Even voorstellen...

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Alvanis
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 09 mei, 2021 17:45

Even voorstellen...

Bericht door Alvanis »

Hey iedereen,

Bij deze wou ik mij even voorstellen.

Ik ben 22 jaar en ben van België (Kapellen -> noord-België) en ben op dit forum terechtgekomen omdat ik al sinds enkele jaren het idee heb om een oudere Ford Mustang te kopen om aan te sleutelen en uiteraard om mee rond te rijden :wink: . Ik ben de laatste tijd (zal iets met corona te maken hebben denk ik :lol: ) meer en meer aan het rondkijken om nu echt de stap te zetten en iets te te kopen. Toen ik kind was was het eerder een droom, nu voel ik da het er zit aan te komen.

Bij deze ga ik ineens de vraag stellen (weet niet of ik het hier in mijn voorstel-bericht mag plaatsen). Waar moet ik nu allemaal op letten als ik dan een Mustang zou kopen. Voor deze moment zoek ik een Mustang die niet compleet af is maar ook geen Mustang waar het zware restauratiewerk nog aan moet gebeuren. Zijn er bepaalde jaartallen / motoren die jullie aanraden om als eerste Mustang te kopen? Mijn budget (alleen aankoopprijs) is rond de 15.000 euro. Kan ik hier al iets of wat dat een beetje bolt mee vinden of word dit moeilijk?

Ik had overlangs een Ford Mustang Coupe 1966 4.7l V8 3 speed 289cu zien staan die binnen dit budget valt. Exterieur en interieur zag er heel goed uit, motorisch zou hij inorde zijn maar aan de foto van onder de motorkap te zien kon deze wel wat verfrissing gebruiken.
en volgens de eigenaar is het volgende al gebeurd: nieuwe olie filter, waterpomp, benzinepomp, radiator, volledige remvernieuwing. Deze viel net binnen mijn budget. Is dit nu iets waarvan het te mooi is om waar te zijn?

Image
Image
Image
Image

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
mustangman
Berichten: 377
Lid geworden op: za 22 mei, 2004 15:33
Locatie: Zuid Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door mustangman »

Welkom op het DM&FF. Er zijn diverse topics die gaan over zoektochten van leden van dit forum met de desbetreffende opmerkingen van leden die al langer in de Mustang wereld meedraaien en je kunnen voorzien van informatie en advies. Succes met je zoektocht!
Mustangman

California Special 1968 Lime Gold, Shelby GT350 1966 recreation (363ci)
SOLD: Shelby GT350 1968, CJ 428 1968 1/2, Fastback GT 1968, Boss 302 1970, GT 2005, coupe 1995, GT coupe 1965, convertible 1968
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Even voorstellen...

Bericht door grandmaster n »

Welcome aboard.

Wat Mustangman al zei: gebruik de zoekfunctie van het forum.
Verder staat er genoeg te koop voor een redelijke prijs:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/for ... ousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... usPage=lr https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/for ... ousPage=lr

gr
Alvanis
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 09 mei, 2021 17:45

Re: Even voorstellen...

Bericht door Alvanis »

Dankuwel voor de verwelkoming!

Het zou dus wel kunnen kloppen dat die groene die ik had gestuurd te mooi is om waar te zijn? Of net niet?
Als ik kijk naar die zwarte van 14.000 euro (https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/for ... ousPage=lr) tegenover die van de foto's dat ik had doorgestuurd dan is die zwarte in veel slechtere staat als ik het zo zie. Of kan ik mij hierin vergissen? (foto's zijn natuurlijk niet altijd veelzeggend)

degene van de foto's dat ik had gestuurd heeft als vraagprijs 13.000 euro, dan toch te mooi om waar te zijn?

Bedankt voor de tip om in de reeds bestaande topics te zoeken, dit zal ik zeker doen!
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Even voorstellen...

Bericht door grandmaster n »

Ik kan de foto's van jouw niet zien....

gr
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Eric »

Allereerst welkom! Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken over welke sleutelvaardigheden je beschikt. Dit zal voor een belangrijk deel bepalen of de aankoop van een exemplaar van 15K je plezier of voornamelijk hoofdpijn en frustratie zal bezorgen. Met je budget zit je aan de onderkant van de markt en daar vind je alleen auto's die niet of hooguit alweer lang geleden gerestaureerd zijn. Verborgen gebreken liggen dus eigenlijk per definitie op de loer en je kunt niet verwachten dat je met zo'n auto zorgeloos kunt gaan rijden en hooguit af en toe een keer een kleine reparatie hebt. Je zult er serieus tijd in moeten steken, budget vrij moeten houden voor onderdelen en er mogelijk langere tijd helemaal niet mee kunnen rijden omdat je met een grote klus bezig bent.

Aan advertenties op marktplaats heb meestal niets, hooguit als lead waar je eens zou kunnen gaan kijken. Als iemand beweert dat op een auto die voor 10K wordt aangeboden hooguit een paar roestplekjes zitten dan ben ik al afgehaakt. Dat geldt ook als in de beschrijving staat dat het oliefilter is vervangen. Als dat serieus een onderdeel is van je verkooppraatje dan is er blijkbaar weinig echt relevants te melden.

Dit alles is uiteraard niet bedoeld om je af te schrikken, maar hopelijk helpt het een beetje om een realistische verwachting te hebben. Ik zou je ook zeker aanraden om voordat je daadwerkelijk iets koopt iemand mee te nemen die ervaring heeft met deze generatie.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door sjirafje »

Mocht je eens de gelegenheid hebben dan raad ik je aan om eens bij een zaak als Stolze (of vergelijkbaar) te gaan kijken. Daar hebben ze mustangs staan van puntgaaf tot onderdelen-donor. Dan krijg je ook een beetje een gevoel van het soort staat waarin een auto is en welke prijzen daar bij horen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen...

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”