Koppeling reviseren

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Koppeling reviseren

Bericht door Nikolaas »

Hoi,

Ik ben momenteel in onderhandeling met een dealer over een 2005 Mustang 4.0 V6 Handgeschakeld, mijn grootste heikel punt is de koppeling, deze is veel te zwaar zelfs voor een Amerikaans (ben niet de eerste die heeft proefgereden en dit aangeeft). Zelfs een goede vriend van 1.95 m lang met niet de dunste beentjes vond het toch wel te zwaar om comfortabel te rijden. De dealer heeft toegegeven, echter zijn we het nog niet eens over de kosten van zo'n reparatie. Hij denkt de kabel, ik en m'n vader denken versleten koppelingsplaat.

Weet iemand toevallig hoeveel de kosten zouden zijn voor het oplossen van een TE zware koppeling als het de koppelingsplaat is? En eventueel wat jullie denken wat het probleem is. Misschien maar heel de boel reviseren inclusief kabel, drukgroep, lager, plaat enzovoort?

Alvast bedankt!
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Koppeling reviseren

Bericht door Eric »

Waarom zou je een auto kopen waar je op voorhand al een probleem mee hebt en waar je uiteindelijk nog maar van moet afwachten of dat naar tevredenheid wordt opgelost en wat dat gaat kosten? Ik zou zeggen lekker laten staan.
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Koppeling reviseren

Bericht door Nikolaas »

Ja ik ben het met je eens, heb de onderhandeling ook net afgeblazen. De verkoper wil niet meewerken desondanks dat hij heeft toegegeven dat de hele koppeling vervangen dient te worden. Wordt dus op zoek naar een andere :)
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
Mark5
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 18:06
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Koppeling reviseren

Bericht door Mark5 »

De koppeling van de 2005 heeft een pedaalkracht van 25 kilo. Bij veel file kom ik met kramp in linkerbeen aan inderdaad. Zet hem meestal bij stilstaan in de file in vrij. Als je langzaam rolt in geen versnelling zal het toerental naar 1000 gaan, de regeling begrijpt het niet helemaal.
Het is overigens een hydraulische bediening.
Het zou normaal kunnen zijn. Ik heb wel eens iemand gesproken die na het inbouwen van een aftermarket koppeling een veel lichter pedaal had.
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Koppeling reviseren

Bericht door Nikolaas »

Mark5 schreef: ma 03 aug, 2020 07:40 De koppeling van de 2005 heeft een pedaalkracht van 25 kilo. Bij veel file kom ik met kramp in linkerbeen aan inderdaad. Zet hem meestal bij stilstaan in de file in vrij. Als je langzaam rolt in geen versnelling zal het toerental naar 1000 gaan, de regeling begrijpt het niet helemaal.
Het is overigens een hydraulische bediening.
Het zou normaal kunnen zijn. Ik heb wel eens iemand gesproken die na het inbouwen van een aftermarket koppeling een veel lichter pedaal had.
Ja klopt, ik heb al eerder in Mustangs gereden maar deze was wel overdreven zwaar, het autobedrijf gaf uiteindelijk ook wel toe dat dit inderdaad té zwaar was. Maar het bedrijf zelf deed heel vreemd erover dus vandaar dat ik gewoon verder op zoek ga.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”