Je moet zelf bepalen wat je belangrijk vindt, maar 9 van de 10 mensen hebben liever de V8. Paar redenen:
- Meer vermogen en oneindige performance-mogelijkheden. Voor een klein budget kun je al heel leuk meer vermogen creëren, dat kan bij de L6 ook, maar is allemaal wat minder. Daarnaast zijn bij de L6 allerlei aanpassingen nodig mocht je ooit wel een V8 willen.
- Ford V8 blokken zijn beroemd. Betrouwbaar en goed en simpel in onderhoud. Niet met een jongere BMW M3 te vergelijken.
- Geluid van een V8 is ongeëvenaard.
- ‘Imago’: Iedereen die je op straat aanspreekt zal meteen naar de motor vragen en of het een achtcilinder is. Een oude Amerikaan “hoort” voor mij ook een V8 te hebben.
- Meer geliefd en dus waardevoller.
Zoektocht naar Mustang convertible
Moderator: Shelby GT-H
Re: Zoektocht naar Mustang convertible
1966 Mustang Fastback
Re: Zoektocht naar Mustang convertible
Ik zal wel oud worden (zijn ) en heb misschien makkelijk praten met een V8 in het vooronder maar Ik denk dat je 's zomers met het dak open en de wind door je haren, qua beleving, net zo veel plezier hebt aan een L6 als aan een V8.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Zoektocht naar Mustang convertible
Zeker weten, zeker als je een L6 nog wat "tuned" , mijn eerste coupe was een L6, ik hing er een T5 achter, koppen en in en uitlaat getuned, ging als de brandweer en lachen met het verbruik wat gemakkelijk 1:10 was,
En de Ford L6 200 is ook gewoon een bullitproof blok hoor,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Zoektocht naar Mustang convertible
Ik geef nog steeds een dotje gas onder een tunnel, zelfs na 17 jaar
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: Zoektocht naar Mustang convertible
Uiteindelijk blijft het een persoonlijke afweging, maar ik denk dat wanneer je het leuk vindt om meer vermogen uit je blok te halen en je van wat pit houdt, dat je dan beter voor een V8 kunt gaan, want ik vrees dat je anders spijt kunt gaan krijgen. Tenzij je bij voorbaat al weet dat je dat niet boeit.JaCo schreef: ↑vr 19 mar, 2021 10:26Zeker weten, zeker als je een L6 nog wat "tuned" , mijn eerste coupe was een L6, ik hing er een T5 achter, koppen en in en uitlaat getuned, ging als de brandweer en lachen met het verbruik wat gemakkelijk 1:10 was,
En de Ford L6 200 is ook gewoon een bullitproof blok hoor,
Groet,
Jack
Ieder voor zich, maar al zou ik de snelste L6 hebben, het idee dat het geen V8 is en steeds dat antwoord te moeten geven zou het voor mij toch minder leuk maken. Heeft daarom ook geen zin om te zeggen of het één beter is dan het ander, want het is maar net waar je voorkeur ligt.
1966 Mustang Fastback
Re: Zoektocht naar Mustang convertible
Dat klopt, als je twijfelt tussen de 2 dan moet je voor een V8 gaan... Is niet voor niets dat die met een L6 motor minder kosten. De meeste willen die niet tenzij de prijs
" laag" ligt.
Heb al mooie exemplaren gezien tot je gaat kijken welke motor erin ligt en dan begrijp je onmiddellijk waarom ze een lagere prijs hebben en het langer duurt voor ze verkocht zijn.
En dan beginnen sommige nog aan een motorswap en dan moet je de aanpassingen nog doen naar een V8... en dat kost dan ook weer geld.
Echt nadenken over je keuze en welk budget je wil spenderen.
" laag" ligt.
Heb al mooie exemplaren gezien tot je gaat kijken welke motor erin ligt en dan begrijp je onmiddellijk waarom ze een lagere prijs hebben en het langer duurt voor ze verkocht zijn.
En dan beginnen sommige nog aan een motorswap en dan moet je de aanpassingen nog doen naar een V8... en dat kost dan ook weer geld.
Echt nadenken over je keuze en welk budget je wil spenderen.