Gevoel krijgen

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TimLochem
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 mar, 2020 11:25

Gevoel krijgen

Bericht door TimLochem »

Dag lezer,

https://www.geevers.nl/nl/aanbod/ford-m ... &cl=&sort=

Ik zou graag willen weten wat jullie mening is.

Ik wil namelijk niet de eerste beste auto kopen, het is meer om een gevoel te krijgen van wat een juiste prijsklasse is en van wat er goed eruit ziet en wat niet. Ik heb geen ervaring met de oudere mustangs, alleen met oldtimers van Volvo (thuis staat er 1). Ik heb al veel tijd aan de Volvo moeten besteden, dus enige kennis heb ik wel. Voor nu wil ik graag een 'rijklare' mustang hebben.

Inmiddels ben ik erachter gekomen, dat mijn aandacht naar een fastback gaat ('66-'68) of een mach 1 (maar een mooie mach 1 is voor mij moeilijk te vinden). Verder wil ik graag dat het origineel moet blijven, en als het een matching number cars is, dat zou ik helemaal top vinden (maar begrijp dat dit moeilijk kan zijn).

Eigenlijk zou ik ook een voorstelronde moeten doen, maar dat wil ik pas doen als ik de 'perfecte' mustang heb kunnen vinden.

Als er iemand is, die van zijn/haar mustang af wil zijn, laat het me weten! (Maakt niet uit welk model, wel een 1e generatie, ik ben altijd geïnteresseerd :D)

Gr.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Gevoel krijgen

Bericht door edgar »

Ik heb geen verstand van fastbacks, maar wow, wat een prijs. Ik kom nog uit het gulden tijdperk :lol:

Hier zit een latere 5.0(?) injectie motor in die in ieder geval een jaar of 30 jonger is dan de auto.

Vind te weinig duidelijke foto's van de onderkant of detailfoto's van bijvoorbeeld motorruimte, aandrijflijn e.d. om er een goed oordeel over te vellen. De ene foto van de deur met de barsten in de lak zegt naar mijn idee genoeg: te duur. Voor die prijs mag je wel perfectie verwachten. De overige foto's zijn net ver genoeg weg genomen om niet goed de staat van het lakwerk te zien. Zo lijkt mij de instapdorpel ook op de foto er mooier uit te zien dan als je met eigen ogen kijkt.

Ik denk dat anderen hier ook nog wel het nodige zullen vinden.

Succes met je zoektocht.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
TimLochem
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 mar, 2020 11:25

Re: Gevoel krijgen

Bericht door TimLochem »

Dag Edgar,

Bedankt voor uw reactie!

Ja, het is een prijs opzich, maar ik weet dus nog niet waar de grens ongeveer moet liggen. Dat moet ik nog uitzoeken. :smart:

Wat betreft motor, het is inderdaad een ander model. Ik wilde dit dus te vraag stellen, of het de prijs waard is.

Maar zoals je het zegt, het is te duur voor zo'n auto. Dus voor deze geld mag ik perfectie verwachten :v: ! Het maakt weer iets gemakkelijker .

Welke mustang heeft u?
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Gevoel krijgen

Bericht door lee iacoca »

Ik denk dat dit wel normale prijzen zijn tegenwoordig voor een goede 67er fastback. Als je bij dit model perfectie wil dan liggen de prijzen nog wel hoger daarin tegen liggen de prijzen voor een redelijke 67er vanaf 30.000
De 65/66 fastback ligt qua prijs gemiddeld ietsjes lager.
Geevers vindt ik qua prijs meestal wel redelijk voor wat je krijgt.

Even of topic het valt me steeds op dat geevers de versnellingspook overdwars zet, weet iemand daar de gedachte achter.

Terug on topic.
Bedenk eerst wat je wil en maak je keuze wat gerichter;
-64-66/67-68 of de 69-70 fastback(sportsroof) zijn toch 3 verschillende modellen .
-Wil je origineel of een klassieke look met moderne techniek.
-Handgeschakelde of automaat

Hiervoor zijn normaal gesproken meetings een goede plek om hierin onderscheid te zien, maar dat zal voorlopig wat lastig worden.
Wellicht een paar dealers bezoeken.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Gevoel krijgen

Bericht door richard66coupe »

Deze zou niet direct mijn voorkeur hebben. Ik ben geen 67 fastback kenner maar het valt me op dat er helemaal geen versteviging zit tussen cowl en shocktowers. Dit past waarschijnlijk niet met dat modernere blok. Ik heb zelf een verstevigd bracket(export brace) hier tussen gezet ten opzichte van de originele kon ik dat al goed merken. Laat staan dat je daar niks tussen hebt. Het is wel te fixen maar het is iets om rekening mee te houden.
TimLochem
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 mar, 2020 11:25

Re: Gevoel krijgen

Bericht door TimLochem »

Dag heren,

Bedankt voor uw reactie!

Ja, ik had al in mijn gedachten om een keer een meeting op te zoeken. Helaas vind ik nu op het moment inderdaad te risicovol. Je weet het maar nooit, ook al ben ik jong.

Ook dealers opzoeken wil ik nu liever niet doen.

Qua modellen ben ik er nog niet helemaal uit.

Het liefst wil ik een handgeschakelde, maar als het een prachtige auto is.... Dan maar een automaat. Want je moet nooit nooit zeggen. :lol:

Volgens mij had ik al in mijn eerste bericht gezet, dat ik graag een originele auto zou willen hebben. :wink:

Om nog een vraag te stellen;
De boss modellen zijn toch normaal veel geld waard?

Het valt mij namelijk vaak op dat er replica's zijn gemaakt.
Laatst gewijzigd door TimLochem op vr 20 mar, 2020 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Gevoel krijgen

Bericht door edgar »

Wat betekent die sticker van Bureau of Automotive Repair? Iemand een idee? Is dit dan een auto met een vlekje?

Ik heb nog eens gekeken en wat mij nu ook opvalt zijn de opvallende schaduwen bij 1 van de portiernaden. Daar liggen de plaatdelen niet in lijn. Een deuk in de voorste rand van 1 van de deuren. Zal wel een keer een defecte deurvanger hebben gehad en is de deur te ver open gegaan.

Ik had die shifter nog niet gezien. Zal aftermarket zijn om een andere automatische transmissie te bedienen. Mogelijk is met de 5.0 ook bijbehorende AOD transmissie meegegaan. Jammer dat ze de originele niet geschikt hebben gemaakt. Nu staat er zo’n monster op een lelijke verhoging. De armleuning tussen de voorstoelen is ook zo’n dingetje..

Had liever de original full length console gezien.

En voor een auto van 40mille (96.000 gulden jongens, in 1998 toen ik een beetje rond ging kijken kostten ze onder de 15k guldens. Ik kan nog janken dat ik pas in 2003 ben gaan shoppen) mag dat aan de passagierkant gescheurde motorkaprubber toch wel vervangen zijn.

Geen foto’s van kofferbak
Geen foto’s van vloerdelen binnen
Moderne radio erin gefrot
Wat zit er midden op het dashboard?

Allemaal overkomelijk hoor, voor een andere prijs.

Wel de meest sexy kont van alle mustang modellen.

Ik rijd een 66er convertible. Die zijn wat goedkoper omdat Ford er geen dak op hoefde te maken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Gevoel krijgen

Bericht door Aron66 »

Prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen, maar ik heb het gevoel dat het nu een beetje stabiliseert. Maar dat horen we vanmiddag, want dan wort de mijne weer getaxeerd. Dus je kunt je afvragen of het op dit moment nog wel een goede investering is om een Number's matching, originele auto te zoeken.

Aron
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Gevoel krijgen

Bericht door saf1908 »

Aron66 schreef: vr 20 mar, 2020 10:38 Prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen, maar ik heb het gevoel dat het nu een beetje stabiliseert. Maar dat horen we vanmiddag, want dan wort de mijne weer getaxeerd. Dus je kunt je afvragen of het op dit moment nog wel een goede investering is om een Number's matching, originele auto te zoeken.

Aron
Dat wil ook niet zoveel zeggen, want de meeste taxateurs vragen zelf wat je voor waarde in gedachten hebt. Vervolgens kijken ze even op internet rond of dat kan kloppen en dat is het dan.
1966 Mustang Fastback
TimLochem
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 mar, 2020 11:25

Re: Gevoel krijgen

Bericht door TimLochem »

Aron66 schreef: vr 20 mar, 2020 10:38 Prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen, maar ik heb het gevoel dat het nu een beetje stabiliseert. Maar dat horen we vanmiddag, want dan wort de mijne weer getaxeerd. Dus je kunt je afvragen of het op dit moment nog wel een goede investering is om een Number's matching, originele auto te zoeken.

Aron
Voor mij hoeft het geen investering te zijn. Ik wil namelijk er gewoon mee rijden.

In ieder geval succes vandaag, en ben wel benieuwd hoe het afloopt!

Tim
TimLochem
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 mar, 2020 11:25

Re: Gevoel krijgen

Bericht door TimLochem »

edgar schreef: do 19 mar, 2020 21:21 Wat betekent die sticker van Bureau of Automotive Repair? Iemand een idee? Is dit dan een auto met een vlekje?

Ik heb nog eens gekeken en wat mij nu ook opvalt zijn de opvallende schaduwen bij 1 van de portiernaden. Daar liggen de plaatdelen niet in lijn. Een deuk in de voorste rand van 1 van de deuren. Zal wel een keer een defecte deurvanger hebben gehad en is de deur te ver open gegaan.

Ik had die shifter nog niet gezien. Zal aftermarket zijn om een andere automatische transmissie te bedienen. Mogelijk is met de 5.0 ook bijbehorende AOD transmissie meegegaan. Jammer dat ze de originele niet geschikt hebben gemaakt. Nu staat er zo’n monster op een lelijke verhoging. De armleuning tussen de voorstoelen is ook zo’n dingetje..

Had liever de original full length console gezien.

En voor een auto van 40mille (96.000 gulden jongens, in 1998 toen ik een beetje rond ging kijken kostten ze onder de 15k guldens. Ik kan nog janken dat ik pas in 2003 ben gaan shoppen) mag dat aan de passagierkant gescheurde motorkaprubber toch wel vervangen zijn.

Geen foto’s van kofferbak
Geen foto’s van vloerdelen binnen
Moderne radio erin gefrot
Wat zit er midden op het dashboard?

Allemaal overkomelijk hoor, voor een andere prijs.

Wel de meest sexy kont van alle mustang modellen.

Ik rijd een 66er convertible. Die zijn wat goedkoper omdat Ford er geen dak op hoefde te maken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dag Edgar,

Bedankt voor de feedback. Het wordt nu eenmaal steeds duidelijker en geeft het een goed beeld weer.

Tja gulden, tijden veranderen en de prijzen dus ook! :lol:
Ik zou ook graag een glazen bol willen hebben, maar ja, volgens mij heb je nu toch een fraaie mustang! :wink:
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gevoel krijgen

Bericht door Dakloos »

Wat wel zeldzaam is aan deze Mustang is de "special paint order". Op de dataplate staat geen kleurnummer ingevuld en als DSO staat 718000 i.p.v. 71. Deze auto is dus in een niet standaard Mustang kleur geleverd en was dus waarschijnlijk niet "Candy Apple Red" toen deze de band af kwam rollen.

en verder......wat een geld! :shock:

Succes met je zoektocht Tim....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Gevoel krijgen

Bericht door Aron66 »

saf1908 schreef: vr 20 mar, 2020 11:28
Aron66 schreef: vr 20 mar, 2020 10:38 Prijzen zijn de laatste jaren flink gestegen, maar ik heb het gevoel dat het nu een beetje stabiliseert. Maar dat horen we vanmiddag, want dan wort de mijne weer getaxeerd. Dus je kunt je afvragen of het op dit moment nog wel een goede investering is om een Number's matching, originele auto te zoeken.

Aron
Dat wil ook niet zoveel zeggen, want de meeste taxateurs vragen zelf wat je voor waarde in gedachten hebt. Vervolgens kijken ze even op internet rond of dat kan kloppen en dat is het dan.
Nou, niet mijn taxateur, ik heb hem altijd zelf de waarde laten bepalen en die is altijd in lijn met wat ik in gedachten heb en wat de marktwaarde op dat moment is.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Gevoel krijgen

Bericht door Gearz »

edgar schreef: do 19 mar, 2020 21:21 Wat betekent die sticker van Bureau of Automotive Repair? Iemand een idee? Is dit dan een auto met een vlekje?
Dat is de sticker die bij het '86 5.0 motorblok hoort voor de strenge californische smog regulation wetgeving.
De wagen zal langs de Bureau of Automotive Repair geweest zijn om hiervoor gekeurd te worden nadat men deze motor geplaatst had.

Wat mij wel opvalt is dat de popnagels in de deur niet origineel zijn, wellicht een goede reden maar het kan duiden op schade in het verleden.

Mijns inziens te duur deze wagen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”