Verzekering All-risk of WA

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door Nirwan »

fuel66 schreef:Ik had op mijn Mustang bj 1995 All Risk, achteraf gelukkig maar: hele auto was bekrast schade 2000 euro spuitkosten.
Dit ^^^ Mijn mustang is inmiddels 17 jaren oud, niet het meest geliefde model en zal niet heel erg veel meer waard zijn. Voor mij echter wel, En het feit dat vernieling/vandalisme niet gedekt is met WA of WA+ heeft mij doen besluiten om toch allrisk te verzekeren. Mijn mustang is een daily en staat het hele jaar buiten geparkeerd in een drukke straat. Ik betaal jaarlijks nu €564,- voor allrisk ipv €380,-(WA). Dat vind een verschil wat prima te doen is en ik slaap er een stuk beter door. :zzz:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door Neko- »

Ben ik het mee eens... Ook de mijne gaat dagelijks de weg op, en staat aan de straat geparkeerd. Dan ben ik inderdaad liever wat meer aan verzekering kwijt, waarbij ik zeker weet dat alles wat te verwachten is in ieder geval financieel is gedekt.

En met 600 euro per jaar is dat maar 50 euro per maand. Of 1,65 euro per dag. Dat valt wel mee toch? :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door Marchel »

In basis bestaan verzekeringsmaatschappijen om geld te verdienen. Dus elke schade die ontstaat wordt door verzekerden betaald, dit zie je terug in een verhoging van je premie na een schade.

All-risk of WA is een afweging van de maximale schade die je kunt hebben aan de auto (total-loss of diefstal) tov de premie die je ervoor moet betalen. Daarnaast speelt ook je persoonlijke financiële situatie mee. Als je bij een relatief kleine schade van een paar duizend euro zelf voldoende middelen hebt om deze te laten herstellen is het minder erg dan wanneer je door zo'n schade gedwongen wordt de mustang weg te doen.

Kortom. Niemand kan je zeggen of je je Mustang All-risk of WA moet verzekeren. Deze afweging zal je zelf moeten maken.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Kornelis
Berichten: 277
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 18:32
Locatie: Steenwijk

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door Kornelis »

Verzekeringen zijn er om je in te dekken tegen onverwachte schades. Tegenwoordig kun je je tegen alles en nog wat verzekeren en betaal je zo veel premie dat je niets meer over houd. Maar soms betaal je premie omdat je dat een goed en of veilig gevoel geeft.
Kortom het is heel persoonlijk en afhankelijk van je budget.
Voor mij zelf weeg ik altijd af of ik het risico kan en wil wil lopen. Heb je geld om onverwachte kosten op te vangen of loop je het risico zonder vervoer te komen zitten?

Als je voor een oude en afgeschreven auto all risk betaald moet je wel weten wat je uitbetaald krijgt. Als de auto economisch is afgeschreven krijg je de dagwaarde en betaal je premie voor niks als de auto totalloss wordt verklaard.
1966 Ford Mustang coupé V8

De minima magnus scintilla nascitur ignis

Kor
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door fuel66 »

De dagwaarde destijds (2012) op mijn Stang was: 5000 euro, vondt ik heel netjes voor dat bj. Premie was 41 euro per maand bij de leeuwarder onderlinge verzekering. 2x gebruik van all Risk gemaakt: bekrassing en schade door gladheid. Alles netjes opgelost en in premie geen verschil ik ging van 18 jaar schadevrij naar 13 jaar terug :-).

Tsja met de huidige bak is het een ander verhaal, daar de dagwaarde wel wat hoger ligt :shock: .
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door DennyM »

Goedemiddag allen,

Ik trek deze discussie weer even omhoog daar ik mijn autoverzekering weer op het punt sta te verlengen. Ik heb mijn auto altijd All-risk verzekerd gehad en heb daar een jaar of 6 geleden ook prima ervaring mee gehad toen fikse schade aan de deur probleemloos opgelost werd.
Inmiddels is mijn auto echter op een paar maanden na een youngtimer en vraag ik mij af wat nog het nut is van de All-risk. Volgens Independer is de dagwaarde nog 3200 euro (ANWB en BOVAG geven geen resultaat). Een lachertje natuurlijk... maar als dat wordt gehanteerd bij evt. total-loss verklaring van de auto ben ik natuurlijk zuur.

Aangezien de auto dus bijna 15 jaar wordt, heb ik al wat info opgedaan voor een eventuele youngtimer verzekering, maar daar dien je een andere daily driver naast te hebben en dat heb ik niet. En al gaat mijn blauwe vriend merendeels op pad als hobby auto, een andere auto ernaast zetten gaat wat ver.

Nou zit ik te denken om een taxatierapport te laten maken en een verzekering te zoeken die tegen taxatiewaarde wil verzekeren. Heeft iemand hier ervaring mee; zijn er (nog) verzekeringen die dat doen?

Gr, Denny
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door RedGt »

Heb bij de mijne (twee jaar terug)een taxatie rapport laten maken ivm de dagwaarde.Dus geen discussies mocht er iets gebeuren wat de auto waard is.

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door DennyM »

Thanx RedGT. Mag ik je vragen bij welke maatschappij je verzekerd bent?

Gr, Denny
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door RedGt »

Pb

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door peer »

RedGt schreef: wo 29 jan, 2020 18:23 Heb bij de mijne (twee jaar terug)een taxatie rapport laten maken ivm de dagwaarde.Dus geen discussies mocht er iets gebeuren wat de auto waard is.

RedGT
Hou je er rekening mee dat een taxatie rapport bij veel maatschappijen maar 2 jaar geldig is.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door keesie25 »

Ook ik ga maar even meedoen. Denny, de lage dagwaarde van je auto kun je inderdaad bij Independer nazien, en hoewel zij wel aan de lage kant zitten met een wat oudere auto, is dit ook het geval met een recente. Kijk, ik heb net een andere auto gekocht en zocht er een van maximaal 5 jaar oud, vanwege het nieuwe 2015 type. Ik heb meerdere kentekens ingevoerd bij Independer, en soms zitten ze wat hoger, soms wat lager dan de vraagprijs van de eigenaar. Independer kan er niet van uitgaan dat het een hobby-auto is of zo, maar gewoon een waar een gemiddeld aantal km/ml mee wordt gereden, dus pak hem beet 12.000 km per jaar. Mijn nieuwe auto werd door hen LAGER bepaald dan wat ik betaalde, maar hoewel hij 5 jaar oud is, heeft hij pas 12.000 mijl gereden, en ziet er uit als nieuw. Dan mag hij qua aanschaf uiteraard ook wel wat hoger liggen dan de prijs op Independer. Overigens wordt er ook ene rode aangeboden voor ongeveer mijn biedprijs, maar dan 2 jaar JONGER. Dan denk je: dan had ik die genomen, toch? NEE, want daar zat maa liefst 124.000 km op.
Even terug naar jouw auto en de lage waarde. Mijn 'oude' auto is misschien wat vergelijkbaar: V8, 13 jaar oud, waarde bij Independer zo'n 8000 euro.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door peer »

Ik wist dat niet van independer, maar ik vraag me af of het wel klopt. Ik voer mijn kenteken in en de dagwaarde is een stuk meer dan dat ik er 1,5 jaar geleden voor betaald heb. (en met meer dan heb ik het over meer dan 10K meer...)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door keesie25 »

Geen idee Peer. Allereerst zou ik proberen een kenteken in te voeren van een soortgelijke auto als die van jou, daar kun je wel achter komen. Die prijzen zouden dan niet ver uit elkaar moeten liggen.
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 19 feb, 2020 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door peer »

Ja daar is het vreemd, mijn dagwaarde zit op independer blijkbaar 20k hoger dan vergelijkbare.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Verzekering All-risk of WA

Bericht door sjirafje »

peer schreef: ma 17 feb, 2020 12:54 Ja daar is het vreemd, mijn dagwaarde zit op independer blijkbaar 20k hoger dan vergelijkbare.
Dat kan ook een NL - BE verschil zijn. Als je de Nederlandse independer gebruikt zal die uitgaan van een auto waar BPM over betaald is.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”