Mustang's uit Ford fabriek Amsterdam

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Hallo allemaal,

Hierbij weer wat nieuws van deze kant over de Nederlandse (N-code) Mustang.

Ford Nederland Public Relations Departement kondigt aan:

Ford Amsterdam gaat Mustangs voor de Europese markt assembleren. (april 1965)

Wordt vervolgd....

Arjan.

http://home.planet.nl/~nugte075/Press65/index.htm

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Leuk stukje historie weer Arjan. Het beeld wordt al aardig compleet zo. Ik ben ook benieuwd naar het stukje van Marc voor de Franse club over deze types.

Peter
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Arjan, je doet weer zeer goed werk, bijzonder hoor deze informatie!

Ik zal deze informatie (vertaald) ook nog doorspelen naar Frankrijk. De bedoeling is dat het artikel in een clubblad later dit jaar gaat verschijnen. Hoewel de Franse scribent niet bij ons in het hotel overnacht, verwacht ik hem in Reims eigenlijk wel te zien. Kunnen we hem aan de tand voelen...


Marc
Marc
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Peter en Marc,

Bedankt voor de reactie. Inderdaad, langzaam wordt de geschiedenis van de in Nederland geassembleerde (N-code) Mustang een beetje duidelijker ... ook bij mij. Ik heb hier nog wel wat meer op de plank liggen en zal dat terzijner tijd op mijn website zeten. Jammer genoeg heb ik geen foto's in mijn bezit van Mustangs op de produktielijn, maar wie weet in de toekomst.... Naar het Franse verhaal ben ik ook verschrikelijk benieuwd. Als het zover is hoop ik op een korte samenvatting van Marc, want de franse taal ben ik niet machtig.

Arjan.
Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 22 nov, 2009 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Prachtig Arjan,

ik heb binnenkort nog wat info over die witte 65er, de ex-eigenaar belde me op gisteren. Hij heeft beloofd om info door te sturen inclusief naam van de nieuwe eigenaar.
Ik hou je op de hoogte.

Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Heel goed!! , Geoffrey.

Ik ben benieuwd naar de gegevens .... Sinds enige tijd heb ik contact met Dave Hammars (webmaster van South of the Border Mustang Registry) hij is een aantal jaren geleden gestart om een lijst samen te stellen van Mustangs die buiten de US geassembleerd zijn. In overleg, ben ik begonnen om in Nederland en Belgie rond te kijken of hier nog een aantal van deze N-code Mustangs op te sporen zijn……
.
Voor meer info: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm

Tot ziens, Arjan.
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Afgelopen zondag gespot op TMCN Mustang Meeting te Poeldijk !!!

Bert Jonker zijn 1965 Ford Mustang Coupe uit de Amsterdamse Ford Fabriek.
Bert is de 2e eigenaar en heeft de Mustang al 33 jaar in zijn bezit.... Wow!!
Tot nu toe, is dit de oudste Mustang N-code die terug gevonden is. Meer info binnenkort.

Arjan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op wo 27 sep, 2006 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

wanneer

Bericht door Hennie »

van wanneer is dit kenteken, november 65oid?
ik heb 06-87-BA en die op 3 jan. '66 afgegeven, exact dezelfde datum als Eric brom z,n kenteken dacht ik trouwens.
maar we worden langzamerhand steeds wijzer..
en als ik het zo zie, zijn er aleen coupe modellen gebouwd, of heb ik dat mis (65-66)?

hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Volgens de RDW database is dit kenteken afgegeven op 19-10-1965. Alleen heb ik wel mijn twijfels over deze datum, en eigenlijk over alle datums die te voorschijn komen van de Mustangs uit de zestiger jaren ... maar goed genoeg daar over.

Inderdaad Hennie, klopt helemaal..... tussen sept. 1965 en aug. 1967 zijn alleen Coupe's geassembleerd. Alle fastbacks en convertibles werden geimporteerd uit de US en hadden een levertijd van zo'n 3 maanden. De hipo uitvoeringen zijn nooit door Ford Nederland geimporteerd. In sept. /okt. 1967 gooide Ford Nederland het roer om en stopte met de assemblage en verkoop van alle US Fords.

Arjan.
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Ford Nederland - Sales Department News 1964

Naar aanleiding van het uitwisselen van diverse emails met N-code Mustang bezitters, toch maar weer even de scanner aan gezet, en zie hier het resultaat.

Algemene brief 66/64 - 1 mei 1964. Op maandag 13 april 1964 werd in het Hilton hotel te Amsterdam de nieuwe Ford Mustang aan de Nederlandse pers en Ford dealers geïntroduceerd. Met deze algemene brief gericht aan de Ford dealers starten wij met de publicatie van een reeks brieven uit de periode 1964 t/m 1967 met Ford Mustang verkoopnieuws en andere aardige wetenswaardigheden.

Waarom tot en met 1967 en niet verder?? Midden 1967 werd de Mustang assemblage als mede de verkoop aktiviteiten van alle US Fords door Ford Amsterdam gestaakt, en werd men doorverwezen naar Ford Antwerpen die de US import van Mustang en andere Fords verder behandelde. Maar later meer daarover....

Arjan.

http://home.kpn.nl/~mustang65-6/Algbrief1964/index.htm

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 22 nov, 2009 19:38, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mustang64
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 12:41
Locatie: Liever niet in Nederland
Contacteer:

Bericht door Mustang64 »

Er zit een hoop werk in Arjan!!!
Leuk om te lezen en te volgen :clap: :clap: :clap:

Een vader van een vriend van mij heeft ze nog zien komen en verkocht.
Hij heeft z'n hele leven bij een Forddealer gewerkt.
Op Mustang Valley is hij ook weer aanwezig, misschien heb je er wat aan...

Grtz,

Joris :builder:
Mvg, Joris

Under Construction: '64 1/2 260 2V V8 (65A P 89 06E 71 1 6 / 5F07F127871)
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Het is voor het goeie doel zullen we maar zeggen, Joris

Het zou inderdaad leuk wezen om even bij te praten met iemand die
het allemaal van dichtbij heeft mee gemaakt! En wie weet levert het nog wat nieuwe info op!!


Arjan.
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Het is weer tijd voor wat NL-Mustang Nieuws!!

Hierbij de Nederlandse Handleiding van de 1966 Ford Mustang
In 1966 kwam de verkoop in Nederland van de Ford Mustang aardig op gang. De fastback en convertible werd geimporteerd uit de US en de coupe werd geleverd uit eigen productie (assemblage Ford fabriek Amsterdam). Door de grote vraag naar Nederlander-landstalige gebruikers-handleidingen heeft Ford Amsterdam in november/december 1965 besloten om zelf een handleiding te laten drukken, en zie hier het resultaat. http://home.kpn.nl/~arjan_/NLhandleiding66/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De NL-handleiding is in de loop der jaren zeer zeldzaam geworden. Het kan ook niet anders want in 1966 zijn er in Nederland maar een klein aantal stuks (500 ??) Mustangs geimporteerd/geassembeerld, dus de oplage bestond slechts uit enkele honderden stuks.... Dit gescande boek werkje is ter beschikking gesteld door Erik Brom, zelf ook eigenaar van een NL-Mustang (AN07ED34266) Zie Eriks website: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustang ... g%20NL.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het formaat van de gescande pagina's heb ik wat groter gehouden als normaal i.v.m. uitprinten. Zo dat was het weer voor dit moment. Wordt vervolgd.....

Arjan.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 12 dec, 2010 10:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

erg leuk om deze handleiding eens door te lezen.... vooral het taalgebruik, en de compactheid van het boekje. Koop nu eens een nieuwe auto, de handleiding is even dik als deel AA t/m AJ van de Lekturama Encyclopedie!!

Aron
Lex66
Berichten: 444
Lid geworden op: do 01 jul, 2004 20:29
Locatie: Tilburg

Bericht door Lex66 »

Arjan,
Weer erg mooi om te lezen, ik heb dan wel geen nederlandse maar wel een '66r
Dus weer mooi bij de verzameling.

Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”