67 GTA eindelijk thuis..

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Ja, kan zijn Tom... dan komt de definitieve cabrio dichter bij :wink:

Ik ga hem volgende week eens bekijken, een collega GTA ! :P
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Bericht door okp »

GTA67 schreef:Ja, kan zijn Tom... dan komt de definitieve cabrio dichter bij :wink:

Ik ga hem volgende week eens bekijken, een collega GTA ! :P
is inderdaad de 4de mannen en nee hij is (nog) niet te koop. Ik ga straks er onder liggen en eens kijken welke bak eronder ligt en of ik de shifter kan los krijgen.
See u straks

Eric
Freakie
Berichten: 13
Lid geworden op: di 28 apr, 2009 17:14
Locatie: Tollembeek

Bericht door Freakie »

ik heb zijn derde gekocht ;) kijk er naar uit om uwe nieuwste aanwinst eens tegen te komen ;)
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Bericht door okp »

Nog niet veel kunnen doen deze week vanwege werk.
Stoelen eruit en verder geïnspecteerd, wat moeten we nog allemaal bestellen. Lijstje wordt al weer (te) lang...

Ik heb inmiddels een paar nummers kunnen vinden.
Intake manifold: C8AE 9425 B, daaruit maak ik op dat die bij een 68-70 model 302 blok hoort.

Carburator: Autolite C8AF L , 2 V carburator die hoort bij een 302 motor.
Motornummer heb ik nog niet gevonden, daarvoor moet ik nog eens onder de wagen kruipen. Versnellingsbaknr ook nog niet gevonden. Waar staat dat nummer?

Gisteren de parts binnen gekregen van JW Adams, de bushings voor de shifter, auto trans shift dial en shift seal. Dat hoop ik dit weekend te fixen.

Kan nu niet veel doen, griep is weer toegeslagen denk ik, loopneus en traanogen. Vanavond op tijd naar bed...

See u

Eric
Gebruikersavatar
Ton BlingBling
Adverteerder
Berichten: 2839
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 16:46
Locatie: Regio Rotterdam & Regio Los Angeles .
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Beterschap, op naar de lente zou ik zeggen ! .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Bericht door okp »

Ton BlingBling schreef:Beterschap, op naar de lente zou ik zeggen ! .
Bedankt Ton.
Ik zal je in februari nog wel bellen. Ik denk dat ik links er rechtsvoor ook een stukje gelast moet hebben.

grtz

Eric
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

waar het serienummer te vinden als het een 302 is? ik dacht ergens boven de startmotor.

hier is het specifiekere, in het Engels, antwoord:

Ford's 302 cubic inch small-block engine replaced the smaller displacement 289 in mid-1968. Although the 302 is most commonly associated with the Mustang, the 302 was widely used throughout Ford's line of vehicles until the early 1990s. Because so many 302s were produced for so long, identifying the 302 and its year of production can be important, particularly to collectors. To find such information, every 302 has a serial number stamped into the passenger's side of the engine.

Step 1
Raise the hood of the vehicle and remove the negative battery cable from the battery with a wrench. Disconnecting the battery is important because the electrical cable which leads to the starter motor will have to be disconnected; otherwise, a shock could result.

Step 2
Raise the front of the vehicle with a floor jack and support the vehicle's weight with two safety stands to gain access to both the starter motor and the engine's serial number.

Step 3
Disconnect the battery cable from the side of the starter motor with a wrench. The tip of the cable features a circular metal fitting which slides over a threaded rod and is held in place with a single nut. Remove the nut with a wrench then pull the cable off of the starter.

Step 4
Remove the starter motor. The starter motor is held in place with two bolts. One bolt is located at the top of the starter and the other at the bottom. Remove both bolts with a wrench then pull the starter out from underneath the vehicle.

Step 5
Clean the passenger's side of the engine with engine degreaser. Chances are good that the serial number is hidden behind layers of dirt and grime. Engine degreasers are available in an aerosol can. Spray the degreaser liberally against the side of the engine and allow a minute or two to pass. Use a garden hose to spray the grime off of the engine. The serial number is located just above where the starter motor was located.

Ziet er naar uit dat je wat werk te doen hebt, als het echt graag wilt weten :smt040

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Plaats reactie

Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”