Het bos van verzekeringen

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Het bos van verzekeringen

Bericht door MarisGT »

Vraagje, zeer binnenkort mogen we Shaun ophalen, maar hij moet nog verzekerd worden..
All risk natuurlijk, wie kan me vertellen welke goed is qua voorwaarden en prijs?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door Eric »

Centraal Beheer
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door FredB »

Ben ook bij centraal beheer verzekerd. Weet dat ze goed zijn in het automatisch incasseren van de premie. Of ze ook goed zijn in uitkeren bij schade weet ik niet omdat ik gelukkig al meer dan 20 jaar schadevrij rij.
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door sjirafje »

Die van mij is verzekerd bij Turien. 1 schade geval gehad (diefstal van de vorige Mustang). Dit was volgens de voorwaarden afgehandeld.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door MarisGT »

FredB schreef: zo 03 mei, 2020 21:38 Ben ook bij centraal beheer verzekerd. Weet dat ze goed zijn in het automatisch incasseren van de premie. Of ze ook goed zijn in uitkeren bij schade weet ik niet omdat ik gelukkig al meer dan 20 jaar schadevrij rij.

Dat zijn alle verzekeringsmaatschappijen toch :lol:
Ik ga deze en Turien alvast eens mailen..
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door petersdappie »

Ik ben ook bij centraal beheer (all risk) omdat ze niet heel duur zijn en toen goede voorwaarden “hadden”. Dat is nu niet meer zo en is het pakket aardig uitgekleed de laatste jaren. Zoals zelf het schadeherstel bedrijf kiezen is geschrapt. Laatst een wijziging doorgegeven omdat ik via zilveren kruis “Achmea” recht op korting bleek te hebben. Ik betaalde dus al die jaren €25 p/mnd teveel. Werd ik opnieuw beoordeeld. Bleek ik een week ook nog onverzekerd omdat ík opnieuw geaccepteerd moest worden. Woedend was ik. Belachelijk. Alle jaren netjes premie betaald en dan zo behandeld. Maar zo zijn verzekeringen, eigenlijk zijn ze allemaal zo. Goede bestaan niet. Dus kies de goedkoopste en redelijke voorwaarden. Ik betaal nu €60,- voor het volledige pakket incl hulp buiten/binnenland, geen eigen risico, inzittende verz, all risk. 70% no-claim. Succes met je zoektocht. Gr Theo


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door Eric »

petersdappie schreef: ma 04 mei, 2020 08:06Zoals zelf het schadeherstel bedrijf kiezen is geschrapt.
Je kunt nog steeds zelf kiezen als je dat wilt, maar dan heb je een hoger eigen risico.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door RedGt »

Zorg voor een vrije keuzepolis ivm schade herstel.

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door RedGt »

En een taxatierapport wat betreft dagwaarde,dan heb je geen discussies bij totaal verlies.

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door petersdappie »

Eric schreef:
petersdappie schreef: ma 04 mei, 2020 08:06Zoals zelf het schadeherstel bedrijf kiezen is geschrapt.
Je kunt nog steeds zelf kiezen als je dat wilt, maar dan heb je een hoger eigen risico.

Wie repareert de schade aan uw auto?
De garage die wij aanwijzen.
 Bel zo snel mogelijk het alarmnummer. Die staat op de groene kaart en onze website.
 Wij kiezen een garage binnen het schadeherstelnetwerk van Centraal Beheer.
 Als u een andere garage kiest, geldt een extra eigen risico van € 600,-.
 Repareert u de schade niet, dan geldt een extra eigen risico van € 600,-.


Speciaal toentertijd voor deze verzekering gekozen voor de regeling eigen keuze schade herstel zonder eigen risico. Voor een doorsnee Europese auto misschien prima maar voor onze auto’s niet goed. Ik ga liever naar een garage die weet hoe de auto in elkaar zit. Maar goed. 600,- betalen bij schade is veel geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door sjirafje »

RedGt schreef: ma 04 mei, 2020 12:06 En een taxatierapport wat betreft dagwaarde,dan heb je geen discussies bij totaal verlies.

RedGT
Ik zou wel even navragen bij je verzekeraar of deze een taxatierapport accepteert. Bij mijn verzekering is dat uitdrukkelijk wel het geval, de premie is hier ook op gebaseerd, maar ik kan me voorstellen dat er verzekeraars zijn die aan een taxatierapport geen boodschap hebben.
petersdappie schreef: ma 04 mei, 2020 12:28 Wie repareert de schade aan uw auto?
De garage die wij aanwijzen.
 Bel zo snel mogelijk het alarmnummer. Die staat op de groene kaart en onze website.
 Wij kiezen een garage binnen het schadeherstelnetwerk van Centraal Beheer.
 Als u een andere garage kiest, geldt een extra eigen risico van € 600,-.
 Repareert u de schade niet, dan geldt een extra eigen risico van € 600,-.


Speciaal toentertijd voor deze verzekering gekozen voor de regeling eigen keuze schade herstel zonder eigen risico. Voor een doorsnee Europese auto misschien prima maar voor onze auto’s niet goed. Ik ga liever naar een garage die weet hoe de auto in elkaar zit. Maar goed. 600,- betalen bij schade is veel geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dat zijn wel heel ongunstige voorwaarden. Ze zullen maar net een herstelbedrijf voor je uitkiezen waar je al een negatieve ervaring mee hebt, ben je mooi klaar mee. Ik denk dat dit soort verzekeringen ook meer gericht zijn op de gemiddelde auto als vervoersmiddel, zoals een standaard Golf of 3-serie, dan op wat exclusievere auto's.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door peer »

sjirafje schreef: ma 04 mei, 2020 12:50
Ik zou wel even navragen bij je verzekeraar of deze een taxatierapport accepteert. Bij mijn verzekering is dat uitdrukkelijk wel het geval, de premie is hier ook op gebaseerd, maar ik kan me voorstellen dat er verzekeraars zijn die aan een taxatierapport geen boodschap hebben.



Hoe zit dat dan eigenlijk als je schade hebt door een ander. Als de andere verzekering dan geen boodschap heeft aan jou taxatie rapport lost je eigen verzekering dat dan voor je op?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door Eric »

sjirafje schreef: ma 04 mei, 2020 12:50 Ze zullen maar net een herstelbedrijf voor je uitkiezen waar je al een negatieve ervaring mee hebt, ben je mooi klaar mee.
Je kunt bij de meeste verzekeraars zelf kiezen uit álle bedrijven in hun netwerk. Ze laten je vaak de meest dichtstbijzijnde zien omdat de meeste mensen kiezen voor gemak. Maar als jij in Maastricht woont en je auto per se bij een bedrijf in Groningen wilt laten repareren dan kan dat, mits het maar een door jouw verzekeraar gecontracteerd herstelbedrijf is. Daar sturen ze op omdat ze daar tariefafspraken mee hebben. Het voordeel daarvan zie jij terug in je premie en lagere eigen risico. De meeste verzekeraars werken zo en hebben netwerken van tussen de 300 en 500 herstelbedrijven. Bij sommige polissen zit je ook echt vast aan keuze voor zo'n gecontracteerd bedrijf en bij andere kun je er optioneel wel voor kiezen om een reparatie buiten het netwerk te laten doen, maar dan betaal je alleen wel meer eigen risico.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door RedGt »

Dus daarom vrijekeuze polis.

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Het bos van verzekeringen

Bericht door DennyM »

Maris,

Ik zie dat je in een 2007 model rijdt, dus je dagwaarde van de auto ligt volgens de verzekering waarschijnlijk een stuk anders dan de werkelijke waarde. Ik ben ook aan het twijfelen geweest om te verzekeren tegen taxatierapport (Mustang uit 2005), maar zie nog weinig verzekeringen die dat aanbieden voor zulke leeftijden (of je moet er nog een auto naast rijden).

Ik ben nog steeds all-risk verzekerd, maar betwijfel of dit nut heeft tegenover de restwaarde van de auto volgens de verzekering. Ik ben er nog niet uit wat wijsheid is. In het 2005+ gedeelte van het forum loopt er ook een draadje over verzekeringen, misschien heb je daar wat nog wat aan:

viewtopic.php?f=55&t=28652

Gr, Denny
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”