Ik ben me aan het oriënteren op een jongere Mustang GT en ben aan het twijfelen geraakt. Ik was eigenlijk helemaal weg van het 2015-2019 model, maar schrik wel van de BPM / prijzen voor een V8 van deze jonge leeftijd. Ook ben ik wel een beetje bang voor wat een verzekeringsmaatschappij mij gaat vertellen
Nu vind ik de 2011-2014 modellen ook ontzettend mooi, alleen vind ik daar de achterkant erg lelijk van (sorry ). Ik vind de voorkant zelfs mooier dan die van de jongere modellen, die straalt iets meer agressie uit en dat mag wel vind ik.
Nou weet ik dat de 2015 best veel verbeteringen heeft, o.a. voor het eerst geen starre achteras meer, maar is er verder veel verschil tussen de 2015+ Mustang en de 2011-2014 GT's? Qua rijden, comfort, rijgedrag, afwerking?
veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Moderator: Shelby GT-H
veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Groetjes,
Mario
2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Mario
2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Re: veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Wereld van verschil in al die punten
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Re: veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Wat Nick zegt, de S550 is gewoon een andere categorie auto. Wat niet wil zeggen dat je met een S197 slecht af bent, maar het is wel een platform en technologie uit 2005. Alleen de motor en bak zijn vanaf 2010 tot en met 2017 redelijk vergelijkbaar. Het is ook maar net waar je hem voor wilt gebruiken natuurlijk.
Ik zou me overigens niet zoveel zorgen maken over de verzekeringspremie van een S550 en meer over de afschrijving.
Ik zou me overigens niet zoveel zorgen maken over de verzekeringspremie van een S550 en meer over de afschrijving.
Re: veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Als ik de prijzen hier in NL zie begrijp ik dat wel. 60k en meer voor een Mustang is wel erg veel geld voor zo'n auto en erg veel van dat geld verdampt in enkele jaren. Het aanbod is ook erg laag voor GT's. In Duitsland zijn de prijzen een stuk aantrekkelijker en ik zie op de Mustang groep op Facebook een aantal mensen die beweert dat je met de BPM ook wel tot een bepaalde hoogte creatief kunt zijn waarmee je veel geld kunt besparen. Op die manier hoop ik toch een stuk lager uit te komen dan de prijzen hier liggen.
Wat het gebruik betreft: het wordt voor ons onze dagelijkse auto voor goed weer. Geen circuitwerk of dragstrip, gewoon lekker cruisen met een dikke V8 in de neus en af en toe een leuke carmeeting bezoeken. En ik wil een auto die praktischer is dan een recente Corvette: dus gewoon de parkeergarage in kunnen zonder kunst en vliegwerk. En ook eens lekker met zo'n auto op vakantie in Europa (ja, dat zal een slok benzine kosten, ik weet het, ik rijd al mijn hele leven V8 ).
Groetjes,
Mario
2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Mario
2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Re: veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Hi Cenobyte,
ik had een 2007 (ik weet het, dat is geen 2011-2014, maar ) en nu een 2018 en dat is echt een wereld van verschil....
Ik had persoonlijk veel lol van de 2007, maar als het je dagelijkse auto wordt en je zou wat meer comfort etc willen, dan is een S550 een betere auto. En niet alleen op comfort-gebied: het is ook een echt snelle auto, meer een sportwagen geworden dan een muscle car.
ik had een 2007 (ik weet het, dat is geen 2011-2014, maar ) en nu een 2018 en dat is echt een wereld van verschil....
Ik had persoonlijk veel lol van de 2007, maar als het je dagelijkse auto wordt en je zou wat meer comfort etc willen, dan is een S550 een betere auto. En niet alleen op comfort-gebied: het is ook een echt snelle auto, meer een sportwagen geworden dan een muscle car.
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Re: veel verschil tussen 2011-2014 en 2015-2019 GT?
Dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Vooral die onafhankelijke achterwielophanging denk ik dat erg veel comfort toevoegt en de power beter op de weg brengt. Ik ben er voor mezelf ook wel aan uit dat het een 2015 of jonger gaat worden
Groetjes,
Mario
2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Mario
2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible