Accu

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Accu

Bericht door hingst »

Hoi,

Wie weet waar ik een accu kan bestellen voor mijn Mustang uit 2012, ik kan niks vinden!!

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Accu

Bericht door Ando »

Even langs een automaterialen handel rijden...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Accu

Bericht door petersdappie »

Gewoon bij de Ford dealer. Heb ik ook gedaan. Alles origineel is mooier en passing! Ik knap altijd af van kwikfit bandjes of accu’s ed.., maar ja het is jou auto...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Accu

Bericht door sjirafje »

Er zijn diverse online accu webshops te vinden. Daar verkopen ze de grote merk accu's als Varta en Yuasa, maar ook goedkopere merken en eigen merk accu's. Door de gegevens van je huidige accu op te geven krijg je een overzicht van passende accu's. De gegevens staan op de accu, de afmetingen kun je eenvoudig opmeten.

Accu's kun je prima op internet bestellen of bij automaterialenzaken kopen. Natuurlijk kun je ook bij je Ford dealer terecht, maar dat is zeker niet noodzakelijk.

De opmerking dat je bij de kwikfit geen banden moet kopen is wat kort door de bocht . Bij dit soort zaken kun je gewoon terecht voor goede merkbanden. De goedkope fantasie merken zou ik wel laten liggen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Accu

Bericht door hingst »

Hoi,

Ben gisteren bij Heuts automaterialen geweest in Hoensbroek en dat is toch geen kleine jongen, maar die konden mij niet helpen, maar dan ga ik het eens bij de Ford dealer proberen.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Accu

Bericht door Eric »

sjirafje schreef: wo 03 okt, 2018 13:31 Er zijn diverse online accu webshops te vinden. Daar verkopen ze de grote merk accu's als Varta en Yuasa, maar ook goedkopere merken en eigen merk accu's. Door de gegevens van je huidige accu op te geven krijg je een overzicht van passende accu's. De gegevens staan op de accu, de afmetingen kun je eenvoudig opmeten.
Inderdaad prima online te kopen, maar je moet wel goed opletten en zelf je research doen want de adviesfunctie op basis van kenteken of modelselectie in veel van die webshops laat nog wel eens te wensen over. Bij een SN95 worden bijvoorbeeld bij vrijwel alle shops accu's met precies het verkeerde poolschema geadviseerd. Wat je moet hebben is 1, maar ze komen vrijwel allemaal met accu's met poolschema 0 aanzetten omdat die veel gangbaarder zijn. Hoe het poolschema bij een S197 is weet ik overigens niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hingst
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 11:04
Locatie: Wijnandsrade

Re: Accu

Bericht door hingst »

Poolschema is inderdaad schema 0.
Net bij Ford dealer Jos Bogman geweest, maar kan me niet helpen, heeft mij doorverwezen naar American cars in Schinnen, dus dan gaan we dat morgen maar eens proberen, bedankt voor jullie tips.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Accu

Bericht door Eric »

hingst schreef: wo 03 okt, 2018 15:40 Poolschema is inderdaad schema 0.
Als dat zo is kun je zo ongeveer in elke accu webshop wel een Varta of Bosch accu vinden. Schema 1 is zeldzaam, schema 0 zijn er in overvloed en in alle maten.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Accu

Bericht door petersdappie »

De opmerking dat je bij de kwikfit geen banden moet kopen is wat kort door de bocht . Bij dit soort zaken kun je gewoon terecht voor goede merkbanden. De goedkope fantasie merken zou ik wel laten liggen.

Ik bedoel de huismerk spullen die ik toch vaak tegen kom. En niet alleen kwikfit natuurlijk. Motorcraft accu’s hebben zij zoiezo niet. Bij de Ford dealer zetten ze hem er gelijk in en je kunt terug voor garantie wat in webshops niet is of heel veel gedoe.. maar ieder voor zich hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Roadrunner
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 12:31

Re: Accu

Bericht door Roadrunner »

de batterij is dezelfde als bij een model van 2015 dus moet je die bij elke Ford garage kunnen kopen die nieuwe mustang verdeelt
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: Accu

Bericht door MarcelD »

Is wel al een ouder Topic maar ik heb net even op mijn Akku gekeken:

Berga Power Block
Part No PB N2
Art. nr. 560 409 054 750 2
12v 60 Ah (540A)
Poolschema 0
Gekocht 2016 bij Heutz in Venlo.

2013 Mustang V6 3.7

mvg

Marcel
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Accu

Bericht door TTarmor »

In mijn 2015 mustang V6 3,7 convertible zit een:

Varta Silver Dynamic D15

63ah
610A

Gekozen voor deze iets sterkere accu ivm langere levensduur tov de varta blue modellen en voor de afmetingen nette specificaties. Mijn theorie was ook dat een beetje extra sap voor een cabriodak welkom kan zijn.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”