De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Dakloos schreef: ma 18 jan, 2021 15:14
Ik heb nu gewoon de goede ouwe Bisonkit contactlijm gebruikt. Busje gekocht en die even in de zon gezet zodat het lekker vloeibaar werd en toen met een kwastje op het rubber (wel goed ontvetten) en binnenzijde kofferdeksel opgebracht (in delen). 20 minuten wachten en dan voorzichtig beetje bij beetje vastlijmen. Gaat veel makkelijker als met die 3M kit! Af fabriek werden de rubbers er ook met een gele contactlijm ingelijmd en dat ging echt niet netjes zoals op onderstaande foto te zien is.
Dit is ook nog een klusje voor deze winter - deurrubbers
Erwin is dat deze Bisonkit die je hebt gebruikt ?
https://lijmwebshop.nl/shop/bison-kit-250-ml/
Heb je ook de ontvetter van Bison gebruikt of iets anders ?
AfbeeldingAfbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door Dakloos »

1970TwisterSpecial schreef: di 19 jan, 2021 06:53 Erwin is dat deze Bisonkit die je hebt gebruikt ?
https://lijmwebshop.nl/shop/bison-kit-250-ml/
Heb je ook de ontvetter van Bison gebruikt of iets anders ?
Klopt, dat is 'm! Als ontvetter heb ik wasbenzine gebruikt.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door peer »

Mijn rubberstrip zit erop en mijn mooi afgestelde kofferbak past voor geen meter meer....

Ik hoop dat ik met afstelling een eind kan komen maar ik heb er een hard hoofd in. Mijn gevoel zegt dat het rubber gewoon te dik is...
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door Dakloos »

peer schreef: di 19 jan, 2021 13:18 Mijn rubberstrip zit erop en mijn mooi afgestelde kofferbak past voor geen meter meer....
Dat had ik nou ook..... :censored:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door JaCo »

En hier nog eentje :(

Slechts met geweld dicht te gooien, was geen doen. Wel heb ik al de dunne rubber.
Ik heb, (toen zat de tank er nog niet in), de rubber ingespoten met wd40 en de klep van de binnenzijde aan de slotvanger met een sergeant dichtgetrokken zover het kon, dat was iets verder dan dat ie normaal moet sluiten. Na een paar weken en de slotvanger nog eens afgesteld te hebben sluit ie nu netjes.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door peer »

Ik heb hem nu weer redelijk passend, maar niet zoals ik zou willen. Het is heel vreemd, maar hij lijkt in het midden van de korte kanten nu boller te staan. Voor en achter ligt hij mooi, maar in het midden te hoog. Ik ben er zeker van dat dit zonder rubber niet zo was.

Ik heb hem nu strak dicht gezet, misschien dat het rubber zich nog wat gaat zetten, maar helemaal blij ben ik nog niet
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door JaCo »

De bolling :o :? Heel vreemd ja, maar datzelfde idee had ik ook bij de mijne, bij vorige projecten niet eerder meegemaakt :?

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door Dakloos »

Vreemd eigenlijk dat een stukje rubber zoveel invloed kan hebben op de pasvorm. Denk je dat je alles mooi strak heb afgesteld en dan kun je overnieuw beginnen. Vraag me af hoe dat 55 jaar geleden ging.......
Erwin

1966 convertible
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door mymustang »

Ik heb de mijne ook niet mooi kunnen laten aansluiten. Met de oude rubber geprobeerd, zonder rubber en met een nieuwe. Steeds dezelfde problemen. Klep staat precies te bol. Als je dan een balans probeert te zoeken, dan krijg je weer dat hij achter niet gelijk aansluit met de quarterpanel extensions. Ik denk dat gewoon de pressing van sommige panelen te wensen overlaat. Soms heb je geluk en soms niet. Ik heb dat zelfs met de voorste fenders. Rechts past perfect en links sluit minder mooi aan. Of mee leren leven of heel veel bodywork gaan uitvoeren.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: De reden dat mijn achterklep niet mooi (aan)sluit?

Bericht door JaCo »

Als de klep iets te bol blijft en het rubber heeft daar voldoende plaats kun je dat corrigeren door de fender rand / goot iets omhoog te drukken, potkrikje eronder en voorzichting duwen en loslaten tot je het gewenste resultaat bereikt.

Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”