Bbq

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Bbq

Bericht door TTarmor »

Goedenavond allemaal,

Ik zit de laatste tijd een beetje na te denken en te brainstormen over het gegeven. Is een bbq van mustang eigenaren voor mustang eigenaren volgens Corona regels mogelijk of te doen, mits iedereen bijdraagt oid. Om zo en soort mini samenkomen te creëren met lekker eten, mooie Mustangs en goed eten op afstand.

Ik heb zeg overwogen om zo iets te realiseren, maar in mijn eentje en met 1 (hetzij een grote) bbq kom ik niet ver.

Plus men moet maar zin hebben om naar Goeree Overflakkee te rijden.

Dit berichtje is dan ook om te brainstormen bij een gebrek aan grote evenementen
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 927
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Bbq

Bericht door sjirafje »

Mijn ervaring met een groepje vrienden is dat een BBQ met 1,5m bijna niet te doen is. Je moet er continu op letten dat als je niet uit hetzelfde huishouden komt je bijvoorbeeld niet zomaar naast elkaar kunt gaan zitten, wil je aan dezelfde tafel zitten dan heb je een flinke tafel nodig. Zo wordt de salade of een sausje doorgeven al een uitdaging.

Ook als je de ruimte hebt om afstand te houden, zoals bij de meetings waar ik afgelopen maand ben geweest, dan zie je toch groepjes vormen bij bijvoorbeeld bij de kraampjes, of als iemand z'n motorkap open zet. Ook als er iets omgeroepen wordt gaan mensen bijna vanzelf dichter bij elkaar staan. En dat is echt geen onwil want je zag regelmatig dat mensen ineens doorhadden dat ze te dicht op elkaar stonden en vervolgens weer wat afstand namen.

Een evenement waarbij (bijna) iedereen in z'n mustang blijft zou daarentegen volgens mij prima mogelijk moeten zijn.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: Bbq

Bericht door falcongek »

De dm&ff zomerrit?

ARIEEEE!
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Bbq

Bericht door edgar »

TMCN / DM&FF summermovie drive-in bioscoop
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Bbq

Bericht door TTarmor »

edgar schreef: vr 31 jul, 2020 11:18 TMCN / DM&FF summermovie drive-in bioscoop
Dat vind ik eigenlijk wel een briljant idee. Is dat al een ding of kennen we mensen met sterkere beamers dan ik 🤣
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Bbq

Bericht door Neko- »

TMCN heeft wel eens een avond georganiseerd. Geen idee welke partij zij benaderd hebben, maar even kort Googlen en ik kom uit bij https://lichtgeluidhuren.nl/drive-in-bioscoop-huren/

Dan is het nog wel de vraag: waar is afdoende ruimte om zoiets op te zetten?

En we zijn toch een grote Mustang familie? Dus dat 'alleen in huiselijke kring' vertonen kunnen we toch wel enigszins oprekken? :lol:
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Bbq

Bericht door edgar »

Neko- schreef: Dan is het nog wel de vraag: waar is afdoende ruimte om zoiets op te zetten?

Zelfde terrein als vorige keer bij Nieuwegein. Mooi centraal. Patattentje en / of wat foodtrucks erbij.

Jammergenoeg ligt mijn Mustang nog uit elkaar. Ik zou zeker gaan! Of toch maar met de daily driver.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 927
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Bbq

Bericht door sjirafje »

Drive-in bioscoop is een leuk idee, maar houdt er rekening mee dat het pas vanaf een uur of 21 a 22 donker is. Als je pas dan start met de film ben je pas om middernacht klaar. Niet iedereen heeft dan nog zin om het halve land door moeten rijden om thuis te komen. Daarnaast mag je de meeste films niet zomaar voor dit soort doeleinden gebruiken.

Overigens zijn er momenteel door het land wel een aantal drive-in bioscopen actief waar je gewoon kunt reserveren en dan met je Mustang heen kunt.

Ik heb niets tegen TMCN, maar zou het persoonlijk niet door hun laten organiseren. Ik heb het idee dat als zij iets organiseren dat je als niet-lid wel vaak als 2e rangs bezoeker behandeld. Je moet meer betalen (snap ik) maar dan mag je toch niet volledig mee doen. Je mag bijvoorbeeld niet bij de Mustang's van de leden parkeren (waarom?). Ze laten je niet echt welkom voelen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Bbq

Bericht door Neko- »

De reden dat ik TMCN noemde was puur omdat zij ook al eens zoiets georganiseerd hebben... Ik heb nergens aangegeven dat zij dat opnieuw zouden moeten organiseren. Meer als idee om eventueel andere dingen mee te doen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Bbq

Bericht door TTarmor »

Ik denk wel dat het een idee is als we bijvoorbeeld via Pathé (ze beginnen binnenkort in Utrecht) ergens eind augustus oid een zo laat mogelijke voorstelling pakken met een x aantal Mustangs.

Eind augustus overigens ivm zonsondergang.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Bbq

Bericht door BackToBlack »

Je had vanmiddag naar borchland kunnen gaan. Film begint om 13u





Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Bbq

Bericht door grandmaster n »

Ik vind het een leuk idee.
Zeeland is wel een beetje ver....

gr
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Bbq

Bericht door TTarmor »

BackToBlack schreef: zo 02 aug, 2020 08:27 Je had vanmiddag naar borchland kunnen gaan. Film begint om 13u





Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Jammer dat ik dat te laat lees haha
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Bbq

Bericht door TTarmor »

grandmaster n schreef: zo 02 aug, 2020 11:18 Ik vind het een leuk idee.
Zeeland is wel een beetje ver....

gr
Top. Ik ben zelf nog wat aan het brainstormen. Nu woon ik op de grens van Zeeland (nog net zuid Holland), maar dat lijkt mij inderdaad niet centraal genoeg.

Nu zag ik dat de drive in bioscoop instellingen door een tip hier boven gewoon te huur zijn. Onder andere via Pathé zelf zag ik.

Nu is het volgens een opmerking hier boven wel zo dat het sowieso deze maand nog veel te licht is op een acceptabel tijdstip voor een drive in bios.

Nu leent september zich qua zonsondergang zich wel aardig. Dan is het rond 20.15 wel donker of in ieder geval schemerig. En het weer hoeft ook geen groot probleem te zijn in die tijd van het jaar.

Dus dan krijgen we de opties: is het leuk om een tijdvak bij een reeds bestaande Drive in bios te huren voor een x aantal Mustangs en bijv aanverwante wagens. Dus allemaal zelf kaartjes kopen voor dat specifieke tijdvak. Het is gezien hierboven al eerder gedaan.

Of

We huren een drive in bios set die opgesteld wordt op een plek naar keuze. Ik zag bijvoorbeeld dat een dergelijke set up voor 50 auto’s met 4 personen per auto 1500 euro kost. Dus 30 euro per auto. Dan alleen nog een beetje een centrale locatie. Ik kan begrijpen dat regio Utrecht voor de meesten misschien het meest handig is. Maar wat meer naar de randstad stribbel ik natuurlijk niet tegen hahaha.

Ik stel voor om te kijken hoeveel animo er is mbt mensen die het wel zien zitten. Misschien een poll invoegen? En anders tel ik het wel hahaha.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Bbq

Bericht door grandmaster n »

De film op King Cruise was om 15.00 uur (in de middag dus).
Door de nieuwe schermen met LED is daglicht geen probleem meer.

gr
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”