Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Neko- »

Fan resistor voor de interieur ventilator vervangen... oude blijkt doorgeroest te zijn (had alleen nog uit of max fan), maar nieuwe ding werkt nog niet geheel naar behoren. Vraag uitgezet bij leverancier.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Josato »

Ik zie net dat ik het in de 2005-2014 deel heb gepost en mijn Mustang is uit 2015 :oops: indien bezwaar dan mag/moet het verwijderd worden...

Afgelopen dinsdag van Firefighter een motorkap lifterset gekocht en vandaag het pakketje binnen gekregen.
Gelijk maar geïnstalleerd en ik moet zeggen dit was zoals mijn zoon zegt : " Easy peasy lemon squeezy"

Ziet er veel beter uit dan de normale motorkap steun, heeft geen meer waarde maar vind het gewoon leuk om zo de motorkap open te doen, moet eigenlijk standaard op de Mustang zitten.

@firefighter bedankt voor het snelle verzenden en de kopie van de installatie handleiding!

Hierbij nog even een foto van de open motorkap.

Afbeelding

Groeten,

TON
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Ja, leuk he, ik heb ze er ook opgezet. Zet je die afdekkap ook nog over je accu?
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Josato »

keesie25 schreef: do 22 okt, 2020 18:23 Ja, leuk he, ik heb ze er ook opgezet. Zet je die afdekkap ook nog over je accu?
Toen ik de Mustang kocht zat er geen afdekkap op, deze moet ik nog bestellen :shock:
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Eric »

Die zul je dan wel even moeten modificeren vanwege de hood struts.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Hoeft denk ik niet echt Eric. Rechtsonder moet weer even los, de afdekkap er doorheen, er hij is dan verder rechts van de accu op twee plaatsen met plastic schroeven vastgezet. Ik vond die originele dingen waardeloos, heb ik vervangen door gele luchtbed-stopjes.
Als ik vervolgens bij de accu moet zijn maak ik die twee stopjes los en draai de afdekkap van de accu weg. De kap blijft dus bij de telescoop zitten en draait er om heen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door cenobyte »

Er naar gehunkerd :lol:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door MarisGT »

Vandaag eens lekker boodschappen gedaan met Shaun.. Sta je bij een stoplicht, kijkt de buurman naar binnen en grote smile en 2 duimen omhoog.. Altijd leuk.. Hoewel het me wel opvalt dat vooral mannen raar staan te kijken dat je als vrouw in een Mustang GT rijdt :lol: Nou, hier in ieder geval niet. En damn, wat kan er toch veel in die kofferbak.. Humor als je mensen ziet kijken als je je Mustang vol laadt met boodschappen :lol:

Maar afgelopen week hebben we de stand van de koplamp rechts aangepast.Deze stond niet goed, te laag en vond ik al irritant met rijden, snap ook niet dat dit zo goedkeurt was door het keuringstation voor de APK. Dus bumper/spoiler eraf, grill eraf, lampen los..Hier was, toen hij voor keuring was, een blokje onder gezet, maar dat vond ik zo'n stom zicht.. Een blokje hout eronder om hem anders af te stellen. Dat moest anders. En echt veel effect had dat ding niet.. Dus nu zoals het hoort, met de stelschroefjes achterop goed afgesteld. En nu is hij perfect, zonder gekke modificaties.
Daarnaast was deze lamp altijd vochtig. Dus toen de lamp eruit was op zijn kop gezet en er kwam een plons water uit.. Dus lekker op het gemakje laten drogen ( ja, Shaun heeft de hele nacht zonder neus gestaan :oopsp: ) en de roestplekjes al bij gewerkt, ook roestplekken van gaten boren die niet nodig waren. Maar ach ja.. Hij is lekker bij de beautysalon geweest en is weer opgeknapt.
De lampen ook gelijk dichtgemaakt op plekken waar het water binnen kan komen en hopen dat het nu waterdicht blijft.
Nog een week, en dan gaat hij naar binnen.. Wilde eigenlijk morgen al, maar omdat het volgende week droog weer is, heb ik het naar binnen gaan maar even uitgesteld... Is het al 1 maart?
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door grandmaster n »

1 maart?
Je ride zit toch niet in de overgangsregeling?

Mooi dat je de boel goed aanpakt!

gr
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door MarisGT »

grandmaster n schreef: vr 30 okt, 2020 19:50 1 maart?
Je ride zit toch niet in de overgangsregeling?

Mooi dat je de boel goed aanpakt!

gr
Nee, hij is nog te jong.. Maar hij gaat tot 1 maart in winterslaap.... lekker warm in zn nieuwe jas..
Tnx, het is ook erg leuk om te doen.. en zijn erg zuinig op m.. :D :smt060
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

Maris, over de verlichting van jouw type Mustang kan ik je ook een heel verhaal vertellen. In het kort......
Degene die ik had, had STANDAARD GEEN halogeen maar Xenon. Hij is destijds bij de import goedgekeurd, MAAR dat had eigenlijk niet mogen gebeuren, want: auto's met standaard Xenon die VOOR 2009 (?) uit de fabriek rolden MOETEN in Nederland een WIS-WAS installatie voor de koplampen hebben. Tja, dat had ik niet, en ik kreeg dus een bon!!!!!!!!!! Ik heb toen de Xenon laten vervangen door halogeen, maar.......de koplamp-units zijn gemaakt voor Xenon, en ik heb dus daarna nooit meer een 100% goede lichtopbrengst gehad. Hij kwam trouwens WEL altijd door de APK.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door Neko- »

Stuk leer uit de rugleuning bestuurdersstoel begon slecht te worden. Al eens eerder naar laten kijken (viewtopic.php?f=55&t=25050&p=330686#p330686), maar dat was dus een korte fix.

Vandaag dus een nieuw stukje leer erin laten zetten... Wel iets kleurverschil, maar dat kan dus nog bijtrekken. En als het me echt begint te irriteren kan ik altijd de stoel nog volledig opnieuw laten bekleden... Maar dat is dan wel wat duurder als dat ik hier vandaag voor betaald heb :P
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
fiepke
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 jan, 2021 17:38

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door fiepke »

mooie achterlichten ,wat kosten ze om ze in nederland te hebben?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door keesie25 »

fiepke schreef: vr 08 jan, 2021 17:43 mooie achterlichten ,wat kosten ze om ze in nederland te hebben?
Ik zie dat dit je eerste bericht is. Vreemd.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Mustang gedaan?

Bericht door cenobyte »

cenobyte schreef: do 22 okt, 2020 20:23 Er naar gehunkerd :lol:
Geld overgemaakt :mrgreen: :sailor: :ok:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”