Even voorstellen

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MustangZL
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 sep, 2016 19:21

Even voorstellen

Bericht door MustangZL »

Hallo,

Voordat ik me verder op het forum befeef zal ik mezelf eerst even voorstellen.
Ik ben 32 jaar en kom uit Zeeland maar net verhuisd naar Brugge.

Ook ik ben al jaren gek van klassieke Mustangs vooral van de '66 qua model en geluid.
Heb veel research gedaan over onderhoud, stalling, verzekering, wegenbelasting etc. maar heb toch nog een aantal vragen.
Ik heb een kennis die me wil helpen en zelf een Mustang heeft maar zou toch ook jullie mening willen horen.

Heb naast de Mustang een japannertje voor dagelijksvervoer woon-werkverkeer zo'n 200 km per week en ben van plan alleen met mooi weer ongeveer half om half te rijden dus zo'n 6000km per jaar naar het werk maar vooral natuurlijk mooie toertjes maken.

Mijn vraag is aangezien ik gezien mijn eigen geringe ervaring een Mustang rond dat bouwjaar kost in motorisch goede staat. Prijzen op internet lopen erg uiteen, is dit 20.000 of misschien moet ik meer denken richting de 40.000? Niet dat het belangrijk is omdat je een Mustang neemt uit passie en beleving maar verwachten jullie dat de waarde gelijk zal blijven of misschien wel zal stijgen de komende jaren? Nogmaals hier gaat het niet om maar het is toch handig om te weten.

Hoor graag jullie mening!
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Even voorstellen

Bericht door saf1908 »

Een prima rijdende 1966 Coupe heb je vanaf €15.000, en daar zit dan niet al teveel werk aan. Kun je meteen van genieten.

Een Fastback of Convertible zal in zo'n staat al snel vanaf €30.000+ kosten.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Marchel »

Hoi,

Welkom op dit forum.
Een Mustang is voorlopig nog een goede investering, maar niemand weet hoe dat over 20 jaar is. Dus gewoon kopen en van genieten.

Voor 15k koop je inderdaad een redelijke coupe. Let wel op dat de prijzen van een L6 lager zijn dan die van een V8.

Succes met zoeken naar een Mustang!

Groeten, Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Swordfish79 »

voor mijn gevoel zijn de prijzen weer iets aan het stijgen.

voor een nette L6 zo rond de 15K en voor een nette V8 zo rond de 18K.

maar je kan geluk hebben bij een particulier die meestal wat goedkoper verkoopt dan de handel.

voor prijzen ga gewoon de sites af van de handelaren hier in NL en BE uiteraard en dan krijg je wel een goede indruk.

als je nu bv kijkt bij Moviecars staan er drie 65/66 coupes varierend van 18500 tot 25500 voor een donker blauw GT uitvoering.

succes
Laatst gewijzigd door Swordfish79 op vr 16 sep, 2016 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum. Succes en wijsheid gewenst met je zoektocht.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
MustangZL
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 sep, 2016 19:21

Re: Even voorstellen

Bericht door MustangZL »

Bedankt voor de reacties! Nog een vraag over het stallen: Ik lees veel verschillende verhalen over het stallen van een Mustang van 50 jaar oud.
Zelf heb ik een carport die aan 3 kanten volledig dicht is. Is het mogelijk deze aan de voorkant met een zeil af te sluiten o.i.d. zodat hij aan 4 kanten dicht is met een vochtvreter erin of is dit echt not done?
MichaelM
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 21 sep, 2016 08:48

Re: Even voorstellen

Bericht door MichaelM »

Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”