C4 versnellingsbak

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: C4 versnellingsbak

Bericht door richard66coupe »

Toen ik mijn mustang net had slipte die ook van 2 naar 3 en als ie heel warm was slipte die ook al als ik veel gas gaf als ie al in 3 stond. Volgens mij zit het probleem dan niet in de rembanden afstelling. De 3e versnelling gaat via een koppelingshuis. De vacuüm modulator afstelling kan misschien nog helpen.
Bij mij was toen de bak volledig dicht geslibt met gruis en troep en was dus aan revisie toe.
Gebruikersavatar
RonCuijpers
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 apr, 2020 20:26
Locatie: limburg

Re: C4 versnellingsbak

Bericht door RonCuijpers »

Ok kan men dat zelf doen of moet je dat laten doen
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: C4 versnellingsbak

Bericht door edgar »

Als je sleutelervaring het, een beetje voorzien bent van tools en nauwkeurig en schoon kunt werken; is het a.d.h.v. een instructie goed te doen.

Maar het is geen sinecure; je bak moet er uit, en later weer terug. Dat is vaak de eerste hindernis. Soms heb je speciaal gereedschap nodig, maar kan je met een beetje creativiteit al een heel eind komen en zelf iets in elkaar knutselen. Trek je alles uit elkaar dan heb je een paar kratten met onderdelen. De valvebody heeft zo zijn eigen fijnmechanische dingetjes. En in het begin heb je geen idee hoe het in elkaar heeft gezeten :-)

Het begint met inlezen; of inkijken. Ik heb de video van badshoe gekocht. Die neemt je echt aan de hand. Laat de tools zien, en alternatieven voor de speciale zaken. Laat zien wat je moet doen voordat je begint te schroeven.

Als je die eerst afkijkt, weet je wat je te wachten staat. Dan kan je altijd nog beslissen of je het avontuur wilt aangaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
RonCuijpers
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 apr, 2020 20:26
Locatie: limburg

Re: C4 versnellingsbak

Bericht door RonCuijpers »

ok thanks
Gebruikersavatar
Nico67
Berichten: 116
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:11
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: C4 versnellingsbak

Bericht door Nico67 »

Iemand wellicht een koppel omvormer liggen (in nog goede staat) van een C4 uit 1974? Die van mij is beschadigd en lekt daardoor olie.
Meer geluk....dan wijsheid :-)
lotgenoot
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 mei, 2020 13:57

Re: C4 versnellingsbak

Bericht door lotgenoot »

hallo

zijn er meer mensen met dit probleem

ik heb een ford mustang uit 1966 ik heb wel een achter uit versnelling maar geen voor uit.


nu is mijn vraag wat kan dat zijn

het olie peil is goed.
Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”