Mustang naar Nederland importeren

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Haarlem
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 jul, 2020 04:52

Mustang naar Nederland importeren

Bericht door Haarlem »

Hallo allen,

Ik heb een 2017 Mustang EcoBoost die ik naar Nederland wil importeren als verhuisboedel.
Ik heb een offerte van SCL gekregen van rond de $2750 voor het verschepen en RDW kosten, maar er zullen nog allemaal aanpassingen gemaakt moeten worden zoals lichten, beveiliging, enzovoort.
Ik wil hem uiteindelijk na een jaar gewoon verkopen.
De auto komt ook met leuke feats zoals de pony projectors, verwarmde/gekoelde zetels, en safety/pony package waardoor ik hoop dat er meer animo voor is in Nederland.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel dit kan oplopen qua kosten en of het het uberhaupt waard is?
Is het bijv ook verplicht het alarmsysteem te veranderen wanneer de ingebouwde versie heel goed is?

Alvast heel erg bedankt!!

-Haarlem
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door Eric »

Wil je eerlijk advies? Ik zou hem heel rap inruilen op een GT en die meenemen. Ter indicatie: op dit moment doet een Ecoboost bij onderhandse verkoop 30.000 euro en een GT 45.000.

Het aanpassen van het alarm is niet verplicht om een auto te importeren. Dat wordt hooguit vereist door een verzekeraar, en dan is het ook weer afhankelijk van welke en of je überhaupt diefstaldekking wilt. Je kunt dat dus ook over laten aan een volgende eigenaar.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door grandmaster n »

Yep, doe een V8!

gr
Haarlem
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 jul, 2020 04:52

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door Haarlem »

Eric schreef: vr 24 jul, 2020 06:33 Wil je eerlijk advies? Ik zou hem heel rap inruilen op een GT en die meenemen. Ter indicatie: op dit moment doet een Ecoboost bij onderhandse verkoop 30.000 euro en een GT 45.000.

Het aanpassen van het alarm is niet verplicht om een auto te importeren. Dat wordt hooguit vereist door een verzekeraar, en dan is het ook weer afhankelijk van welke en of je überhaupt diefstaldekking wilt. Je kunt dat dus ook over laten aan een volgende eigenaar.
Bedankt voor je advies, ik heb nog een maand of 8 voordat ik terugverhuis dus ik heb in principe nog tijd om dat te doen, dat is zeer zeker en betere winst. Maar qua kosten om de auto klaar te maken om om de NLse wegen te mogen rijden, wat voor kosten kunnen daarbij komen?
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Het beste kan je even een mailtje sturen naar Lek Import Cars in de Kwakel
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Haarlem
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 jul, 2020 04:52

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door Haarlem »

1970TwisterSpecial schreef: vr 24 jul, 2020 19:38 Het beste kan je even een mailtje sturen naar Lek Import Cars in de Kwakel
Gedaan, maar vroeg me ook gewoon af of mensen tegen onverwachte kosten zijn aangelopen die bijv niet in de offerte staan!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door keesie25 »

Kijk, als je een vrij recente auto hebt en je wil hem meenemen als je verhuist, bespaar je uiteraard kosten ten opzichte van als je dezelfde auto hier zou kopen. Maar jouw verhaal heeft een andere insteek:
Je zegt dat je van plan bent om hem hier na een jaar te verkopen. Je wilt deze transactie dus doen om er aan te verdienen. Daar is niets mis mee, maar is het de moeite waard ? Dat moet je afwegen, en je kunt ook pech hebben en er een tijd mee blijven zitten, zodat je misschien moet zakken in prijs.

Ik kocht mijn auto in februari, en hij stond al een half jaar of zo te koop. De verkoper zat in een vergelijkbare situatie als die van jou: meegenomen als verhuisgoed met het doel er aan te verdienen. Hij heeft er evengoed aan verdiend, maar niet zo veel als hij dacht denk ik.
Verder nog iets: mijn budget gaf mij uiteindelijk de keus uit twee auto's: een rode USA GT en een zwarte EU GT. De rode heb ik genomen. De zwarte staat na al die maanden nog steeds te koop en is al flink gezakt in prijs.
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door BackToBlack »

Vs-import.nl is ook een goede en de meest voordelige..Goede ervaringen mee, alleen moet je wat geduld hebben want kost wel.paar maanden om dse auto hier te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door peer »

keesie25 schreef: wo 05 aug, 2020 20:54 Kijk, als je een vrij recente auto hebt en je wil hem meenemen als je verhuist, bespaar je uiteraard kosten ten opzichte van als je dezelfde auto hier zou kopen. Maar jouw verhaal heeft een andere insteek:
Je zegt dat je van plan bent om hem hier na een jaar te verkopen. Je wilt deze transactie dus doen om er aan te verdienen. Daar is niets mis mee, maar is het de moeite waard ? Dat moet je afwegen, en je kunt ook pech hebben en er een tijd mee blijven zitten, zodat je misschien moet zakken in prijs.

Ik kocht mijn auto in februari, en hij stond al een half jaar of zo te koop. De verkoper zat in een vergelijkbare situatie als die van jou: meegenomen als verhuisgoed met het doel er aan te verdienen. Hij heeft er evengoed aan verdiend, maar niet zo veel als hij dacht denk ik.
Verder nog iets: mijn budget gaf mij uiteindelijk de keus uit twee auto's: een rode USA GT en een zwarte EU GT. De rode heb ik genomen. De zwarte staat na al die maanden nog steeds te koop en is al flink gezakt in prijs.
Klopt, er zijn er een hoop die verwachten flinke winst te kunnen maken. In theorie is dat ook zo maar in praktijk valt dat vies tegen. Ik weet waar ik over praat, ik heb zelf ook een gt meegenomen als verhuisgoed ;)

Zeker als je al over de oudere hebt (2015-2017) dan zit je al met een tegenslag dat er een facelift is, en voordat je een 1 jaar en 6 maanden verder bent dan is er alweer een nieuwe facelift geweest. Deze worden dan al minder gewild bij de mensen die de grote zakken geld hebben. Daarnaast is het particulier verkopen van dit soort wagens in deze prijs categorie ook een uitdaging.

Als je dit gaat doen zou je zo nieuw mogelijk moeten kopen. Elke maand schrijft onze auto 634 euro bpm af. Dat betekend dat een zelfde auto kopen via bijvoorbeeld duitsland per jaar zo'n 7500 goedkoper wordt door de afschrijving.

Als ik dan even uitga van het voorbeeld met de 2017 ecoboost, dan is hier geen geld meer aan te verdienen:
orginele bpm 42400, huidige bpm vandaag 15800. Als je 1,5 jaar verder bent wanneer je hem hier zou kunnen verkopen dan is er van die rest BPM nog maar 8000 over, dit is je potentiele winst. Daarvoor moet je de auto verschepen, 1 jaar verzekeren en belasting in nederland en de afschrijving want de wagen is weer 1,5 jaar ouder.

Doe je dit voor een nieuwe 2020 (meeste aan te verdienen)
Orginele BPM 63400, afschrijving na 1,5 jaar nog 53000 bpm over. Als je daar alle kosten vanaf haalt heb je ~45000 voordeel ten opzichte van een concurent uit duitseland, afschrijving meetellen dan is er zo'n 25-30K aan te verdienen maar dan moet je hem wel verkocht krijgen. Elke maand dat je er mee blijft zitten gaat er zo'n 1000 euro van je verdienste af (bpm, belasting, verzekering, afschrijving)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door Eric »

Waar je ook rekening mee moet houden is dat het in tegenstelling tot reguliere auto's vrij weinig uit maakt welk modeljaar je hebt. Een 2015, 2016 of 2017 brengt ongeveer dezelfde prijs op op de vrije markt. Pas als je een facelift hebt kun je wat meer vragen, maar ook dan maakt het niet zoveel uit of dat een 2018, 2019 of 2020 is.

Zoek dus in de VS naar de beste deal op een nieuwe GT, en als het toevallig een overgebleven 2019 is is dat geen probleem. Je beste kans op een succesvolle verkoop in NL is denk ik met een Bullitt.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door peer »

Eric schreef: do 06 aug, 2020 10:56 Waar je ook rekening mee moet houden is dat het in tegenstelling tot reguliere auto's vrij weinig uit maakt welk modeljaar je hebt. Een 2015, 2016 of 2017 brengt ongeveer dezelfde prijs op op de vrije markt. Pas als je een facelift hebt kun je wat meer vragen, maar ook dan maakt het niet zoveel uit of dat een 2018, 2019 of 2020 is.

Zoek dus in de VS naar de beste deal op een nieuwe GT, en als het toevallig een overgebleven 2019 is is dat geen probleem. Je beste kans op een succesvolle verkoop in NL is denk ik met een Bullitt.
Of een shelby, maar in iedergeval iets apparts. Maar je hebt gelijk, dat heb ik in mijn berekening ook niet meegenomen. Dat maakt het helemaal onaantrekkelijk. want je moet met een 2020 opboxen tegen een 2018 betreft te prijs. (die dus nog maar een fractie rest bpm heeft) Als je nu een paar maanden later zou zijn en je zou een 2021 model kunnen meenemen, dan zou er nog wat aan te verdienen zijn. Voor al het andere is de mustang geen intressante wagen voor verhuisgoed 'handel'.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door keesie25 »

Wij zijn nu wel aardig aan het speculeren en discussieren, maar Haarlem zelf geeft nog even geen antwoord.

We moeten TWEE dingen niet vergeten:

-hij HEEFT al een Mustang, en ik geloof niet dat hij deze in the US wil inruilen voor iets anders om hem vervolgens mee te nemen naar NL.
-Des te duurder de aankoop (Gt, Shelby), des te meer moet je ook eerst INVESTEREN om te VERWACHTEN dat het meer oplevert. Een wagen kan nog zo mooi en exclusief zijn, maar als er geen markt voor is blijf je er mee zitten.

Ooit hebben wij ALLEMAAL meegemaakt dat we voor de keus stonden: koop ik die Mustang of niet.......? WIJ hebben hem toen gekocht, en Haarlem moet dus EEN koper hebben die voor diezelfde keus zal staan.........
Gebruikersavatar
MrT
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 02 mar, 2020 07:17

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door MrT »

daarnaast om de auto te wisselen voor een V8 en deze te importeren moet je de auto ook een half jaar op naam hebben staan vooral je deze als verhuis-goed zonder de bijkomende bpm, belastingen kan importeren. Dus even snel omwisselen zit er dan denk ik niet bij.
mocht deze info vals zijn, dan word ik graag verbeterd :)
''vaak bende te bang''

65 Fastback GT350 clone
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door Eric »

MrT schreef: do 06 aug, 2020 12:13 daarnaast om de auto te wisselen voor een V8 en deze te importeren moet je de auto ook een half jaar op naam hebben staan vooral je deze als verhuis-goed zonder de bijkomende bpm, belastingen kan importeren. Dus even snel omwisselen zit er dan denk ik niet bij.
mocht deze info vals zijn, dan word ik graag verbeterd :)
Nee dat klopt, hij moet in het buitenland minstens een half jaar op je naam hebben gestaan. Maar hij zei zelf in post 3 dat dat nog net kan (8 maanden).
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang naar Nederland importeren

Bericht door peer »

keesie25 schreef: do 06 aug, 2020 11:43 Wij zijn nu wel aardig aan het speculeren en discussieren, maar Haarlem zelf geeft nog even geen antwoord.

We moeten TWEE dingen niet vergeten:

-hij HEEFT al een Mustang, en ik geloof niet dat hij deze in the US wil inruilen voor iets anders om hem vervolgens mee te nemen naar NL.
-Des te duurder de aankoop (Gt, Shelby), des te meer moet je ook eerst INVESTEREN om te VERWACHTEN dat het meer oplevert. Een wagen kan nog zo mooi en exclusief zijn, maar als er geen markt voor is blijf je er mee zitten.

Ooit hebben wij ALLEMAAL meegemaakt dat we voor de keus stonden: koop ik die Mustang of niet.......? WIJ hebben hem toen gekocht, en Haarlem moet dus EEN koper hebben die voor diezelfde keus zal staan.........
Volgensmij zijn we niet aan het speculeren, we leggen een duidelijke rekensom neer om aan te tonen dat hier niet echt iets op te verdienen valt tenzij je die dure investering doet.
Dus als het puur voor de verdienste is, dan gaat het zonder flinke investering niet lukken.
De huidige 2017 ecoboost gaat in iedergeval geen winst opleveren.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”