Mustang 2015 import

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
janssen1985
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 17:08

Mustang 2015 import

Bericht door janssen1985 »

Begin volgend jaar importeer ik mijn huidige model 2015 mustang GT naar Nederland.
Het is me niet geheel duidelijk wat er nodig is voor belasting vrijstelling (wat in dit geval een pre is om de auto te importen).

Ik voldoe aan de eisen volgens de site van de belasting:
- 12 maanden woonachtig buiten de EU --> check
- Uitgeschreven in NL --> check
- Auto minimaal 6 maanden in bezit --> check

Echter, ik lees ook op een aantal websites dat er een minimum aantal km'ers vereist is (site van de belastingdienst meldt dit niet)
Dus ik vraag me af of dit überhaupt waar is.

Verder:
Wat is de meest gangbare manier om de verlichting aan te passen voor RDW/APK.
Ik wil absoluut geen opbouw verlichting. Kan deze ingebouwd worden in de achterlichten van het 2015 model of in het achteruitrij licht (deze zit midden op de auto, weet niet of dat toegestaan is voor zowel mistlicht als achteruitrijlicht).
Zijn er andere aanpassingen nodig aan deze auto? Ik vraag dit omdat dit model in dit opzicht wellicht iets afwijkt van de vorige modellen.

grt.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang 2015 import

Bericht door 1967coupe »

Welkom,

denk niet dat oemand hier al een antwoord op kan geven omdat deze nog niet hier is geleverd.
Misschien dat de eigenaren van het vorige model je hier iets verder mee kunnen helpen.
Heb je wat foto's?

gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Mustang 2015 import

Bericht door grandmaster n »

Welkom,

Je hoeft niet een bepaald aantal kilometers hebben gereden om de auto als "huisraad' mee te nemen.

gr
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2015 import

Bericht door Eric »

De meest gangbare manier zal zijn om de nieuwe witte Europese achterlichten er op te zetten. Die kun je over een aantal maanden gewoon hier bij de Ford dealer kopen. Niemand weet echter nog of dat gaat werken of dat je ook een software update nodig hebt, omdat ze anders aangestuurd worden (oa geen sequential knipperen).

In het 2015 topic heb ik gisteren een paar foto's gezet van de aanpassingen die een importeur hier heeft laten doen op hun eerste exemplaar.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Mustang 2015 import

Bericht door RedGt »

Wat ik heb aangepast ivm eisen kenteken en apk is wit parkeerlicht voorzijde,mistachterlicht in achteruitrij lamp,zijknipperlicht in spiegels.Dit voor Mustang GT 2006.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2015 import

Bericht door Eric »

De Euro versie krijgt trouwens ook een afwijkende lichtunit midden onderin de achterbumper, waar het mistachterlicht in komt. Daarmee kun je dat deel dus heel makkelijk oplossen.
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Als je een exemplaar uit de US invoerd naar Nederland mag je hier toch wel rode lichtunits hebben. In de meeste andere EU landen mag het niet vandaar dat ze standaard op de EU versies dan af fabriek de witte units monteren.

Mark

Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
janssen1985
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 17:08

Re: Mustang 2015 import

Bericht door janssen1985 »

Dank voor de vele reacties!
Rode achterlichten zijn inderdaad toegestaan, maar geldt dit ook voor sequentiele achterlichten?
Ik zet liever geen witte achterlichten op een rode auto als de originele rode lichten ook zijn toegestaan.

Verlichting zou grotendeels in orde moeten zijn (richtingindicator in de spiegels, etc)
Zover ik zie zijn er inderdaad 2 wijzigingen nodig: kleur van het parkeerlicht voor en mist achterlicht.
Heeft de Europese versie zowel het achteruitrijlicht als het mistlicht in de middelste unit?

Tot slot: Er zit standaard een GPS module in de auto, mag/kan deze ook gebruikt worden voor tracking of heb ik een losse GPS tracker nodig voor de verzekering in Nederland?
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Mustang 2015 import

Bericht door Hennie »

De rode achter verlichting en sequentiele verlichting is gewoon toegestaan, aan de voorzijde moet je witte stadslichten voeren, en je moet zijknippers en een mistachterlicht moet je hebben.
de meeste zaken zullen omdat er nu een EU versie is/komt netjes op te lossen staan.

je auto mag verder gewoon zgan zijn, je hoeft geen min aantal km op de teller te hebben.
zorg wel dat je voor je gaat importeren een vrijstelling bij de douane hebt laten afgeven.

groet,
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
janssen1985
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 17:08

Re: Mustang 2015 import

Bericht door janssen1985 »

Oke, dan zijn de aanpassingen zo gedaan:
- Parkeerlicht voor --> oranje lampje achter een wit kapje, dus een kwestie van het lampje vervangen.
- Mistachterlicht --> Ik ga een schakeling maken om de 2 binnenste achterlichten te overbruggen. Even zoeken hoe deze schakeling precies opgebouwd is, ik denk dat ik dit het beste een schakelaar over het relais kan zetten.

Importeren:
Het schijnt dat de regels bij de douane gewijzigd zijn per 01-01-2015 en dat het eenvoudiger is geworden.
Dat zien we tzt wel, want ik voldoe nu nog net niet aan de regels voor de vrijstelling.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2015 import

Bericht door Eric »

janssen1985 schreef:Heeft de Europese versie zowel het achteruitrijlicht als het mistlicht in de middelste unit?
Ja. Het mistlicht zit in het midden en die twee witte gedeelten links en rechts daarvan zijn de achteruitrijlichten. De vorm van deze unit is precies hetzelfde als die van het Amerikaanse model, dus als je aan dit onderdeel kunt komen dan heb je een volledig originele oplossing. Ik verwacht echter wel dat het nog minstens enkele maanden zal gaan duren voordat deze onderdelen leverbaar worden, want de Euro spec auto's zelf zijn er ook nog lang niet.

Afbeelding
janssen1985 schreef:Tot slot: Er zit standaard een GPS module in de auto, mag/kan deze ook gebruikt worden voor tracking of heb ik een losse GPS tracker nodig voor de verzekering in Nederland?
Ik zou zeggen geen van beiden. Als je al een tracking systeem zou willen inbouwen dan zit daar automatisch een GPS module bij. Voor een verzekering heb je dat allemaal niet nodig. En als je het wel nodig hebt dan zit je gewoon bij de verkeerde verzekeraar.
janssen1985
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 17:08

Re: Mustang 2015 import

Bericht door janssen1985 »

Dat is de mooiste oplossing, nu nog hopen dat de bedrading er ligt.
Dan is het een kwestie van een nieuwe schakelaar een nieuwe achterlamp.
Plaats reactie

Terug naar “How to”