Airbag recall

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Shelby GT-H
Site Admin
Berichten: 1878
Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 22:45
Locatie: Kop van N-H
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door Shelby GT-H »

petersdappie schreef: za 25 jan, 2020 10:07 Sinds kort werkt de app tapatalk niet meer. Zou dat een reden kunnen zijn?
Als het goed is moet het weer werken. FYI, het is wel een beta versie.
Groet,

Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mustang2010
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 13 aug, 2018 23:27

Re: Airbag recall

Bericht door Mustang2010 »

Ik heb een Mustang GT uit 2010 en bij de RDW staat ook een melding, in mijn geval de bijrijders airbag. Ik heb ook nooit een brief van Ford NL gehad.
Hoe kan je zien of de melding ook bij Ford NL bekend is ?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Nou nou, ik zie dat je lid geworden bent in augustus 2018........en dat dit je eerste posting is op ons FORUM.
O ja, dat vergat ik te zeggen: welkom op het forum. Misschien kun je jezelf even introduceren?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Airbag recall

Bericht door Eric »

Mustang2010 schreef: vr 27 mar, 2020 16:24Hoe kan je zien of de melding ook bij Ford NL bekend is ?
Ford NL levert die meldingen zelf aan bij de RDW, dus als hij daar staat dan weten zij er dus van.
Gebruikersavatar
Mustang2010
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 13 aug, 2018 23:27

Re: Airbag recall

Bericht door Mustang2010 »

Dat is een goed plan Keessie.
Ik woon in het centrum van NL. en heb eigenlijk altijd Alfa gereden. Mijn laatste auto was een Giulia uit 1969. Die heb ik 25 jaar gehad...….
Maar amerikaanse auto's hebben me altijd geïnteresseerd, met name de V8 versies. Geweldig geluid.
Dus en paar jaar geleden de stoute schoenen aangetrokken en de Alfa verkocht en een Mustang gekocht. Bewust een wat nieuwere want ik vind sleutelen erg leuk maar dat heb ik genoeg gedaan met de Alfa's :lol: Ik vind de Mustang een hele gave auto en ben er erg blij mee. Ik heb hem zelf uit Duitsland gehaald. Het is een auto die origineel als Neuwagen in Duitsland geleverd is. Morgen haal ik hem op uit de winterstalling.
Mbt de airbag recall denk ik dat de bestuurdersairbag al bij de vorige eigenaar gedaan is want er staat bij mij alleen sinds begin 2019 een recall voor een bijrijdersairbag open. Ik neem aan dat ik daar voor naar een Ford dealer kan gaan.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Airbag recall

Bericht door petersdappie »

Bij mij zijn beide kanten gedaan. Toch staat er een melding bij rdw open. Ford weet van niets.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Ik ben blij dat ik je heb over kunnen halen iets te schrijven. We moeten bedenken dat een forum alleen maar kan bestaan als mensen iets schrijven, delen met anderen. In de loop der tijden (ook op andere forums) heb ik mensen aangesproken hierover. Sommigen reageren nooit, anderen reageren niet, of met: '' ik bepaal zelf wel of ik iets schrijf" of "Ik lees alleen maar".

Maar goed, ik ben blij dat je reageert. Lijkt me moeilijk om afscheid te nemen van een auto die je zo lang hebt gehad. Toevallig ken ik ook iemand die een Gulia had en hem verkocht heeft vanwege de aangescherpte regels. Ik heb datzelfde gehad met ene paar motorfietsen. Ik reed er nooit mee, voortdurend laten schorsen (50 euro per jaar), en na 30 jaar zouden ze vrijgesteld zijn van kosten. Dus niet, want toen moest ik ze weer van RDW verplicht verzekeren.....vreemd verhaal, maar ik moest dit aantonen. De verzekering kostte bovendien meer dan jaarlijkse vrijwaringskosten!

Tot een maand geleden had ik een GT 2007. Er was destijds een bericht op het forum dat je op ene US site je chassisnummer kon invullen. Daarna kon je zien welke meldingen er open stonden. Bij mij was dat de airbag recall, drivers side. Ik heb toen contact hierover opgenomen met Ford Nederland en ik kreeg zelfs een brief van ze hierover. Dit terwijl ze telefonisch vaak niet bereikbaar zijn. Ik kon contact opgenomen met met een willekeurige Ford garage. Ik heb Ford (Dekker groep) Zwaag benaderd en langs gegaan op afspraak. De monteur wist al van dit probleem, en ik heb foto's gemaakt voor het forum. Binnen een half uur was de module in het stuur vervangen. Daarna zei hij dat hij de passagierskant ook tegelijk zou doen. Daar werd geen onderdeel vervangen maar de software aangepast. Dit was allemaal gratis, klaar dus.
Totdat ik een maand of wat geleden mijn auto wilde verkopen en weer eens op de bewuste site keek. Daar bleek de terugroepactie van de passagierskant nog steeds open te staan. Ik wilde de eventuele volgende eigenaar daar niet mee belasten, kreeg geen contact met Ford Nederland, en nam weer contact op met Ford Zwaag. De contactpersoon vroeg me om info te sturen waar hij op zou reageren. Na herhaalde pogingen heb ik het daarna opgegeven, want hij gaf gene reactie meer. Het enige dat ik kon doen is de volgende eigenaar de 'rekening' van de reparatie laten zien, waarvoor ik dus niets hoefde te betalen.
Laatst gewijzigd door keesie25 op za 28 mar, 2020 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Ford USA weet dus niet waar de auto's terecht gekomen zijn in de wereld. Ford Nederland en USA hebben daarover blijkbaar ook geen contact.
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Airbag recall

Bericht door DennyM »

Zoals al geopperd in dit draadje gewoon contact zoeken met Ford. Ik heb gemaild met Ford Nederland (telefoon was geen doorkomen aan).

Ik heb er lang op moeten wachten en een paar herinneringen moeten versturen, maar dit was het antwoord:

''hartelijk dank voor uw mail. Wij verontschuldigen ons ten zeerste voor de reeds opgelopen vertraging van ons antwoord op uw mail.

Bij een terugroepactie moet u zo snel mogelijk een afspraak maken met uw erkende Ford garage en de desbetreffende brief. In etis is er maar weet van 1 terugroepactie, namelijk de 15S21.

In de garage gaan ze de herstelling doen en dit is dan ook kosteloos.

In bijlage vindt u de desbetreffende brief.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geholpen/geinformeerd''

Op de site van de RDW staan er meerdere terugroepcodes open voor mijn auto, maar schijnbaar niet in het systeem van Ford Nederland dus...
Ik ga eerst deze maar eens op laten lossen...
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Als je het vraagt doen ze waarschijnlijk gelijk de passagierskant voor je. Dat is alleen een computer-reset, geen module, hebben ze bij mij ook gratis gedaan destijds.
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 14 apr, 2020 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Airbag recall

Bericht door DennyM »

keesie25 schreef: di 07 apr, 2020 12:34 Als je het vraagt doen ze waarschijnlijk gelijk de passagierskant voor je. Dat is alleen ene computer-reset, geen module, hebben ze bij mij ook gratis gedaan destijds.
Ga ik zeker vragen, thanx voor de tip!
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

We zijn benieuwd, succes, laat even weten hoe het gegaan is!
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Airbag recall

Bericht door DennyM »

keesie25 schreef: di 14 apr, 2020 09:32 We zijn benieuwd, succes, laat even weten hoe het gegaan is!
Bij deze...

Vanochtend naar de Ford dealer in Hoofddorp geweest (de dealer in mijn dorp durfde het niet aan/heeft niet het juiste gereedschap... take your pick) voor het vervangen van de airbag. Toen de chef werkplaats op zijn kaartje las dat ik erop wilde wachten, vroeg hij of dit klopte... Drie kwartier tot een uur was mij gezegd, dus ja wachten graag. Hij betwijfelde of dat ging lukken. Maakte mij niet uit, met daarop mijn vraag of het mogelijk was om, op gepaste afstand, mee te kijken. Niet om iemand op zijn vingers te kijken of betweterig te doen, gewoon interesse (en de auto uit handen geven aan een vreemd iemand in een vreemde garage is toch een beetje een dingetje)... Nou, dat kon niet. Sinds e.o.a. geit gevallen was in de werkplaats wat tot een arbeidsinspectie gevalletje leidde was dat niet meer toegestaan, laat staan nu met Coronaperikelen. Ik werd dus geparkeerd in de koffiecorner van de showroom en ben zo ook geheel vergeten te vragen naar die software update :roll:

Krap een uur later was het klaar. Auto stond al weer buiten en de sleutel kon ik uit het bakje in de coronavrije zone tussen klanten en medewerkers vissen, na een krabbel uiteraard. Nu leek mij het moment om naar de software update voor de bijrijderskant te vragen wel gepasseerd en de chef werkplaats hobbelde ook druk door naar de volgende (verder aardige vent hoor).

Kortom, ik neem aan dat alles goed verlopen is, ik kon geen reparatieschade ontdekken en zal morgen even de stuurbedieningsknopjes testen, maar zal wel goed zijn :wink:
Over de bijrijderszijde maak ik me ook niet zo druk, ik meen mij te herinneren dat de voorwaarden waarbij het in Nederland fout zou kunnen gaan redelijk uitzonderlijk zijn...

Gr, Denny
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airbag recall

Bericht door keesie25 »

Goed zo Denny. Ik denk dat het gereedschap dat nodig is voor deze vervanging wel meevalt. Jammer dat je er niet bij mocht zijn, maar begrijpelijk, vooral in deze crisis. De knopjes op het stuur zullen het nog wel doen, want daar komen ze niet aan. Alleen het ronde-centrale middendeel van het stuur wordt opengemaakt. Ik mocht er destijds wel bij zijn en maakte foto's maar die zijn al door Photobucket verwijderd of zo. Wel staan de foto's, dezelfde als mijne, van Petersdappie er nog op, zie:

viewtopic.php?f=55&t=27197&start=150
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Airbag recall

Bericht door DennyM »

Aan de foto's te zien, stelt het allemaal niet zo veel voor. Wel bijzonder dat er behoorlijk laks met de recall door FordNL omgesprongen wordt. Dat topic stamt al uit 2017. En als ik niet zelf aan de bel getrokken had, wie weet hoelang je er dan nog op zou moeten wachten...
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”