Pagina 1 van 1

Motor ford mustang 2 Ghia

Geplaatst: vr 23 mei, 2014 23:10
door Basrila
Hallo,

Daar ik een beginner ben in deze wereld kan ik wel een beetje hulp gebruiken. Heb zelf een Ford Mustang 2 Ghia uit 1978 overgenomen. Motor is helaas incompleet en kost zeer waarschijnlijk veel geld om te laten reviseren. Nu is mijn vraag de volgende: Ik heb mijn ook laten vallen op een Ford 302 V8 blok uit 1970, is volledig gereviseerd. Kan ik dit blok zonder problemen in mijn Mustang plaatsen of is dit een 'No Go'

Ik hoor het graag van jullie.

Groet,

Bas

Re: Motor ford mustang 2 Ghia

Geplaatst: za 24 mei, 2014 00:58
door 1970TwisterSpecial
De carterpan/oliepomp aanzuiging van de 1970 302 is volgens mij anders dan die van de MustangII.
Dit is vanwege de stuurinrichting van de Mustang II, en hierop zal je het blok moeten aanpassen als je het 1970 motorblok in de MustangII wilt lepelen.
Verder durf ik niet te zeggen op de ophangpunten van de motorsteunen gelijk zijn. (maar dat weten de kenners vast wel)

Re: Motor ford mustang 2 Ghia

Geplaatst: do 29 mei, 2014 12:57
door 78ghiaT5
Bas,

welkom op het Forum en gefeliciteerd met je '78-er Ghia. de mijne is ook V8-driven en uit dat jaar afkomstig. heb je foto's van je Ghia? tja, ik zou het oude blok bewaren; je weet maar nooit. zo'n oudere 302 heeft veel meer pk dan de originele V8, dus dat is mooi megenomen. ik ben wel benieuwd of je dan ook enige aanpassingen moet doen, te denken aan een andere achteras en betere schrijfremmen, want die moeten de vermogenstoename wel aankunnen. Gearz hier op het forum kan je daar uitsluitsel over geven. stuur hem eens een privébericht. mochten die aanpassingen veel gaan kosten, kun je altijd nog de originele motor laten reviseren voor dat geld.

is het niet zo dat een II 302 qua afmetingen hetzelfde is als een '68-er-70 302, Ronald? of zo eentje in de originele motor mounts past zou ik eigenlijk niet weten.

Harry

Re: Motor ford mustang 2 Ghia

Geplaatst: do 29 mei, 2014 20:32
door DennisII
Bas,

Je kan ieder 302 blok gebruiken.
Echter de volgende onderdelen zijn M II specifiek:
- Oliepomp pick-up tube. Gewoon nog nieuw te bestellen of overzetten uit je oude blok.
- Carterpan: wees erg zuinig op je M II 302 pan. Er is bijna niet meer aan een goede te komen.
- Flexplate: 141 tanden. Is nog wel nieuw te bestellen of overzetten uit je oude blok.
- Motorsteunen
- Bellhousing en torque converter (tussen blok en versnellingsbak) Maar die zitten aan je bak vast.

Geen zorgen over eventueel verschil in PKtjes.
Dat is geheel afhankelijk van welke koppen / nokkenas / carburateur etc je gebruikt.
Maar de 8" achteras kan best wel wat hebben.

Succes
Dennis