Ring onder bijrijdersstoel

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pa4wdh
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 30 mei, 2010 13:38

Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door pa4wdh »

Hoi mede Mustangers.

Ik heb een voor dit forum misschien wat ongebruikelijke vraag ...

Vanmiddag is er een ring (voor de volledigheid: Zo een voor om je vinger :wink:) tussen de middenconsole en de bijrijdersstoel gevallen, ongeveer op de plek waar de houder voor de gordel zit. Door pogingen het daar weer weg te halen ligt hij nu op een plek waar ik hem niet eens meer kan zien :( en dat maakt het natuurlijk moeilijk om te "vissen". Ik heb al een stukje gereden in de hoop dat de ring naar een plek zou rollen waar hij wel te zien is, maar helaas.

Hebben jullie suggesties hoe ik hier verder mee kan komen? De ring is zwart van kleur (daardoor dus lastig te zien) en van een materiaal wat niet magnetisch is.

Alvast bedankt!
"The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair."
-- Douglas Adams
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door peer »

In het ergste geval stoel demonteren, zijn maar 4 boutjes. Is max 10 minuten werk, boutjes los en naar schuin naar voren duwen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door Eric »

Zo zou ik het ook doen. Kun je gelijk even lekker schoonmaken onder de stoel . :ok:
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door peer »

Als aanvulling, trek geen stekkers onder de stoel los, dan gaat je airbag lampje aan en moet je de boel laten resettten.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door Dakloos »

peer schreef: do 20 aug, 2020 08:42 Als aanvulling, trek geen stekkers onder de stoel los, dan gaat je airbag lampje aan en moet je de boel laten resettten.
Als je eerst de accu loskoppelt toch niet hoop ik (?)
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
pa4wdh
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 30 mei, 2010 13:38

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door pa4wdh »

Bedankt voor jullie reacties.

Zelf ben ik niet handig genoeg met dat soort dingen, dus vanmorgen heb ik de lokale ford dealer gebeld. Die vonden het een hele klus die pas ergens in september ingepland kon worden :( . "Hele klus" paste voor mij niet echt bij wat jullie hier hebben geschreven, dus daar ben ik niet mee verder gegaan.
Volgende week kan ik bij Hennie terecht, die zal ongetwijfeld ook weten hoe al dan niet om moet gaan met het loshalen van stekkers en resetten.
"The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair."
-- Douglas Adams
Gebruikersavatar
1957MustangHans
Berichten: 36
Lid geworden op: za 01 aug, 2020 14:04
Locatie: op de kop van de groene Veluwe

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door 1957MustangHans »

volgens mij zijn de bedrading onder je stoel dusdanig lang dat je de stoelbouten er uit kunt draaien en de stoel even achterover kunt leggen. dan moet er voldoende ruimte zijn om de ring te vinden en ff lekker te kunnen zuigen of zelfs een flinke luchtslang over het tapijt te halen. mocht je de ring dan toch niet kunnen vinden dan zal er wel iets anders aan de hand zijn . :roll:
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door Gearz »

Kun je niet gewoon een nieuwe stofzak in de stofzuiger doen en de stofzuigerbuis tussen en onder de stoel doorhalen ?

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
pa4wdh
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 30 mei, 2010 13:38

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door pa4wdh »

Leuk idee Michel.

Een echte stofzuiger gaat voor mij niet lukken, dat heb ik een verlengsnoer van 100+ meter nodig :), maar ik heb wel een autostofzuiger op een accu (soort sterke kruimeldief) en daar heb ik een poging mee gedaan. Helaas is dat niet gelukt. Hopelijk heb ik meer geluk als ik woensdag bij Hennie ben ...
"The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair."
-- Douglas Adams
Gebruikersavatar
pa4wdh
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 30 mei, 2010 13:38

Re: Ring onder bijrijdersstoel

Bericht door pa4wdh »

Even een korte update:
Ik ben woensdag bij Hennie geweest en die had hem binnen 10 minuten onder de stoel vandaan gevist. Hij zat ergens onder de plastic afwerking waar de rails vast zit aan de bodem, daardoor zag ik hem dus niet meer :)
De ring zelf heeft het avontuur zonder schade overleefd dus wat dat betreft is het een happy end :ok:
"The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair."
-- Douglas Adams
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”