TPMS. Bah.

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Marchel schreef:
Eric schreef:TPMS is verplicht voor alle auto's waarvan de typegoedkeuring is afgegeven op of na 1 november 2012. Is bij jouw auto niet van toepassing want die heeft geen typegoedkeuring.
Voor de nieuwere Mustangs is TPMS dus verplicht.
Klopt voor de nieuwe modellen na 1-11-2014 met de toevoeging van Eric. De mijne heeft geen typegoedkeuring dus deze valt niet onder de regeling.

Discussie is voor mijn geval niet zo interessant, want ik heb ze al besteld en ze gaan er ook gewoon op.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Spulleboel binnen.
Nu kijken hoe ik het erop ga krijgen en dan gelijk de boel laten balanceren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Mustang24 »

Waarom een met een rood bolleke ?

En een foto van de display is ook wel wenselijk :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Tweety schreef:Waarom een met een rood bolleke ?

En een foto van de display is ook wel wenselijk :lol:
Het rode bolleke is slechts een stickertje. Geen idee waarom dat erop zit. Heb het eraf gehaald ter voorkoming van onbalans in het wiel als het losraakt. :lol:

Welke display bedoel je? Als er geen waarschuwingslampje meer brand zodra ze erop zitten?
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Mustang24 »

Petertje60 schreef: Welke display bedoel je? Als er geen waarschuwingslampje meer brand zodra ze erop zitten?
Ach, ik dacht dat het met een digitale display was waar je de bandenspanning van de 4 wielen kon aflezen...

:smt102
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Eric »

Tweety schreef:Ach, ik dacht dat het met een digitale display was waar je de bandenspanning van de 4 wielen kon aflezen...
Volgens mij zit dat alleen op de 2015+ modellen.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Eric schreef:
Tweety schreef:Ach, ik dacht dat het met een digitale display was waar je de bandenspanning van de 4 wielen kon aflezen...
Volgens mij zit dat alleen op de 2015+ modellen.
De mijne geeft alleen maar aan dat het systeem niet werkt en als straks de sensortjes erin zitten, vertelt ie braaf welke band eventueel te zacht is.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Petertje60 schreef:
Eric schreef:
Tweety schreef:Ach, ik dacht dat het met een digitale display was waar je de bandenspanning van de 4 wielen kon aflezen...
Volgens mij zit dat alleen op de 2015+ modellen.
De mijne geeft alleen maar aan dat het systeem niet werkt en als straks de sensortjes erin zitten, vertelt ie braaf welke band eventueel te zacht is.
Vandaag de sensortjes erin laten zetten. Naar huis gegaan en daar de inleerprocedure uitgevoerd. Procedure liep gemakkelijk. Helaas vertelt de auto nu "Tire pressure low" en vertelt er helaas niet bij welke band het is. Nog even naar de benzinepomp gereden en alles op 2.5 bar gezet en toen de procedure nog eens opnieuw gedaan. Hij blijft zeggen dat er een band te zacht is. Misschien dat de banden iets harder moeten. Daar ga ik later vandaag nog wel naar kijken. Wel reuze irritant.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Nog steeds elke ochtend Low Tire Pressure. Inmiddels contact gehad met de verkoper op eBay. Die heeft 4 nieuwe verstuurd. Wel nette customer service. Nu maar hopen dat die het wel goed doen....
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Hennie »

2.2 bar zou voldoende moeten zijn om te zorgen dat het low tire pressure message uit gaat.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Eric »

Die van mij piepen ook vrij vroeg. Probeer het eens met 2.8 bar of zo, dan weet je of het daar aan ligt.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

De verkoper wilde ook graag weten hoeveel er mogelijk kapot zijn. Da's lastig te bepalen als het systeem niet zegt om welk wiel het gaat.
Heb ook wel nagedacht over de optie die Eric aangeeft. Kijken of het weggaat als je de banden stuk voor stuk op een wat hogere druk zet. Ik heb tot 2,7 geprobeerd, maar vind uiteindelijk dat ze het op de juiste spanning moeten doen. Op deze manier heb ik alleen maar last van de optie.

Zodra de nieuwe binnen zijn, kan ik in de garage bij het inbouwen na elke band die is gedaan kijken wat het verschilt. Zou wel zo leuk zijn als ik weet wat de kapotte sensor is. Dan weet ik ook gelijk wat de goeie zijn.
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Nog even geprobeerd of 2,8 bar een oplossing bracht. Niet dus. Dan maar wachten op de nieuwe sensortjes...
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: TPMS. Bah.

Bericht door peer »

Petertje60 schreef:De verkoper wilde ook graag weten hoeveel er mogelijk kapot zijn. Da's lastig te bepalen als het systeem niet zegt om welk wiel het gaat.
Heb ook wel nagedacht over de optie die Eric aangeeft. Kijken of het weggaat als je de banden stuk voor stuk op een wat hogere druk zet. Ik heb tot 2,7 geprobeerd, maar vind uiteindelijk dat ze het op de juiste spanning moeten doen. Op deze manier heb ik alleen maar last van de optie.

Zodra de nieuwe binnen zijn, kan ik in de garage bij het inbouwen na elke band die is gedaan kijken wat het verschilt. Zou wel zo leuk zijn als ik weet wat de kapotte sensor is. Dan weet ik ook gelijk wat de goeie zijn.
Dat werkt natuurlijk alleen als er maar 1 kapot is. En natuurlijk de hoop dat in je nieuwe setje ook geen defecte zit. :oops:

Dit soort problemen zijn altijd vervelend en zou makkelijker uit te vogelen zijn als je nog een setje had waarvan je weet dat ze goed zijn. Eigenlijk zou je iemand moeten kennen die een setje winter velgen even te leen heeft om het uit te testen. :roll:
Gebruikersavatar
Petertje60
Berichten: 136
Lid geworden op: di 02 feb, 2016 14:05
Locatie: Rotterdam

Re: TPMS. Bah.

Bericht door Petertje60 »

Dat setje winterbanden met goeie sensors heb ik zelf. Maar omdat het een paar dagen duurde voordat het systeem begon te mekkeren, weet ik ook niet zeker of ik direct na het wisselen van één sensor de melding ga kwijtraken. Ik ga het in ieder geval proberen.

Sensor vervangen - traingingsrondje - sensor vervangen - trainingsrondje .... etc. Tot we de boosdoener te pakken hebben. Of niet. Kan geen betere truc bedenken.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”