Inruil Mustang GT 2016 *SOLD*

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Inruil Mustang GT 2016 *SOLD*

Bericht door Bonfire »

In 2017 heb ik een een toen jaar oude Mustang GT PP meegenomen vanuit de US als verhuisgoed. Dit nadat we er eerst een roadtrip door bijna alle Staten van de US mee hadden gemaakt.

Inmiddels zijn we weer drie jaar in NL en zie ik dat na de geboorte van onze dochter 1,5 jaar geleden ik nog maar weinig de kans heb om met de wagen te rijden. Dat gecombineerd met dat nu ook de tweede op komst is, we binnenkort gaan verhuizen waardoor ik mijn garageplek kwijtraak, en mijn private lease voor de gezinsauto bijna afloopt; heeft meedoen besluiten afscheid te nemen van de Mustang en privé een gezinsauto aan te kopen.

Omdat Ik geen zin heb om met de auto te gaan leuren op Marktplaats wil ik hem gewoon inruilen op een tweedehands gezinsauto. Ik ben nu bij twee merkdealers geweest maar schrok mij kapot wat ze aan inruil boden. Beide onder de 30k. Voor een 2016 GT PP met 40k kilometers. Dat ze wat onder de particuliere prijzen (op basis van Marktplaats) is natuurlijk logisch; maar ruim 10k is toch wat gortig.

Mijn vraag is dan ook of er hier ervaring is met dealers die een US import Mustang wel iets realistischer op waarde weten te schatten bij inruil. (En een ruim occasion aanbod heeft)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Inruil Mustang GT 2016

Bericht door Eric »

Dat wordt een lastig verhaal ben ik bang. Een handelaar ziet gewoon een auto waar geen BPM op is betaald en biedt dus de waarde waar hij een zelfde auto voor uit Duitsland kan halen en dat is idd rond de 30.000 euro. Een Nederlands kenteken zonder dat er BPM voor betaald is is leuk voor de eigenaar, maar het is uiteindelijk natuurlijk gebakken lucht en heeft bij export geen waarde. Wat ook niet helpt is dat het een US import is, die zijn in de handel gewoon minder waard dan EU exemplaren. En wat ook niet helpt is dat je (als ik je verhaal goed begrijp) een gebruikte auto terug wilt kopen. Daar zit veel minder marge op dan op een nieuwe en marge die je niet hebt kun je als dealer ook niet weggeven.

De enige manier om de waarde van het Nederlandse kenteken te gelde te maken is particuliere verkoop. Gewoon adverteren en je ziet wel wie er voor komt. Realiseer je wel dat hoewel veel mensen graag zo'n auto willen hebben er maar weinig zijn die even 40K uit hun zak kunnen trekken. Je zult dus geduld moeten hebben, of mazzel dat de juiste persoon ineens voor je deur staat. Je kunt de verkoop tegen een commissie ook uit handen geven natuurlijk. Hennie Lek bv doet regelmatig consignatieverkopen.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Inruil Mustang GT 2016

Bericht door peer »

Net als Eric denk ik dat dit gewoon de werkelijkheid is.
Er zijn ook maar weinig dealers die zitten te wachten op dit soort auto's omdat deze niet snel verkopen en het aanbod wordt met de dag groter.
Een GT kopen onder de 25K is tegenwoordig mogelijk. Dan tik je nog 13K bpm af en zit je voor 38K in je GT.
Daarnaast moet de dealer nog winst maken en vooral een 'onzekerheids factor rekenen: Garantie, langdurige stalling enz.

Volgensmij zijn de keuze:
1. je verlies nemen
2. de mustang houden
3. zelf particulier verkopen
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Inruil Mustang GT 2016

Bericht door Bonfire »

Dank beiden. Helder verhaal. Mijn ervaringen op marktplaats met een eerdere auto's is niet echt positief. Ik had gehoopt op toch nog wel een inruilwaarde van 35k, maar dat lijkt dus te hoog ingeschat. Ik zal er nog eens goed naar kijken. Misschien dan toch nog maar overwegen om zelf te houden :).
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Inruil Mustang GT 2016

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Wellicht eens contact opnemen met Lek Import Cars ?
Die verkoopt soms Mustangs in consignatie.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Inruil Mustang GT 2016

Bericht door Bonfire »

Om nog even een update te geven. Ik heb hem op een Facebook groep voor Amerikanen aangeboden donderdag. En zojuist heeft de nieuwe eigenaar hem opgehaald. Het kan verkeren. Dank voor de tips en reacties allemaal!
Gesloten

Terug naar “Lounge”