Zoektocht naar Mustang convertible

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door saf1908 »

Je moet zelf bepalen wat je belangrijk vindt, maar 9 van de 10 mensen hebben liever de V8. Paar redenen:

- Meer vermogen en oneindige performance-mogelijkheden. Voor een klein budget kun je al heel leuk meer vermogen creëren, dat kan bij de L6 ook, maar is allemaal wat minder. Daarnaast zijn bij de L6 allerlei aanpassingen nodig mocht je ooit wel een V8 willen.
- Ford V8 blokken zijn beroemd. Betrouwbaar en goed en simpel in onderhoud. Niet met een jongere BMW M3 te vergelijken.
- Geluid van een V8 is ongeëvenaard.
- ‘Imago’: Iedereen die je op straat aanspreekt zal meteen naar de motor vragen en of het een achtcilinder is. Een oude Amerikaan “hoort” voor mij ook een V8 te hebben.
- Meer geliefd en dus waardevoller.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Dakloos »

Ik zal wel oud worden (zijn :wink: ) en heb misschien makkelijk praten met een V8 in het vooronder maar Ik denk dat je 's zomers met het dak open en de wind door je haren, qua beleving, net zo veel plezier hebt aan een L6 als aan een V8.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door JaCo »

Dakloos schreef: vr 19 mar, 2021 08:24 Ik zal wel oud worden (zijn :wink: ) en heb misschien makkelijk praten met een V8 in het vooronder maar Ik denk dat je 's zomers met het dak open en de wind door je haren, qua beleving, net zo veel plezier hebt aan een L6 als aan een V8.
Zeker weten, zeker als je een L6 nog wat "tuned" , mijn eerste coupe was een L6, ik hing er een T5 achter, koppen en in en uitlaat getuned, ging als de brandweer en lachen met het verbruik wat gemakkelijk 1:10 was,
En de Ford L6 200 is ook gewoon een bullitproof blok hoor,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door 67gt500 »

Dakloos schreef: vr 19 mar, 2021 08:24 Ik zal wel oud worden (zijn :wink: ) en heb misschien makkelijk praten met een V8 in het vooronder maar Ik denk dat je 's zomers met het dak open en de wind door je haren, qua beleving, net zo veel plezier hebt aan een L6 als aan een V8.
Ik geef nog steeds een dotje gas onder een tunnel, zelfs na 17 jaar :lol:
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door saf1908 »

JaCo schreef: vr 19 mar, 2021 10:26
Dakloos schreef: vr 19 mar, 2021 08:24 Ik zal wel oud worden (zijn :wink: ) en heb misschien makkelijk praten met een V8 in het vooronder maar Ik denk dat je 's zomers met het dak open en de wind door je haren, qua beleving, net zo veel plezier hebt aan een L6 als aan een V8.
Zeker weten, zeker als je een L6 nog wat "tuned" , mijn eerste coupe was een L6, ik hing er een T5 achter, koppen en in en uitlaat getuned, ging als de brandweer en lachen met het verbruik wat gemakkelijk 1:10 was,
En de Ford L6 200 is ook gewoon een bullitproof blok hoor,

Groet,
Jack
Uiteindelijk blijft het een persoonlijke afweging, maar ik denk dat wanneer je het leuk vindt om meer vermogen uit je blok te halen en je van wat pit houdt, dat je dan beter voor een V8 kunt gaan, want ik vrees dat je anders spijt kunt gaan krijgen. Tenzij je bij voorbaat al weet dat je dat niet boeit.

Ieder voor zich, maar al zou ik de snelste L6 hebben, het idee dat het geen V8 is en steeds dat antwoord te moeten geven zou het voor mij toch minder leuk maken. Heeft daarom ook geen zin om te zeggen of het één beter is dan het ander, want het is maar net waar je voorkeur ligt.
1966 Mustang Fastback
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door mymustang »

Dat klopt, als je twijfelt tussen de 2 dan moet je voor een V8 gaan... Is niet voor niets dat die met een L6 motor minder kosten. De meeste willen die niet tenzij de prijs
" laag" ligt.
Heb al mooie exemplaren gezien tot je gaat kijken welke motor erin ligt en dan begrijp je onmiddellijk waarom ze een lagere prijs hebben en het langer duurt voor ze verkocht zijn.
En dan beginnen sommige nog aan een motorswap en dan moet je de aanpassingen nog doen naar een V8... en dat kost dan ook weer geld.
Echt nadenken over je keuze en welk budget je wil spenderen.
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 7
Lid geworden op: za 25 jan, 2020 16:27
Locatie: Limburg

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Linda »

Mctijn schreef: do 18 mar, 2021 22:54 Ik ga uiteraard op zoek naar een mooi exemplaar. Maar mocht iemand een mooi exemplaar spotten, gooi 'm dan aub in dit topic! Mijn waardering zal groot zijn :up:
https://link.marktplaats.nl/m1681103766 ... nt=app_ios

Waarschijnlijk wel al gezien..
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”