Zoektocht naar Mustang convertible

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

We gaan een flink stap zetten en onze BMW uit 2012 de deur uit doen en een oudere BMW (2008-2010) + een "fun auto" aanschaffen. Dat moet dan een Mustang cabrio worden :) Altijd al mooi gevonden, al vanaf een klein kind (zo'n 30 jaar geleden). Ik kijk al uit naar het cruisen en de vakanties in Italië met vrouw en zoontje.

Ik ben geen klusser, maar heb wel een garage :) Liefst dus een opgeknapt exemplaar, ik ben van plan hem goed te onderhouden.

Budget is zo'n €15.000,- Voor dat geld is hier en daar wel een goede cabrio te vinden, maar het zijn er niet veel. Ben ik wel realistisch?

Hier een exemplaar voor €10,750,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =253146794" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag me af wat hier "mis" aan is gezien de vraagprijs. De auto ziet er geweldig uit. Is het dan toch de 3.2 liter motor? Past deze relatief kleine motor wel bij deze auto?

Als iemand een mooi exemplaar weet, voel ik me aanbevolen. Ik ben al bezig om me goed in te lezen, maar do's and don't zijn altijd welkom. Het blijft naast een geweldige auto ook een investeringsobject.
martingt
Berichten: 262
Lid geworden op: di 26 okt, 2010 21:44

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door martingt »

Hallo,
Een mustang convertible uit de jaren 65, 66 zal lastig te vinden zijn rond de 15000, prijzen gaan al snel boven de 20.000

De mustang uit jou link is een neppert, die wagen staat zogenaamd in Engeland, heb zelf namelijk ook wat mails gewisseld met de beste man.
Groeten,

Martin
56 Thunderbird convertible
63 Thunderbird convertible
66 Mustang coupé GT (sold)
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

martingt schreef:Hallo,
Een mustang convertible uit de jaren 65, 66 zal lastig te vinden zijn rond de 15000, prijzen gaan al snel boven de 20.000

De mustang uit jou link is een neppert, die wagen staat zogenaamd in Engeland, heb zelf namelijk ook wat mails gewisseld met de beste man.
Ok bedankt!

Dan moet ik toch voor de coupe gaan. Die zijn voor €15.000,- prima te vinden. Nog tips?
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Dakloos »

Hallo ???

65/66 is helemaal mijn ding. Ik heb een aantal jaren gelden een 66'er convertible tot de laatste bout uit elkaar getrokken (en weer in elkaar gezet :wink: ) dus ik weet wel een beetje hoe zo'n ding in elkaar zit. Ik vind de prijs voor de convertible in de advertentie wel verdacht laag, zelfs voor een zes cilinder! Nu is het onmogelijk om een auto alleen van foto's te beoordelen dus je zult echt zelf moeten kijken. Zwakke punten heeft een Mustang genoeg dus kijk uit. Mocht je echt alle zwakke punten willen weten en woon je bij mij in de buurt dan moet je maar eens komen......
Erwin

1966 convertible
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

Dakloos schreef:Hallo ???

65/66 is helemaal mijn ding. Ik heb een aantal jaren gelden een 66'er convertible tot de laatste bout uit elkaar getrokken (en weer in elkaar gezet :wink: ) dus ik weet wel een beetje hoe zo'n ding in elkaar zit. Ik vind de prijs voor de convertible in de advertentie wel verdacht laag, zelfs voor een zes cilinder! Nu is het onmogelijk om een auto alleen van foto's te beoordelen dus je zult echt zelf moeten kijken. Zwakke punten heeft een Mustang genoeg dus kijk uit. Mocht je echt alle zwakke punten willen weten en woon je bij mij in de buurt dan moet je maar eens komen......
Nice....waar woon je Erwin? :)
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

Is deze wel netjes??

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =250091405" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas wel een '72. Die vind ik iets minder sjiek.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Dakloos »

Mctijn schreef:
Dakloos schreef:Nice....waar woon je Erwin? :)
Ooh dat staat er niet meer bij.....in Huissen bij Arnhem.....
Erwin

1966 convertible
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

Dakloos schreef:
Mctijn schreef:
Dakloos schreef:Nice....waar woon je Erwin? :)
Ooh dat staat er niet meer bij.....in Huissen bij Arnhem.....
Ah, ruim een uurtje vanaf Enschede. Dat is te doen :)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Claire »

Voor dat geld heb ik nog wel een leuke coupe staan :shock:
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door 67gt500 »

Hoi en welkom!
Ik woon op een half uur afstand van je (wierden) en heb ook een 66 conv staan die ik ook helemaal uit elkaar heb gehad, dus als je wat wilt weten ben je ook hier welkom.

gr Marco
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
RonNL
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 okt, 2011 14:05
Locatie: N-H

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door RonNL »

Zo te zien is de auto nu op autoscout verwijderd. Vanmorgen stond hij er nog op.
1965 V8 302 Raven Black convertible.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Gearz »

RonNL schreef:Zo te zien is de auto nu op autoscout verwijderd. Vanmorgen stond hij er nog op.
Dan hebben ze of beet gehad, of iemand heeft beklag gedaan.

Zag op speurders ook al weer zo'n neppert voorbij komen incl. het klassieke "verhuizen naar buitenland" blah.. blah.. en nu moet ik verkopen etc. lulverhaal.
Het scam seizoen is schijnbaar weer aangebroken he.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook te mooi om waar te zijn.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Aron66 »

http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t=26551" onclick="window.open(this.href);return false;


Deze misschien een optie? Niet klaar, maar wel al in een vergevorderd stadium....
Mctijn
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 jun, 2014 21:02

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door Mctijn »

Nu al bijna 7 jaar op zoek naar een Mustang Convertible, maar nog steeds niet gevonden.... *zucht* :roll:

Nee, geintje :) Destijds ging het niet door en besloten we toch om lekker burgelijk te blijven rijden.
Nu, 7 jaar en 2 kinderen later, kriebelt het wel weer erg om een Mustang Convertible te kopen 8)

De Mustang gaat gebruikt worden tijdens plezierritjes met vrouw en 2 kids. (of bij voorkeur alleen met vrouw als we de kids ff kunnen uitlenen)
Ik ben nog steeds geen klusser, dus een mooi (liefst zo origineel mogelijk exemplaar) heeft de voorkeur. Ik zie het ook als investering, nu de inflatie als een gek om de hoek komt kijken (er wordt flink wat $ en € gedrukt en "harde assets" zijn en blijven de toekomst)

Budget is +/- €40k. Ik heb geen haast, waar kan ik mijn zoektocht het beste beginnen? Direct informeren bij US dealers/exporteurs of eerst het via een NL importeur proberen?

En wat is in deze prijsklasse wellicht het summum in dit type? (neig naar rood of groen met zwart "Pony" interieur).

Naast mijn liefde voor US classic cars (ik rijd nu zo'n neppe stekker-amerikaan), wil ik ook zeker een wijze investering doen, dus vooral geen slechte opknapper koper. De Mustang wil ik perfect onderhouden en indien mogelijk meegeven aan de kids.

Mijn zoektocht heeft me dit exemplaar opgeleverd:
https://www.autowereld.nl/ford/mustang- ... /foto.html

Liever nog een rode met zwart interieur, dan was ik al bijna om.
Zit ik enigzsins in de juiste richting gezien het budget? Of valt er veel meer uit te halen?

Elk advies is welkom. Thanks in advance 8)
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Zoektocht naar Mustang convertible

Bericht door sjirafje »

Ik ben niet bekend met de prijzen voor de convertibles dus ik weet niet of de prijs reëel is. Ik weet ook niet of een mustang kopen als investering een verstandige keuze is. Maar dan zou ik als het even kan wel voor een V8 gaan. Daarnaast is de auto uit je advertentie zeker niet perfect, zo zie ik veel roestige schroeven en interieurdelen die niet passen bij een recente restauratie. Ook het spuitwerk ziet er op de foto's zeker niet super goed uit. Die 2 boutjes in de achter valance horen volgens mij ook niet. De raamvegers in de deuren zien er versleten uit. Er zijn geen foto's van de onderkant. De experts zien waarschijnlijk nog wel meer.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”