Thermostaat pakking lekt
Moderator: Shelby GT-H
Thermostaat pakking lekt
Vanmiddag constateerde ik dat de pakking lekt van de thermostaat. Druppelt behoorlijk maar niet continue zijn moment dat er aan de onderkant druppels zichtbaar zijn.
Aandraaien of gelijk los halen en pakking vervangen. Heb uiteraard gecheckt of de twee boutjes los zitten maar dat is niet het geval.
Tips waar ik op moet letten en wat ik tegen kan komen zijn welkom. Zijn pakkingen standaard en dus van te voren te bestellen of eerst maar is los maken voor afmeting pakking.
Kachel en alles werkt goed dus thermostaat functioneert goed.
Aandraaien of gelijk los halen en pakking vervangen. Heb uiteraard gecheckt of de twee boutjes los zitten maar dat is niet het geval.
Tips waar ik op moet letten en wat ik tegen kan komen zijn welkom. Zijn pakkingen standaard en dus van te voren te bestellen of eerst maar is los maken voor afmeting pakking.
Kachel en alles werkt goed dus thermostaat functioneert goed.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Re: Thermostaat pakking lekt
die dingen kun je voor een paar euro bij elk Mustang-gerelateerd bedrijf kopen, dacht ik.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: Thermostaat pakking lekt
Klopt maar heb geen niet functionerende thermostaat maar zie dat het koelvloeistof naar buiten druppelt. Dus lekke pakking of sommige modellen hebben ook een vacuüm afstelbout zou die misschien. lek kunnen zijn. Is erg moeilijk te zien
https://www.adamscc.nl/nl/65-73-thermos ... laar-poort
Weet niet zeker of ik dit model heb zoals hierboven of onderste :
https://www.adamscc.nl/nl/65-73-thermos ... 51w-chrome
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Re: Thermostaat pakking lekt
Ik smeer de pakking altijd nog aan beide zijden zeer licht (filmlaagje) in met Loctite vlakafdichting.
Ook is het heel belangrijk dat de pakkingsresten en vuil van je inlaatspruitstuk af zijn en het super schoon en vlak is. Evt. ook een nieuw thermostaathuis kopen als je ziet dat door corrosie pitten zijn ontstaan.
Dan zou het goed moeten komen.
Ook is het heel belangrijk dat de pakkingsresten en vuil van je inlaatspruitstuk af zijn en het super schoon en vlak is. Evt. ook een nieuw thermostaathuis kopen als je ziet dat door corrosie pitten zijn ontstaan.
Dan zou het goed moeten komen.
1966 Mustang Fastback
Re: Thermostaat pakking lekt
Thanks ga even kijken waar het op voorraad is en wat spullen bestellen en aan de slagsaf1908 schreef: ↑ma 27 apr, 2020 17:48 Ik smeer de pakking altijd nog aan beide zijden zeer licht (filmlaagje) in met Loctite vlakafdichting.
Ook is het heel belangrijk dat de pakkingsresten en vuil van je inlaatspruitstuk af zijn en het super schoon en vlak is. Evt. ook een nieuw thermostaathuis kopen als je ziet dat door corrosie pitten zijn ontstaan.
Dan zou het goed moeten komen.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Thermostaat pakking lekt
Check ook even of het pakkingvlak wel recht is, anders helpt een nieuwe pakking ook weinig
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Thermostaat pakking lekt
Dacht misschien gelijk een nieuwe thermostaat meebestellen maar welk type heb ik nodig voor mijn 289CUV8 uit 1965:1970TwisterSpecial schreef: ↑ma 27 apr, 2020 19:13 Check ook even of het pakkingvlak wel recht is, anders helpt een nieuwe pakking ook weinig
https://www.adamscc.nl/nl/60-66-thermos ... g-block-v8
of
https://www.adamscc.nl/nl/60-66-thermos ... igblock-v8
of
https://www.adamscc.nl/nl/65-73-thermostaat-160f
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Re: Thermostaat pakking lekt
Geen van alle,
Deze moet je hebben, 180F voor Small block
https://www.adamscc.nl/nl/65-73-thermostaat-180f
Michel.
Deze moet je hebben, 180F voor Small block
https://www.adamscc.nl/nl/65-73-thermostaat-180f
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Thermostaat pakking lekt
Ze hebben het op veel plaatsen, het is Loctite 5922.JVR schreef: ↑ma 27 apr, 2020 17:55Thanks ga even kijken waar het op voorraad is en wat spullen bestellen en aan de slagsaf1908 schreef: ↑ma 27 apr, 2020 17:48 Ik smeer de pakking altijd nog aan beide zijden zeer licht (filmlaagje) in met Loctite vlakafdichting.
Ook is het heel belangrijk dat de pakkingsresten en vuil van je inlaatspruitstuk af zijn en het super schoon en vlak is. Evt. ook een nieuw thermostaathuis kopen als je ziet dat door corrosie pitten zijn ontstaan.
Dan zou het goed moeten komen.
De laatste 60 ml. tube die ik kocht kwam van 123autoparts.
Succes en vergeet niet goed te ontluchten na vervangen thermostaat.
1966 Mustang Fastback
Re: Thermostaat pakking lekt
Bedankt heb maar gelijk de Thermostaat erbij geregeld en Bardahl Speedy Vloeibare Pakking besteld.
Nu wachten tot het binnen is en aan de slag gelukkig komende dagen regen dus mooi weer om wat te sleutelen.
Bedankt voor de tips : Is er voor het ontluchten nog een speciale procedure ?
Nu wachten tot het binnen is en aan de slag gelukkig komende dagen regen dus mooi weer om wat te sleutelen.
Bedankt voor de tips : Is er voor het ontluchten nog een speciale procedure ?
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Re: Thermostaat pakking lekt
Zoek even voor het ontluchten op dit forum of Google. Stelt niet zoveel voor.JVR schreef: ↑ma 27 apr, 2020 21:36 Bedankt heb maar gelijk de Thermostaat erbij geregeld en Bardahl Speedy Vloeibare Pakking besteld.
Nu wachten tot het binnen is en aan de slag gelukkig komende dagen regen dus mooi weer om wat te sleutelen.
Bedankt voor de tips : Is er voor het ontluchten nog een speciale procedure ?
1966 Mustang Fastback
Re: Thermostaat pakking lekt
Mede forumnauten leerden me om zeker een gaatje te boren in de thermostaat.JVR schreef: ↑ma 27 apr, 2020 21:36 Bedankt heb maar gelijk de Thermostaat erbij geregeld en Bardahl Speedy Vloeibare Pakking besteld.
Nu wachten tot het binnen is en aan de slag gelukkig komende dagen regen dus mooi weer om wat te sleutelen.
Bedankt voor de tips : Is er voor het ontluchten nog een speciale procedure ?
Sommige thermostaatmerken hebben dit reeds.
Ik vond ook nog dit filmpje op YouTube.
Het toont zowat alles wat je weten moet
Succes !
C.
Re: Thermostaat pakking lekt
Vanavond thermostaathuis en pakking vervangen. Kreeg als tip om te wachten met vullen koelvloeistof en testen dus laat het een dag drogen en morgen bijvullen en starten / Ontluchten en testen of het dicht is.
Bedankt voor de tips had ook een nieuwe thermostaat liggen maar oude laten zitten. Kreeg weinig beweging in de oude en er zat een heel ander type thermostaat in dan degene die ik had gekocht. Had alleen pakking lekkage en rest werkte perfect dus laten zitten en nu afwachten op het drogen.
Vanavond koelvloeistof gevuld en proefgereden pakking van thermostaathuis bleef droog dus lekkage opgelost. Wel
was motorruimte na het rijden nat van het koelvloeistof wat er schijnbaar door de dop uitgespoten was. Het kan lucht zijn geweest of te vol gevuld het weekend check ik even of het overloopslang niet dicht zit en nog maar is wat bijvullen en dan moet het goed zijn. Lastig zonder vat om te weten hoeveel koelvloeistof erin moet.
Bedankt voor de tips had ook een nieuwe thermostaat liggen maar oude laten zitten. Kreeg weinig beweging in de oude en er zat een heel ander type thermostaat in dan degene die ik had gekocht. Had alleen pakking lekkage en rest werkte perfect dus laten zitten en nu afwachten op het drogen.
Vanavond koelvloeistof gevuld en proefgereden pakking van thermostaathuis bleef droog dus lekkage opgelost. Wel
was motorruimte na het rijden nat van het koelvloeistof wat er schijnbaar door de dop uitgespoten was. Het kan lucht zijn geweest of te vol gevuld het weekend check ik even of het overloopslang niet dicht zit en nog maar is wat bijvullen en dan moet het goed zijn. Lastig zonder vat om te weten hoeveel koelvloeistof erin moet.
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967