Ford 302 '93 motorrevisie

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
dree
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 09:48

Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door dree »

HOewel het hier een mustang forum is, denk ik dat mijn motor zoveel overeenkomt met dievan een mustang, dat ik het graag met jullie wil delen.

Misschien heb je er wat aan. Het gaat over een motor die ik van nul ga opbouwen, gekocht als complete ruilmotor. Dus ik laat de originele motor gewoon in de auto zitten en pak de onderdelen er af zodra ik ze nodig heb.

Eerst haal ik de ruilmotor uit elkaar en ik gebruik wat ik kan.Ik ben nu zover dat het onderblok is geboord en gevlakt. Stukje voor stukje bouw ik op en gebruik ik de originele motor als voorbeeld. Ik ben benieuwd wat er straks nog overblijft...

je kunt het project HIER VOLGEN
dree
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 09:48

Re: Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door dree »

K*t -k*t - k*t !!!

Ik wilde even de cam bearings plaatsen, maar dat viel tegen. Waarschijnlijk de verkeerde lager in het verkeerde gat willen duwen. Ik weet wel dat ze genummerd zijn, maar ik had nummers 1-2-2-3-4. Ik dacht dat zal wel kloppen, dus nummr 1 en nummer 4 vergeleken, en daarop de plaatsing van de rest gebaseerd. nummer 1 daarom als eerste, achterin het blok proberen te slaan, maar het lager kapot geslagen !!

Daarmee is de hele set onbruikbaar, dus op zoek naar een nieuwe set. Die verkopen ze niet in de EU, dus naar summit gegaan en 20 dlr voor een set lagers maar 60 dollar verzendkosten !!!

Weten jullie of ze die ook hier in de buurt verkopen ?
DEZE zijn prima, maar hier in de buurt kan ik ze niet vinden.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door saf1908 »

Bel voor de zekerheid eerst eens een rondje: CP Parts, Voorend, Moviecars, enz.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door 66hipowannebee »

Gewoon ff hier bestellen,kost je denk ik 5 euro verzenden

http://www.realsteel.co.uk/section2a.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

cambearing tool heb ik ook evt te leen, mits je wet er mee om te gaan,of je blok ff meenemen naar hier

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
dree
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 09:48

Re: Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door dree »

Dag Tonie,

Een heel interessante site is dat. Ik weet alleen niet precies wat de pond doet, of er nog VAT (BTW) bijkomt, wat de shipping gaat zijn en of ik nog achteraf de invoerrechten moet gaan betalen. (is UK eigenlijk een EU-land ?!)

Nu heb ik een site gevonden, http://www.mico.net" onclick="window.open(this.href);return false;, en die bieden een cam-set aan voor 24 euro. Laat daar nog BTW en verzend bijkomen, dan ben ik klaar voor 36 euro. Lijkt me ook een goede aanbieding.

Maar ik ben er nog niet uit wat ik gaan doen met de koppen; ik heb nu twee motoren, met elk twee koppen, die niet kapot zijn. Maar ik weet niet hoever ze versleten zijn, dus dat moet ik eerst laten testen. En hoever ga ik dan ? ga ik de koppen porten en hergebruiken, of nieuwe alu koppen kopen, op 'jouw' site ? Dat laatste lijkt makkelijk, maar dan heb je vaak koppen met minder cc's, dus meer compressie, dus meer kans op pingelen.

Of de beste set koppen van de twee motoren gewoon terugplaatsen. Maar ik vrees dat ik dan me x303 cam totaal niet kan benutten door te weinig doorstroming.

Wat vind jij van MICO en van het verhaal over de koppen ?
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door 66hipowannebee »

invoer heb je niet met een eu land

Ik ken die micosite totaal niet,maar ik zou er gewoon clevites in gooien

koppen, cam, carb, headers, converter, overbrenging, etc moet een goed samenspel zijn anders word het nooit wat

de X303 in nou niet echt een tamme cam

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
dree
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 09:48

Re: Ford 302 '93 motorrevisie

Bericht door dree »

Okee, bedankt,

IK ga ermee aan de slag !
Plaats reactie

Terug naar “Project”