen en moet nog van de bouten het schroefdraad ver opsnijden. ( setje gisteravond besteld)
Hoe plaats ik hier foto s ? Lukt me vreemd genoeg niet.
Waar koop je best zo'n setje ? (ik ga er wellicht voor eigen werk ook eentje kopen)
Foto's plaatsen via een host site, ik gebruik "https://postimg.cc" (zie viewtopic.php?f=36&t=29850 )

Grts,
C. 8)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Dynamo tuff stuff

Bericht door peer »

Cobretti schreef: do 07 mei, 2020 12:08
Dandaan schreef: do 07 mei, 2020 07:32 Inmiddels heb ik de dynamo op een Positie dat het kan. Vanmiddag even een paar snaren ophalen om te passen en moet nog van de bouten het schroefdraad ver opsnijden. ( setje gisteravond besteld)
Hoe plaats ik hier foto s ? Lukt me vreemd genoeg niet.
Waar koop je best zo'n setje ? (ik ga er wellicht voor eigen werk ook eentje kopen)
Foto's plaatsen via een host site, ik gebruik "https://postimg.cc" (zie viewtopic.php?f=36&t=29850 )

Grts,
C. 8)
Voor 1 malig gebruik en genoeg tijd: aliexpress
Iets vaker gebruiken en snel nodig: hbm-machines
Veel gebruik: vooral zoeken naar de betere merken en dan de goedkoopste webshop.

Als tap en snij set heb ik een goedkoop setje met veel maten en van de meest gebruikte maten heb ik los professional spul besteld
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”