Het bos van verzekeringen

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door mustang66coupe »

peer schreef: ma 04 mei, 2020 14:14
sjirafje schreef: ma 04 mei, 2020 12:50


Hoe zit dat dan eigenlijk als je schade hebt door een ander. Als de andere verzekering dan geen boodschap heeft aan jou taxatie rapport lost je eigen verzekering dat dan voor je op?
Vorig jaar is in Oostenrijk mijn 1986 BMW E30 cabrio in puin gereden door dat de persoon achter ons niet de file zag en in volle vaart op ons inreed.
Ik had geen taxatie en was wa verzekerd. Dus geen recht op vergoeding.

Mijn vrouw heeft een uitgebreide ANWB pakket met rechtsbijstand. En ondanks dat niet alles netjes volgens de regels ging toen we in Oostenrijk
waren heeft de rechtsbijstand een prima vergoeding voor elkaar gekregen door de bestuurster aansprakelijk te stellen wat door een politie rapport niet moeilijk was. Het is natuurlijk helemaal niet moeilijk wie fout zat als bij de een de achterkant in elkaar zit, en bij de ander de voorkant :cop: .

Dus rechtsbijstand kan ook helpen als duidelijk is wie de schuldige is.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door 1970TwisterSpecial »

DennyM schreef: di 05 mei, 2020 08:05 Maris,

Ik zie dat je in een 2007 model rijdt, dus je dagwaarde van de auto ligt volgens de verzekering waarschijnlijk een stuk anders dan de werkelijke waarde. Ik ben ook aan het twijfelen geweest om te verzekeren tegen taxatierapport (Mustang uit 2005), maar zie nog weinig verzekeringen die dat aanbieden voor zulke leeftijden (of je moet er nog een auto naast rijden).

Ik ben nog steeds all-risk verzekerd, maar betwijfel of dit nut heeft tegenover de restwaarde van de auto volgens de verzekering. Ik ben er nog niet uit wat wijsheid is. In het 2005+ gedeelte van het forum loopt er ook een draadje over verzekeringen, misschien heb je daar wat nog wat aan:

viewtopic.php?f=55&t=28652

Gr, Denny
Turien & Co heeft speciale verzekeringen voor youngtimers
https://www.turien.nl/producten-particu ... ssieker-33
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door MarisGT »

1970TwisterSpecial schreef: do 07 mei, 2020 21:20
DennyM schreef: di 05 mei, 2020 08:05 Maris,

Ik zie dat je in een 2007 model rijdt, dus je dagwaarde van de auto ligt volgens de verzekering waarschijnlijk een stuk anders dan de werkelijke waarde. Ik ben ook aan het twijfelen geweest om te verzekeren tegen taxatierapport (Mustang uit 2005), maar zie nog weinig verzekeringen die dat aanbieden voor zulke leeftijden (of je moet er nog een auto naast rijden).

Ik ben nog steeds all-risk verzekerd, maar betwijfel of dit nut heeft tegenover de restwaarde van de auto volgens de verzekering. Ik ben er nog niet uit wat wijsheid is. In het 2005+ gedeelte van het forum loopt er ook een draadje over verzekeringen, misschien heb je daar wat nog wat aan:

viewtopic.php?f=55&t=28652

Gr, Denny
Turien & Co heeft speciale verzekeringen voor youngtimers
https://www.turien.nl/producten-particu ... ssieker-33
Contact met ze gehad, tnx voor alle info... Als het goed is, kan ik hem eind volgende week ophalen... duimen jullie mee?
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door petersdappie »

MarisGT schreef:
1970TwisterSpecial schreef: do 07 mei, 2020 21:20
DennyM schreef: di 05 mei, 2020 08:05 Maris,

Ik zie dat je in een 2007 model rijdt, dus je dagwaarde van de auto ligt volgens de verzekering waarschijnlijk een stuk anders dan de werkelijke waarde. Ik ben ook aan het twijfelen geweest om te verzekeren tegen taxatierapport (Mustang uit 2005), maar zie nog weinig verzekeringen die dat aanbieden voor zulke leeftijden (of je moet er nog een auto naast rijden).

Ik ben nog steeds all-risk verzekerd, maar betwijfel of dit nut heeft tegenover de restwaarde van de auto volgens de verzekering. Ik ben er nog niet uit wat wijsheid is. In het 2005+ gedeelte van het forum loopt er ook een draadje over verzekeringen, misschien heb je daar wat nog wat aan:

viewtopic.php?f=55&t=28652

Gr, Denny
Turien & Co heeft speciale verzekeringen voor youngtimers
https://www.turien.nl/producten-particu ... ssieker-33
Contact met ze gehad, tnx voor alle info... Als het goed is, kan ik hem eind volgende week ophalen... duimen jullie mee?
Jahoor ik duim mee... spannend! En laat je ook weten wat de premie en of het wa of allrisk is geworden? Groetjes Theo


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door MarisGT »

Sowieso all risk.. Ga m binnenkort laten taxeren.. en weet ik meer...
Het beste voor m’n Stangetje :smt055 :smt055
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door grandmaster n »

Gefeliciteerd met je verzekering.
Ik denk wel dat een all-risk verzekering voor een 13 jaar oude auto vooral het beste is voor de verzekeringsmaatschappij...

ht
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door 1970TwisterSpecial »

grandmaster n schreef: za 09 mei, 2020 07:19 Gefeliciteerd met je verzekering.
Ik denk wel dat een all-risk verzekering voor een 13 jaar oude auto vooral het beste is voor de verzekeringsmaatschappij...

ht
Ik denk dat je je daarin nog wel eens kunt vergissen.
De dagwaarde van een 13 jaar oude Mustang kan bijvoorbeeld nog € 5000 zijn
De werkelijke waarde zal vaak een stuk hoger liggen.
Bij een wat speciale uitvoering kan dat verschil enorm oplopen
Als je zo'n auto voor een habbekrats hebt kunnen kopen, en dat de volgende keer opnieuw lukt,
of dat je een oud barrel rijdt, ja dan zou ik ook zeker geen all-riks verzekering afsluiten.
Maar veel hobby-auto's vertegenwoordigen toch een aardige waarde, en we zijn er zuinig op.
Bij total-loss of diefstal heb ik dan toch wel graag de taxatiewaarde uitgekeerd, zodat ik een soortgelijke auto zou kunnen kopen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door MarisGT »

grandmaster n schreef: za 09 mei, 2020 07:19 Gefeliciteerd met je verzekering.
Ik denk wel dat een all-risk verzekering voor een 13 jaar oude auto vooral het beste is voor de verzekeringsmaatschappij...

ht
Dat is een persoonlijke keuze...en ik heb de verz nog niet, maar weet wel wat ik wel wil en wat ik niet wil... :wink:
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door DennyM »

1970TwisterSpecial schreef: do 07 mei, 2020 21:20 Turien & Co heeft speciale verzekeringen voor youngtimers
https://www.turien.nl/producten-particu ... ssieker-33
Thanx voor de tip, zal er een naar kijken :up:
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”