Mustang ja of nee

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Carola
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 jan, 2021 19:20

Mustang ja of nee

Bericht door Carola »

Hallo,
Het is lang geleden dat ik deelnam aan een forum.
Maar dacht ga nu eens wat tips opvragen hier.
Het is de bedoeling dat mijn auto vervangen wordt door wat anders. Ik rijd nu een Mondeo station platinum uit 2005.
Ik zou zelf heel graag een sportieve coupe willen, maar moet mijn vriend daar nog van overtuigen. Ik zelf denk aan de mustang ecoboost 4 cilinder (2015/2016)
- zijn hier mensen met zo’n mustang? Die ook 2 kinderen hebben (3 en 7 jaar)? Hoe gaat dat qua ruimte?
Mijn vriend heeft een auto van de zaak, Mitsubishi Outlander dus daar rijden we de weekenden in en gaan we mee op vakantie
- het is voornamelijk woon-werk verkeer voor mij en de kids van en naar school
- daarom de ecoboost, iemand ervaring in het verbruik voor kleinere stukjes (natuurlijk is een V8 een echte mustang maar qua verbruik niet ideaal en aanschafprijs) met de Mondeo rij ik nu 1 op 10
- natuurlijk is weer een station de praktischere oplossing maar ja je wil ook wel eens wat leuks! En ik ben nu eenmaal fan van mooie auto’s.
- we hebben geen haast en zijn natuurlijk meerdere opties maar mijn ogen zijn gevallen op een mustang en ja zie dan maar eens wat anders moois te vinden die in aanschaf, uiterlijk, onderhoud, verbruik matchen met een mustang ecoboost
- en dan zeggen mensen dat de 4 cilinder al die PK’s uit die 4 cilinders moet knijpen ipv 8, en dat dit ten koste gaat van de duur van de motor??
- alle tips zijn welkom
Groetjes Carola
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Mustang ja of nee

Bericht door cenobyte »

Ik denk dat je met zo'n Mustang veel plezier zult beleven (en je leeft maar één keer!). Het grote voordeel is dat de Mustang eigenlijk veel bewezen techniek bevat en daarmee een auto is die je voor een leuk budget kunt rijden, vergelijkbaar met de Mondeo. Verder is het ook nog eens een relatief praktische auto, zeker in vergelijking met andere sportieve auto's die vaak pure tweezitters zijn. En ik denk dat de kids goed achterin passen, alhoewel ik daar geen ervaring mee heb?

Als je geen V8-verslaafde bent als ik, dan is de Ecoboost een prima auto met aardig wat vermogen (310PK geloof ik) en minder gewicht dan de V8 uitvoering. Je kunt de GT dan ook bijna bijhouden met een Ecoboost (hoe hard die jongens ook "nee hoor" zullen roepen :lol: ). Je mist wel de mooie diepe roffel en de trekkracht van de V8, maar als je daar nog geen ervaring mee hebt zul je dat wellicht niet missen ook.

Vraag vooraf ook even bij je huidige auto-verzekeraar of de Mustang geen problemen oplevert. Bij sommige verzekeraars heeft deze auto een negatief imago waardoor ze de auto niet accepteren of je absurde premies betaalt. Ik heb de mijne vanwege een hoge premie bij mijn vorige verzekeraar ondergebracht bij Centraal Beheer, daar is de Mustang van harte welkom.

Kijk ook eens even op Facebook: daar zit ook een groep genaamd DMFF, dat is dezelfde groep als dit forum maar ik heb de indruk dat Facebook wat actiever is dan dit forum :wink: .
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang ja of nee

Bericht door Eric »

Maak je geen illusies over de ruimte op de achterbank, die is nul komma geen. Het vervelende van kinderen is daarbij dat ze steeds groter worden en dus steeds slechter passen. Maar ik zou het er niet om laten. Je zult nl zien dat je vriend straks elke dag de Mustang mee neemt en dan heb jij de Outlander met alle ruimte voor de kid runs :D
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mustang ja of nee

Bericht door SanQ »

Achterin is eigenlijk alleen plaats voor kleine kinderen of mensen zonder benen :( , maar toch gaan onze tienerdochters (tweeling) nog graag mee op diverse toertochten en vouwen ze zich achterin op, iets vaker stoppen om de benen te strekken is wel een vereiste als ze meegaan .....
Helaas zijn ze inmiddels wel bezig met hun rijbewijs en omdat ze niet goed geluisterd hebben toen ik zei dat ze hun rijbewijs en en auto zouden krijgen als ze niet gingen roken/ drinken heeft er 1 haar zinnen gezet op een Shelby en de ander op een Corvette :roll: (bij de laatste is er ergens in de opvoeding toch wat fout gegaan dus....) en bij allebei is er wat met de oren want ze hebben zichzelf wijs gemaakt dat ze zelf een auto mogen gaan uitzoeken :lol:
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Mustang ja of nee

Bericht door MarisGT »

De ruimte achterin valt echt wel mee hoor, wij rijden regelmatig met 3 volwassenen in mijn auto.Ik zit dan achterin, en zit daat beter dan in de nieuwe polo van mijn dochter.. Dus met 2 kids moet dat geen probleem zijn..
En mijn Mustang rijdt, een GT uit 2007, zuiniger dan de Subaru Forester uit ‘98 van mijn vriend.. 1:10.5. Nu ben ik geen hard rijder, dat gaat hier toch niet, Alleen tunnels he met een V8 :mrgreen: :wohow:
En welkom btw
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Mustang ja of nee

Bericht door petersdappie »

MarisGT schreef:De ruimte achterin valt echt wel mee hoor, wij rijden regelmatig met 3 volwassenen in mijn auto.Ik zit dan achterin, en zit daat beter dan in de nieuwe polo van mijn dochter.. Dus met 2 kids moet dat geen probleem zijn..
En mijn Mustang rijdt, een GT uit 2007, zuiniger dan de Subaru Forester uit ‘98 van mijn vriend.. 1:10.5. Nu ben ik geen hard rijder, dat gaat hier toch niet, Alleen tunnels he met een V8 :mrgreen: :wohow:
En welkom btw

Ik ben het volledig met je eens, ik zit prins heerlijk achterin mijn mustang. Ik heb nooit een volwassenen horen klagen achterin. Het instappen achterin is wel een min punt. Vergt iets lenigheid. Ik hoor wel mensen over het geluid van de uitlaten, die is bij mij te heftig. Verder. Het verbruik valt mij ook ontzettend mee. Onder de 1:10 lukt mij amper. Het blijft een feestje om in mijn mustang te rijden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mustang ja of nee

Bericht door SanQ »

Met mijn 195cm moet de stoel toch echt helemaal naar achteren en dan blijft er erg weinig ruimte over.......
MarisGT schreef: zo 31 jan, 2021 07:48 De ruimte achterin valt echt wel mee hoor, wij rijden regelmatig met 3 volwassenen in mijn auto.Ik zit dan achterin, en zit daat beter dan in de nieuwe polo van mijn dochter.. Dus met 2 kids moet dat geen probleem zijn..
En mijn Mustang rijdt, een GT uit 2007, zuiniger dan de Subaru Forester uit ‘98 van mijn vriend.. 1:10.5. Nu ben ik geen hard rijder, dat gaat hier toch niet, Alleen tunnels he met een V8 :mrgreen: :wohow:
En welkom btw
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang ja of nee

Bericht door Eric »

De lengte van degene die voorin zit is inderdaad bepalend of het enigzins of totaal niet mogelijk is om achterin te zitten. Achter mij kunnen alleen Biaffraanse kinderen en mensen zonder benen zitten iig. Mits ze hun hoofd intrekken.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang ja of nee

Bericht door peer »

Eric schreef: wo 03 feb, 2021 15:34 De lengte van degene die voorin zit is inderdaad bepalend of het enigzins of totaal niet mogelijk is om achterin te zitten. Achter mij kunnen alleen Biaffraanse kinderen en mensen zonder benen zitten iig. Mits ze hun hoofd intrekken.
Hier hetzelfde, als ik achter het stuur zit past er echt niemand achter. Zowel been als hoofdruimte is echt belachelijk in de 2015 modellen
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Mustang ja of nee

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik zie reacties van eigenaren van verschillende generaties Mustang voorbijkomen.
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken :mrgreen:
Zo hebben Eric en Peer het over het model waar je interesse in hebt, en
MarisGT en SanQ hebben het over het voorgaande model, de S-197
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Carola
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 jan, 2021 19:20

Re: Mustang ja of nee

Bericht door Carola »

Bedankt voor de reacties!
Ik dacht inderdaad al dat er verschil zit in het oudere model en het model vanaf 2015.
Ik ben 1.75 en mijn vriend 1.80 dus dat valt mee. Nu wordt er ook gezegd dat een cabrio meer ruimte heeft (maar daar gaat niet echt mijn voorkeur naar uit)
Ik denk dat we na de sneeuw maar eens een proefrit moeten gaan maken.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”