Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 15-11-2023 Update

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame-off rebuild-- PAG 17 Hij loopt!

Bericht door Limburger »

Even een korte update voor die gene die het leuk vinden. Als het niet gewenst is namens de Moderatoren verwijder ik het.

Veel groen geruimd en het een en ander gesloopt maar de fundering zit erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Breedte 5.10 mtr.
Lengte 11 mtr.
Hoogte 5 mtr.

Loopkat in de nok en een zolder in het achterste stuk.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 --Frame-off rebuild-- PAG 17 Hij loopt!

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Daar ga je veel plezier van hebben.
Ik moest even googlen naar loopkat, maar dat blijkt een verrijdbare takel te zijn :D
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame-off rebuild-- PAG 17 Hij loopt!

Bericht door Limburger »

29-3-2020,

Part 2 van de update ivm een photobucket probleem. Hier gaat de 1e post van deze thread verder.


Ik had nu een datum wanneer ik bij BS-Autotune moest zijn om samen met hem het motormanagement aan te sluiten en de auto weer te laten lopen. Dus ik moest nog wat dingetjes maken, waaronder het schakelmechanisme. Ik wou mijn originele stuurkolom houden en daarmee de AODE bak aansturen. Echter werkte de hevels net andersom van elkaar, als die van de stuurkolom omhoog ging moest de bak naar voor. Hierdoor toch wel wat uurtje aan dit euvel gedacht en gepiekerd uit eindelijk met wat maten een plan gemaakt.
Kartonnen template van de bak beugel.
Afbeelding

En van metaal geboven en gelast.
Afbeelding

Buis uit gedraaid voor de as die de beweging gaat omdraaien, gelagerd in de 2 delrin bussen, zit al een pas plek op voor een vetnippel die moet er nog in.
Afbeelding

Houder voor de buis gemaakt, te zien is de schakelarm vanuit de stuurkolom die via de 2 kogelgewrichten de beweging overzet naar het armpje die aan de as vast zit door middel van een spanstift. Aan de andere kant van deze as zit zo'n zelfde armpje die een bowden kabel (met deze kabel kun je ook duwen) aanduwt.
Afbeelding

Filmpje van dit alles werkend, heel blijf met het resultaat. Aanrader om even te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=MFEcBYrV9MM

Geladen om naar Reeuwijk te gaan.
Afbeelding

Kabeltjes trekken en in de bescherming leggen. Goede stekkers eraan krimpen etc.
Afbeelding

Auto van 1953 met 2 laptops erin :)
Afbeelding

Koude start, heeft nog afstel werk nodig maar dat gebeurt als hij helemaal rijdend is.
https://www.youtube.com/watch?v=H17ApmOvPuI

Ook heeft deze ECU een bluetooth optie waardoor je live kan uitlezen met een tablet oid. Zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=o85lgZ5ojjk
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door edgar »

Ben benieuwd naar de overige foto's, hoop dat je dat voor elkaar krijgt.

Ik zag het filmpje. Ik dacht eerst waarom je niet de hevel op de bak 180 graden draait, maar dat gaat niet ivm de module waar deze in zit. Had je niet vanaf de achterkant met de bowden kabel kunnen aankomen? Dan had je de werking niet om hoeven keren? Ik vind dit ook een mooi stukje vakwerk hoor. :ok:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

edgar schreef: zo 29 mar, 2020 19:29 Ben benieuwd naar de overige foto's, hoop dat je dat voor elkaar krijgt.

Ik zag het filmpje. Ik dacht eerst waarom je niet de hevel op de bak 180 graden draait, maar dat gaat niet ivm de module waar deze in zit. Had je niet vanaf de achterkant met de bowden kabel kunnen aankomen? Dan had je de werking niet om hoeven keren? Ik vind dit ook een mooi stukje vakwerk hoor. :ok:
Hey, dit is hoever ik nu ben. Ben momenteel een garage aan het bouwen zodat ik mooi thuis verder kan aan de pickup dus het project ligt even stil. De bowden kabel andersom kwam erg naar uit, dan zou ik altijd met de uitlaat in de knoop komen en dan zou hij een lus naar boven moeten maken,

Garage tot zover:
Image
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

We zitten bij de laatste 25 in de Bracketry Categorie :)



EDIT:

Ik heb de categorie gewonnen.
Image



Youtube doorverwijs link dingetje werkt niet op dit forum.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

Langzaam beetje bij beetje begint het ergens op te lijken, het is toch heel anders als een pickup restaureren maar wel leuk opzich. Nu bezig met de vloer (met vloerverwarming :love4: :-D
Het plan is de pickup dit jaar nog naar mijn eigen garage te verplaatsen!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Limburger op zo 24 okt, 2021 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

Na wat lichamelijk op onthoudt :dontknow: Begint het moment van werkplaats verhuizen heel dicht in de buurt te komen. Gok dat we binnen 2 maanden ongeveer weer langzaam aan de pickup kunnen verder gaan!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Limburger op zo 24 okt, 2021 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Big_fun_58 »

Droomhuis..... :lol:
Dat wordt mooi!!!! :ok:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door JaCo »

genoeg ruimte voor een slaapplekje naast de compressor :lol:
:ok: :ok:

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

Big_fun_58 schreef: zo 20 jun, 2021 20:00 Droomhuis..... :lol:
Dat wordt mooi!!!! :ok:
Thx
JaCo schreef: zo 20 jun, 2021 20:24 genoeg ruimte voor een slaapplekje naast de compressor :lol:
:ok: :ok:

grts,
Jack
Ja daar ken ik wel liggen, misschien nog niet zo'n slecht idee :lol:
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

Het is nog wat sorteer en opruim werk maar het duurt niet meer lang, we kunnen bijna verder aan de pickup!
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door sjirafje »

:shock: het lijken wel kluisdeuren! Gaaf hoor!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Pagina update

Bericht door Limburger »

Jaja we zijn weer bezig na een tijd garage bouwen en compleet inrichten naar wens kunnen we weer aan de pickup werken.
Kleine offtopic:

Me werkbank inclusief opspantafel, korte lengte ijzer rek en eigenlijk opslag voor al me bouten etc. Lades van 105cm breed en 70cm diep, kortom heul veel opslag plaats.
Image

Image

Had een lijstje gemaakt wat moest gebeuren voor naar de RDW te gaan. Eerste ding was de uitlaat.
De pickup een paar keer naar buiten gereden en een rondje gedaan, stoorde me beetje aan het geluid. Beetje saai en iets te luid voor mij. Tijdje terug samen met een maat onder zijn pickup een nieuwe uitlaat gemaakt over de as naar achter toe. Wegens plaats gebrek konden we nergens beetje goed dempers kwijt dus deze op het einde gezet. Dat geluid was prima, met toeren prima geluidje maar totaal niet hinderlijk. Als je hem de kickdown in trapt zingt hij mooi, precies wat ik dus ook moest hebben.

Zowat alles opgeruimd in de garage, paar dingen moeten nog afgemaakt worden maar ik wil wat doen :bounce: :bounce:. Dus mandrel bends besteld en dempers en te werk gegaan.

Oude situatie, cherry bombs en dan +-65 graden naar buiten voor de achterwielen.
Image

2x 90 graden bocht maakt ook een soort X 8) Vond een kant en klare X te duur en niet helemaal naar wens. Ook nog eens moeilijk te krijgen in 2.25''.
Image

Succes :)
Image

De completen pijp na de transmissie omhoog te bracht zodat ik speling genoeg had boven de as. X Pijp erin gemaakt, dempers opgehangen zo ver mogelijk naar voren ivm de eindstukken die er nog achter moeten.
Image

Stukken beter zo
Image

Image

Hoop hem zondag afgelast te hebben en eronder, dan een vergelijk filmpie:)
Laatst gewijzigd door Limburger op zo 24 okt, 2021 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- PAG 18 Nieuwe Update!

Bericht door sjirafje »

De foto's zijn hier helaas niet zichtbaar :(
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”