Contactslot vervangen.

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Contactslot vervangen.

Bericht door hingst »

Hoi,

Na al mijn startproblemen die voornamelijk waren toe te schrijven aan een slecht contactslot en slechte verweerde bedrading aan de achterkant van het slot, wil ik een nieuw contactslot en nieuwe pigtail aanschaffen.
Op bijv CJ Ponyparts staat er bij de pigtail geschreven ( without the resistor wire ), is deze dan geschikt voor mijn 68ér Mustang?

Groeten Peter
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Contactslot vervangen.

Bericht door mymustang »

Als je een petronix elektronische ontsteking hebt, dan kan je die weglaten. Bij contactpunten moet die er zitten dacht ik toch altijd begrepen te hebben. Anders branden die in dacht ik.
Maar er zitten hier wel enkele leden die dat nog technischer kunnen toelichten.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Contactslot vervangen.

Bericht door edgar »

En een 3 ohm coil in plaats van de standaard 1,5 ohm plaatsen. Anders loopt er teveel stroom.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Contactslot vervangen.

Bericht door hingst »

Hoi,

Heb net de bobine even gechecked, maar is een Flame thrower 2 van 45000volts en 0,6 Ohm, heb deze toen bij CJ Pony Parts gekocht samen met Pertronix 2, is deze configuratie dan niet goed??

Groeten Peter
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Contactslot vervangen.

Bericht door edgar »

Zo'n coil kan in combinatie met Ignitor II ignition per info van de Pertronix site. Lijkt mij OK.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Contactslot vervangen.

Bericht door mymustang »

Je kan dan gelijk de pink wire weglaten...
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”