Hoe staan jullie tegenover de jurering van de TMCN

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
OHLM66
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 22:21
Locatie: Flevoland

Hoe staan jullie tegenover de jurering van de TMCN

Bericht door OHLM66 »

Voor ons als juryleden van de TMCN een belangrijk gegeven. "Wat vinden jullie van de jurering op het eindevenement in Didam" ??? Waarom schrijf je je Mustang in en wat verwacht je er van. Durf je soms niet of ben je bang dat het die dag regent en dan niet wil komen. Wat vinden jullie van de voor inschrijving of liever in te schrijven op de dag zelf. Laat het eens horen, daar wij druk bezig zijn met de voorbereiding voor Didam 2005 is het belangrijk te weten wat er zoal voor ideëen bestaan onder de clubleden van de TMCN. Waarschijnlijk weten jullie allemaal dat je in drie verschillende klasse kan inschrijven, toch? Zo niet dan hier de drie mogelijkheden; Street driven, Concours en Modified. Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Rinus

Afbeelding

Aangepast -Marcel
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Rinus,

Moeilijke maar goede vragen. Ik beantwoord ze alleen voor mezelf; niemand hoeft het met mij eens te zijn en ik spreek ook geen waardeoordeel uit over iemand die het anders ziet.

Op zich heb ik eigenlijk al een beetje moeite met het principe. Ik ben een groot voorstander van zo origineel mogelijke auto's, maar houdt het graag ook een beetje gewoon. Laatst in Didam miste een auto de prijs onder andere omdat het chroom op sommige onderdelen "gepit" was. Ten eerste zou die eigenaar veel geld moeten uitgeven om dat op te lossen en ten tweede beroof je een auto van zijn originele onderdelen. Dat gaat mij gewoon te ver. En ontneemt mij de behoefte mijn auto in te schrijven. Maar nogmaals, dat mag iedereen anders zien.

Dit is misschien op te lossen met uitbreiding van het aantal klassen. Volgens mij komt het er nu toch een beetje op neer dat je pas kans maakt als er veel geld in je auto is gestoken. Maar er zijn mischien wel meer Mustang liefhebbers/eigenaren met een beperkt budget (of die er maar een beperkt budget voor over hebben) dan met een ruim budget. Creëer ook een "Normal Street" klasse of zoiets.

Iets anders is dat ik denk dat inschrijving op de dag zelf drempelverlagend zou werken. Ik snap dat dat organisatorisch lastig is, maar het zou gedoe met niet-verschijners voorkomen en waarschijnlijk meer te jureren auto's opleveren.

Sterkte met de afwegingen!


Marc
Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik ben het met Marc eens,niet iedereen heeft zoveel geld om de auto in nieuwstaat of zelfs beter dan dat te krijgen en te houden.Veel mensen zijn al blij dat ze een Mustang kunnen betalen en dan gewoon onderhouden zoals hij is.Verder valt het mij ook op dat er elk jaar veel dezelfde auto's een prijs krijgen,waarschijnlijk ook door een groter budget.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 26 nov, 2003 23:22
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Herman »

Mee eens heren.
Ik zal waarschijnlijk nooit een prijsje winnen.
Geeft niet.
De Mustang is al een prijs opzich.
En de mooiste waardering krijg je toch onderweg als de mensen blijven kijken naar je stalenros.
Kan geen beker tegenop.

:ciggy:
Gebruikersavatar
mustang66
Berichten: 578
Lid geworden op: di 10 aug, 2004 23:18

Bericht door mustang66 »

Als je meer klassen gaat toevoegen okee lijkt mij goed idee.
Bijvoorbeeld een klasse niet gerestaureerd/origineel (wat dat ook moge zijn) , dat zijn dus auto's met pitjes in het chroom, niet perfecte lak, versleten bekleding, etc

En inschrijven op de dag zelf lijkt mij een slecht idee dan weet je nooit waar je aan toe bent als jury. Tenzij je een maximum insteld, maar waar trek je dan de grens? Hoeveel auto's moet je jureren? Hebben we genoeg mensen daarvoor?

Ik denk dat dit niet werkt. Wat wel werkt is als mensen op het laatste moment besluiten om niet te komen als ze zich wel hebben ingeschreven, laten ze dit dan even van te voren weten... dat is toch het fatsoenlijkste wat je kunt doen.

Wel vraag ik mij af hoe de beoordeling gaat en volgens welke normen, want ook al heb ik het rapport ontvangen kan ik het commentaar vaak niet volgen. Waarom schrijft iemand in? om een prijs te winnen of om te weten hoe origineel de auto is? Chroom pitting kun je verhelpen door het opnieuw verchromen, maar van de andere kant wil de eigenaar dat misschien helemaal niet en wil de auto zo laten, want zo is hij nou eenmaal na 35-40 jaar gebruik en onderhoud.

Vaak erger ik mij ook wel aan die zwaar gerestaureerde only for show-cars zoals er zoveel te zien waren in Nashville, want het doet allemaal erg steriel aan, net alsof het nieuwe auto's zijn, zo'n auto is zijn ziel kwijt.
Enige imperfecties geven een auto een eigen identiteit, charme iets uit een heel ander tijdperk. Maar dit is mijn mening hierover.
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Ach, iedereen is voor een club van dezelfde waarde. Er zijn echter mensen die er wel een sport van maken om zo origineel mogelijk of juist zo modified mogelijk een auto ter keuring aan te bieden. Ooit is dit fenomeen op een Algemene Ledenvergadering van de club met veel tamtam door de leden aangevraagd. Vanaf de club is het dan natuurlijk een sport om het zo proffie mogelijk op te pakken. Ik denk dat met de MCA aanpak momenteel ook behoorlijk professioneel werkt. Ook de vrijheid om niet mee te willen doen, of alleen mee te willen dingen naar een publieksprijs zal ten alle tijde gerespecteerd worden. Wel merk je dat een juryclub ook binnen een club een beetje als een kenniscentrum kan gaan fungeren en dat is natuurlijk wel leuk voor mensen die hier ook weer gebruik van willen maken. Vergeet niet dat juryleden ook hobbyisten zijn die liefst zo veel mogelijk kennis van hun specifieke bouwjaarklasse willen vergaren en daar veel tijd in stoppen.
Nogmaals: Er zijn mensen voor wie het niet hoeft en er zijn mensen die het geweldig vinden. Mooi toch zoveel diversiteit!
Gebruikersavatar
mustang66
Berichten: 578
Lid geworden op: di 10 aug, 2004 23:18

Bericht door mustang66 »

Ik wil nog toevoegen;
Of je nu een overgerestaureerde showcar rijdt met alles erop zoals hij uit de fabriek kwam of een minder mooie waaraan ook alles functioneert,
ze rijden allebei ws fantastisch en beide eigenaren hebben er plezier aan.

En een show car hoef je alleen maar te poetsen en dat willen velen toch ook niet. :blink:
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Sluit ik me bij aan. Er zijn zelfs mensen die met hun showcar rijden, moet je nagaan! Zo zie je maar dat er voor ieder wat wils is. Overigens kun je gelukkiger zijn met een goed rijdende auto, waar je niet over elk putje hoeft in te zitten dan met een strakke concoursauto, die je in wezen nergens meer durft te parkeren. Het gaat deze laatste categorie tussen de oren zitten.
powerhorse
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 11 jul, 2004 19:24
Contacteer:

Bericht door powerhorse »

sluit ik me helemaal bij aan, wat ik nu ook al twee jaar zie, zijn het ook altijd dezelfde mustangs die de één of twee bekers tergelijke tijd daar wegslepen , en dan zijn het ook nog eens vaak de nieuwere'mustang's, nee sorry ik doe daar niet aan mee, ik kom er alleen voor de gezelligheid en uiteraard de mustangs
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

MCA

Bericht door Hennie »

Rinus,

Ik denk dat jurering zoals die nu gaat het beste is, volgens mCA standaard, dan kan iedereen het eventueel verifieren in het MCA rules boek.
persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van prijs toekennen op shows, alleen als ik zelf een beker win vindt ik het wel leuk!!.

en dat is wat ik een beetje proef in het commentaar, kijk met m'n zelf geresatureerde 66er coupe hoef ik ook niet mee te dingen naar een prijs maar hij rijd geweldig en ik ga er elk weekend mee weg, parkeer hem overal, kinderen met koek/snoep/ijs en wat dan niet op de achterbank, ik zet hem niet eens op slot, ik hoef ook geen prijs voor deze auto.
maar met de Saleen's de 96er cobra of zelfs de 79er cobra kan ik gerust mee dingen, en dat is best wel grappig.
en of ik dan wel of niet wat win zal me een worst zijn, het gaat er om dat een hoop mooie auto's zijn, die voor iedereen te bezichtigen zijn, en waar de eigenaren van aanspreekbaar zijn voor vragen en of informatie.
dus ik zou gewoon volhouden want ik denk dat velen het wel leuk vinden, ik alleen niet in Didam omdat ik dan te vroeg moet komen en te lang moet blijven naar m'n zin, ik deel graag zelf een beetje m'n dag in.

dus KEEP UP THE GOOD WORK,

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Americanhorsepower
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 19 mar, 2004 22:40
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Americanhorsepower »

66candy schreef:Rinus,

Onderstaand is mijn mening en iedereen mag het met me eens of oneens zijn maar....

als ik zie wat voor een auto's ter jurering worden aangeboden dan durf ik de mijne daar best tussen te zetten maar ik hou niet van competitie dus doe ik daar niet aan mee. Ik weet precies wat er aan m'n auto "mankeert" en hoef daar geen jurylid voor te hebben om mij dat te vertellen.

Iemand die zelf z'n auto opgeknapt heeft mag ook wel meegenomen worden in de jurering. Wat, als je een hoop geld, tijd en moeite in je auto gestopt hebt en je "verliest" het van een rijkeluis zoontje die z'n concours gerestaureerde Mustang uit de States over heeft laten komen.

Ik denk dat TMCN er niet naar moet streven om nog meer auto's te jureren of meer klasses te introduceren. Straks draait de eindmeeting alleen nog maar om jureringen ipv een gezellige bijeenkomst.

Oooh ja, een auto van 3 jaar oud aanbieden om in "street driven" gejureerd te worden snap ik al helemaal niet!
Ik ben het hier mee eens,het is toch al een prijs waard als je ziet hoeveel tijd(onbetaalbaar) en geld sommige mensen in een restauratie stoppen,en dan op de meeting niks winnen.
Deze mensen moeten een prijs krijgen van waardering van de mustangclub.
Ik vind ook dat een auto pas orgineel is als er echt niks aan veranderd is,al die auto's die terug gebracht zijn in Orginele staat,zijn dat eigelijk niet.
Ik zou het geweldig vinden als iemand,die zijn wagen dagelijks gebruikt lekker rond rijd,met pitten en deuken ,roest een echte daily driver ook een prijs zou winnen.
Ik vraag me ook af of de jury,de mening van de mensen die bij de prijs uitreiking staan hoort,want die is duidelijk hoorbaar het zijn zo vaak dezelfde auto's,dat is ook volgens mij de rede dat er een hoop mensen weg gaan voordat de meeting echt afgelopen is.

Mfg Roy
Ford Mustang Dealer
American Horse Power
Karstraat 44
6681 LC
Bemmel
Tel: 0481-454004
[url]http://www.americanhorsepower.nl[/url]
info@americanhorsepower.nl
Gebruikersavatar
OHLM66
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 22:21
Locatie: Flevoland

Bericht door OHLM66 »

Goed zo jongens!!!

Ga door met jullie reakties te geven. Dan hebben wij strak iets om over te praten en evt. iets aan te passen. Alleen met de opmerking die ik regelmatig zie dat steeds dezelfde mustangs winnen ben ik het niet eens. Als ik de laatste vijf videobanden en/of cd's bekijk van de TMCN eindmeeting dan zie ik toch zeker dat er elk jaar andere prijswinnaars bij zijn. Het laatste jaar is er bijv. een Mustang II bijgekomen die zeker tien jaar in de restauratie is geweest en zo mooi geworden is dat die zeker in zijn klasse heeft gewonnen. De eigenaar (Harrie) heeft elk onderdeel zelf opgeknapt en origineel gehouden en zo een hoop geld uitgespaard. Wij als juryleden kijken niet naar wat het gekost heeft maar alleen naar het resultaat. Zo kan een prijswinnaar van vorig jaar het nu best verliezen omdat hij niet netjes en schoon gemaakt is. En zo zie je er elk jaar zeker een of twee hele mooie Mustangs bijkomen. Bij de publieksprijs hebben wij dat natuurlijk niet in de hand, daar beslist het publiek wat zij de mooiste mustang vinden en dat kan er natuurlijk een zijn die vorig jaar ook heeft gewonnen. Dan zal het wel de mooiste zijn gebleven. Maar laten jullie je niet beinvloeden door mijn gemeende weerwoord en blijf vooral jullie mening geven, daar is deze topic om begonnen.

Rinus
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

nou als huidig prijswinnaar,..(ok ok de aanmoedingings prijs bij de fullsize Ford meeting te Nederhorst den Berg :ciggy: ... en het heeft geholpen kan ik je zeggen) is het erg leuk om mee te maken dat jouw auto (en dat betekent jou werk wat erin zit!!!!) een prijs wint..,..als de auto af is in het voorjaar dan biedt ik hem zeker aan bij de TMCN ter keuring.. ik denk alleen niet in de Concoursklasse....afgelopen APOW won mn broer beste pickup van de show..(die groene F100 uit 55) , die had een smile op zn gezicht die staat er nu nog op!!!! en groot gelijk heeft hij.. bijna 8jaar noeste arbeid mag wel beloond worden!! :ciggy: :ciggy:

persoonlijk heb ik helemaal niets met een originele auto,. het is erg mooi dat moet ik wel toegeven, maar voor mij is het niets.. ik geef liever mijn persoonlijke "touch" aan mn auto..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
1BADGT500
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 03 mei, 2004 09:37
Locatie: Snake City
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

Dat het vaak dezelfde winnaars zijn is niet helemaal juist. Vergelijk ik 2004 met 2003, dan zie ik dat er van de drie klassen er 5 winnaars zijn van de 18, die ook in 2003 hebben gewonnen. Er zijn dus 12 nieuwe winnaars bijgekomen, hetgeen ik alleen maar toejuich. Haal ik 2002 er bij dan zie ik van die 5 van 2004 er ook weer 5 terug. Van de overige klassen zie ik ook weer nieuwe namen. Het is wel zo dat die 5 namen wel steeds in dezelfde bouwjaarklasse zitten. Het niveau van die 5 auto's is enorm hoog en het is dan ook logisch dat zij winnen. Maar er zijn zeker meer auto's binnen de club die dat niveau halen. Waar is bijvoorbeeld Marc Geenen gebleven? Een voorbeeld van een prachtige Mustang. Als wij in die drie bouwjaarklassen wat meer inschrijvingen zouden krijgen dan wordt het beeld, dat bij mensen bestaat, wellicht anders. Het is dus een viceuze cirkel. Er schrijven veel te weinig mensen in voor de jurering waardoor wij klassen hebben waar soms maar 1 auto is ingeschreven. Het resultaat voor die persoon laat zich dan raden.

De jurygroep zoekt nu naar mogelijkheden om het binnen de capaciteit nog aantrekkelijker en leuker te maken. Misschien is het inderdaad een idee om een unrestored klasse te maken. Let wel, ook hier gaat het er om dat de winnaar in deze klasse ook een Mustang moet hebben, die er voor zijn leeftijd fantastisch uitziet.

Daarnaast zal er altijd een publieksprijsklasse blijven.

Nogmaals, alle opbouwende kritiek is welkom.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”